مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل دیگر تنها لپ‌تاپ این شرکت نیست که کیبرد قابل اعتماد دارد. امروز اپل در سکوت رسانه‌ای، از نسل جدید مک بوک ایر پرده‌برداری کرد که حالا این کامپیوتر هم به کیبرد‌هایی با مکانیزم Scissor-Switch مجهز است. مثل دفعات قبلی، اپل این کیبرد را Magic Keyboard نامیده که حالا هم در مک بوک پرو جدید و هم در آیپد پرو جدید شاهد آن هستیم. این کیبرد جدید اگرچه مثل دکمه‌های باترفلای مسافتی یک میلی‌متری را طی می‌کنند اما به طور کلی مقاوم‌تر هستند و دکمه‌های جهت هم در این کیبرد شبیه حرف انگلیسی T شده‌اند.

جدا از کیبرد جدید که قطعا خبر خوشحال‌کننده‌ای برای خریداران این محصول است، عملکرد این لپ‌تاپ هم نسبت به نسل قبلی و به گفته اپل، دو برابر سریع‌تر شده است! این لپ‌تاپ از پردازنده نسل دهم اینتل Ice Lake و سری Y استفاده می‌کند. پردازنده این لپ‌تاپ در حالت پیش‌فرض دو هسته‌ای و Core i3 است اما می‌تواند تا پردازنده چهار هسته‌ای و ۱.۲ گیگاهرتزی Core i7 ارتقا یابد. از نظر گرافیکی نیز اپل می‌گوید مک بوک ایر جدید تا ۸۰ درصد نسبت به نسل قبلی سریع‌تر است که بخش زیادی از آن به گرافیک Intel Iris Plus برمی‌گردد که در این نسل استفاده شده. خبر خوشحال کننده بعدی هم این است که اپل حافظه داخلی این لپ‌تاپ را در تمام مدل‌ها دو برابر کرده و حالا مدل پایه با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی SSD همراه است. همچنین می‌توان در هنگام خرید از سایت اپل، حافظه داخلی را تا ۲ ترابایت افزایش داد.

مک بوک ایر ۲۰۲۰ با قیمت پایه ۹۹۹ دلار (۸۹۹ دلار برای دانشجویان) عرضه می‌شود. با این قیمت شما لپ‌تاپی بهتر نسبت به نسل قبلی دریافت می‌کند که قیمت پایه ۱۰۹۹ دلاری داشت. این سریع‌تر شدن و کاهش قیمت می‌تواند روزهای خوب برای مک بوک ایر را بازگرداند و دوباره این سری را به یکی از پرفروش‌ترین‌های بازار بدل کند.

البته این لپ‌تاپ قرار نیست بلندگوهای فوق العاده مک بوک پرو ۱۶ اینچی را داشته باشد اما اپل می‌گوید بلندگوهای استریو در این لپ‌تاپ هم شامل بروزرسانی شده‌اند تا بازی کردن در Apple Arcade و تماشای محتوای Apple TV+ جذاب‌تر از همیشه باشد. همچنین اپل از میکروفون سه گانه در این لپ‌تاپ استفاده کرده تا ضبط صدا با این لپ‌تاپ بسیار بهتر از گذشته باشد.

روز جمعه بود که MacRumors به نقل از منابع مطمئن خود گزارش داده بود که این هفته شاهد محصولات جدید اپل خواهیم بود. در ابتدا که روز دوشنبه شاهد پاوربیتس ۴ بودیم و حالا امروز هم نسل جدید مک بوک ایر در کنار آیپد پرو جدید و ارتقا سخت‌افزاری مک مینی را شاهد هستیم. شما درباره نسل جدید مک بوک ایر چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post مک بوک ایر جدید با کیبردهای بهبود یافته و پردازنده بهتر معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala