در این مطلب قصد داریم به تست سقوط گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس بپردازیم تا ببینیم مقاومت کدام دستگاه در حالت‌های گوناگون افتادن روی سطح بتنی بهتر است!

همانطور که می‌دانید، ماه فوریه سال جاری بود که سامسونگ از گوشی‌های سری اس ۲۰ رونمایی کرد. اپل هم طبق معمول، سال گذشته در ماه سپتامبر آیفون‌های سری ۱۱ را روانه بازار کرد. بنابراین شاید از نظر سن و سال،‌ این دو محصول آنقدرها با یکدیگر فاصله نداشته باشند اما هر کدام پرچم‌‌دارهای دو سال متفاوت هستند.

اپل روی طراحی بدنه آیفون ۱۱ پرو مکس مانور زیادی داده و اثبات این ادعا را در مراسم معارفه این دو محصول نیز شاهد بودیم. جایی که این شرکت اعلام کرد بهترین جنس شیشه در در ساخت این گوشی بکار رفته تا در برابر ضربه‌های سنگین مقاومت خوبی از خود نشان دهند. استفاده از فولاد ضد زنگ هم از یک طرف و افزایش اندازه نمایشگر به ۶.۵ اینچ از طرف دیگر باعث شد آیفون ۱۱ پرو مکس علاوه بر اینکه بهترین آیفون ساخته شده تا به اینجا لقب بگیرد، با وزن ۲۲۶ گرم، سنگین‌ترین آن‌ها نیز باشد!

تست سقوط گلکسی اس 20 اولترا

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: تست سقوط آیفون ۱۱ پرو برای بررسی مقاومت بدنه

در طرف مقابل اما گلکسی اس ۲۰ اولترا را در اختیار داریم! محصولی که برخلاف رقیب خود که اسمی از شیشه پنل پشتی نیاورده، از شیشه محافظ گوریلا گلس ۶ بهره می‌برد اما همانند رقیب خود در بخش دوربین ماژول بزرگی را در خود می‌بیند. ماژولی بسیار بزرگ که بعد از افتادن گوشی روی پنل پشتی، تا حدودی مانع از ضربه خوردن بخش بالایی گوشی می‌شود و همه ضربه‌ها را خود دریافت می‌کند!

این گوشی بزرگ، ۶.۹ اینچی است اما با این حال سامسونگ توانست وزن آن را تا ۲۲۱ گرم نگه دارد و از این نظر با توجه به بزرگ‌تر بودن، از رقیب خود سبک‌تر است که احتمالا به خاطر فریم دور گوشی باشد که وزن آیفون را بسیار زیاد کرده. در تست‌ اخیری که از گلکسی اس ۲۰ اولترا منتشر شد دیدیم که این محصول در برابر افتادن‌های معمولی و روزمره مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. خصوصا ماژول دوربین آن که با این همه بیرون زدگی باز هم کاربران را حیرت‌زده کرد!

تست سقوط گلکسی اس 20 اولترا

بیشتر بخوانید: تست سقوط آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی نوت ۱۰ پلاس

اما در این ویدئویی که از تست مقاومت این دو گوشی می‌بینید، نکاتی ذکر شده که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم. مثلا در تست آخر که بارها و بارها فقط گلکسی اس ۲۰ اولترا از فاصله نسبتا زیاد به زمین پرت شد، بنا بر این بود که آخرین حد مقاومت این گوشی سنجیده شود تا جایی که دیگر کار نکند. در این بخش گلکسی نوت ۱۰ پلاس فعلا در رده اول قرار دارد چون بعد از افتادن‌های متوالی (تا ۱۰ بار)، تمام بخش‌های آن به خوبی کار می‌کردند.

آیفون ۱۱ پرو مکس اما با ۱۰ بار افتادن اگرچه کاملا شکل و شمایل خود را از دست داد اما به طرز باورنکردنی، نمایشگر آن به لمس واکنش نشان می‌داد. تنها یک مشکل وجود داشت و آن هم این بود که دوربین نماینده اپل در این تست متوالی کاملا از کار افتاد و کاربر دیگر قادر به عکاسی با این گوشی نبود. این اتفاقی بود که در تست‌ اخیری که از آیفون به عمل آمد دیدیم و در این تست دیگر شاهد آن نخواهیم بود.

شما عزیزان می‌توانید ویدئوی تست سقوط گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس را در زیر تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: تست سقوط گلکسی اس ۲۰ اولترا؛ دوربینی که نمی‌شکند!

منبع: ۹to5mac

The post تماشا کنید: تست سقوط گلکسی اس ۲۰ اولترا و آیفون ۱۱ پرو مکس appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala