با رونمایی از پرچم‌داران سری P40 هواوی، بار دیگر رتبه اول بهترین دوربین گوشی هوشمند در وب‌سایت DxOMark به دومین گوشی برتر این سری یعنی هواوی P40 پرو رسید! (بهترین گوشی سری P40 با مشخصات فنی بالاتر در زمینه دوربین، P40 پرو پلاس است).

وب‌سایت DxOMark معمولا هم دوربین جلو و هم دوربین‌های پشت گوشی‌های پرچم‌دار را مورد بررسی قرار می‌دهد تا از بین آن‌ها بهترین را انتخاب کند. چند سالی است که با معرفی گوشی‌های هواوی حداقل در بخش دوربین پشت هیچ گوشی شانس رقابت با آن‌ها را ندارد و خب این بار هم همین اتفاق افتاد و در میان دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی، باز هم این هواوی بود که با عدم اکتفا به افزایش اعداد روی کاغذ و تمرکز روی کیفیت تصاویر، توانست مقام اول را کسب کند.

تا قبل از هواوی P40 پرو، بهترین دوربین گوشی در سال ۲۰۲۰ در محدوده امتیازی ۱۲۴-۱۲۱ قرار می‌گرفت اما پرچم‌دار قدرتمند هواوی توانست با کسب امتیاز ۱۲۸، با قدرت در جایگاه نخست قرار گیرد. این در حالی است که در عکاسی، امتیاز این گوشی به ۱۴۰ رسید که یک رکورد جدید و خارق‌العاده به حساب می‌آید! به طور خلاصه باید گفت عملکرد این محصول در همه زمینه‌های عکاسی، از میزان دریافت نور در شب گرفته تا حذف نویز و بزرگ‌نمایی، عالی و بدون نقص عمل کرده!

هواوی در بخش بزرگ‌نمایی تا کنون بهترین عملکرد را داشته؛ این محصول با دوربین اصلی می‌تواند به بزرگ‌نمایی ۲ برابری، با ترکیبی از دوربین اصلی و تله‌فوتو به بزرگ‌نمایی ۲ تا ۵ برابری (با امکان استفاده از قابلیت عکاسی محاسباتی مبتنی بر هوش مصنوعی) و با دوربین پریسکوپی به بزرگ‌نمایی ۵ برابری دست یابد. با بررسی‌های انجام گرفته، میزان کیفیت عکس‌ها در هر محدوده‌ای از بزرگ‌نمایی عالی و قابل قبول بوده است.

بیشتر بخوابید:‌ نگاهی به تمام ویژگی‌های دوربین خانواده هواوی P40

هواوی P40 پرو همچنین در بخش ویدئو به امتیاز خوب ۱۰۵ دست پیدا کرد که باز هم آن را در صدر قرار می‌دهد. در هر بررسی که از توانایی ثبت ویدئوی این گوشی صورت گرفت، پرچم‌دار هواوی توانست یا بهترین نتیجه را بگیرد و یا در بین بهترین‌ها حضور داشته باشد. قابلت فوکوس خودکار حین فیلم‌برداری در این گوشی به لطف پوشش صد در صدی پیکسل‌های تشخیص فاز به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. به عبارتی فوکوس خودکار در این گوشی چه در عکاسی و چه در فیلم‌برداری بهترین بوده است!

بهترین دوربین گوشی
بهترین دوربین گوشی

دوربین سلفی هم با امتیاز ۱۰۳ در رتبه نخست بهترین دوربین سلفی در وب‌سایت یاد شده قرار گرفت. هرچند به شخصه طراحی بزرگ آن را نمی‌پسندم و به نظر می‌رسد برخی از کاربران نیز از آن ناراضی بودند، اما خب توانایی این دوربین در ثبت تصاویر و همچنین بوکه کردن پس زمینه حیرت‌انگیز بوده است!

بهترین نوآوری هواوی در این زمینه افزودن فوکوس خودکار به به دوربین‌های سلفی بوده! اکثر دوربین‌های سلفی از فوکوس ثابت بهره می‌برند، حتی پرچم‌دارهای خود هواوی هم تا قبل P40 پرو جز این دسته قرار می‌گرفتند. هرچند چون تصاویر سلفی معمولا در فواصل دوری از چهره ثبت می‌شوند، عملکرد این قابلیت مطابق انتظار کاربر نخواهد بود. به عبارتی بهتر باید گفت اگر بخواهید با مونوپاد با دوربین سلفی عکاسی کنید بهتر است روی فوکوس خودکار حساب نکنید.

بیشتر بخوابید:‌ مقایسه دوربین هواوی P40 پرو و پیکسل ۴ ایکس‌ال؛ نبرد مدعیان

با امتیاز ۱۰۸ در بخش عکاسی و ۹۵ در فیلم‌برداری، دوربین سلفی این محصول بین رقبا در صدر قرار گرفت. امتیاز خوب این گوشی در بخش سلفی در حالی بدست آمد که هواوی توانسته عملکرد آن‌ را در نور شب نیز بهبود بخشد. بنابراین کاربران در شب هم می‌توانند با دوربین سلفی خود به ثبت ویدئوی‌هایی در از جزئیات بپردازند و این می‌تواند فراتر از خوب باشد!

بررسی کامل دوربین‌های پشت و سلفی این گوشی در وب‌سایت DxOMark قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آن، اطلاعات بیشتری در رابطه با توانایی‌های پرچم‌دار جدید هواوی در ثبت تصاویر کسب کنند. همچنین به زودی مقایسه دوربین این گوشی با گوشی‌های آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی اس ۲۰ اولترا منتشر خواهد شد که می‌تواند مقایسه‌ای هیجان‌انگیز باشد!

جالب‌تر اینجاست که هواوی مدل P40 پرو پلاس را نیز در بین پرچم‌دارهای خود دارد که از سنسور پریسکوپی بزرگ‌تر با قابلیت بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال برخوردار است و می‌تواند با دوربین تله‌فوتو به بزرگ‌نمایی ۳ برابری دست یابد. بنابراین به نظر می‌رسد در آینده و با مشخص شدن رتبه گلکسی اس ۲۰ اولترا نیز رتبه اول باز هم متعلق به محصولی از هواوی خواهد بود!

بیشتر بخوانید: هواوی P40 پرو و P40 پرو پلاس؛ دوربین‌هایی که بی‌رقیب‌اند!

منبع: gsmarena

The post هواوی P40 پرو رتبه اول بهترین دوربین گوشی در وب‌سایت DxOMark را کسب کرد! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala