سه گوشی عرضه شده در سال ۲۰۲۰ که از بیشترین سرعت شارژ بهره می‌برند عبارت‌اند از: اوپو فایند ایکس ۲ پرو، گلکسی اس ۲۰ اولترا و هواوی P40 پرو. طی چند سال گذشته، شرکت‌های چینی سازنده گوشی‌های هوشمند در خط مقدم پیشرفت‌های سخت‌افزاری قرار گرفته‌اند و در این زمینه می‌توانیم به سرعت شارژ بالا، باتری‌های غول‌پیکر و زوم‌های پیشرفته دوربین اشاره کنیم.

در سال ۲۰۱۸، نسخه لامبورگینی گوشی اوپو فایند ایکس با سرعت‌ شارژ ۵۵ وات معرفی شد که می‌توانست باتری ۳۷۳۰ میلی‌آمپر ساعتی خود را در عرض ۳۵ دقیقه شارژ کند. این شرکت مدتی قبل فایند ایکس ۲ پرو را با سرعت شارژ ۶۵ وات معرفی کرد که برخلاف برخی از شرکت‌ها، شارژر متناسب با این استاندارد در جعبه این گوشی قرار دارد. علاوه بر این گوشی، برای این مطلب همچنین سرعت شارژ P40 پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا هم مورد بررسی قرار گرفته که به ترتیب از سرعت ۴۰ و ۴۵ وات پشتیبانی می‌کنند. در ادامه می‌توانید زمان لازم برای شارژ کامل این سه گوشی و البته سه گوشی معروف دیگر را مشاهده کنید.

سرعت شارژ گوشی

همچنین در جدول زیر، می‌توانید ببینید که سطوح مختلف شارژ سه گوشی مذکور در چه زمان‌هایی محقق می‌شود.

اوپو فایند ایکس ۲ پرو
باتری: ۴۲۶۰ میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ: ۶۵ وات
گلکسی اس ۲۰ اولترا
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر: ۴۵ وات
هواوی P40 پرو
باتری: ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ: ۴۰ وات
۵ درصد در ۲ دقیقه ۳۷ درصد در ۱۵ دقیقه ۳۰درصد در ۱۰ دقیقه
۵۴ درصد در ۱۵ دقیقه ۷۰ درصد در ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد در ۲۵ دقیقه
۷۱ درصد در ۲۰ دقیقه ۸۹ درصد در ۴۵ دقیقه ۸۰ درصد در ۴۰ دقیقه
۹۷ درصد در ۳۰ دقیقه ۱۰۰ درصد در ۶۰ دقیقه ۱۰۰ درصد در ۵۹ دقیقه
۱۰۰ درصد در ۳۹ دقیقه

همان‌طور که می‌بینید، برای شارژ کامل باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس ۲۰ اولترا باید ۱ ساعت زمان صرف کنید که چنین عددی قطعا تحسین‌برانگیز است. اما از طرف دیگر، باید به اوپو فایند ایکس ۲ پرو اشاره کنیم که در عرض فقط ۳۰ دقیقه باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن شارژ می‌شود. در نهایت نباید باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هواوی P40 پرو را از قلم بیندازیم که شارژ کامل آن به لطف شارژ ۴۰ وات ۵۹ دقیقه طول می‌کشد.

منبع: Phone Arena

The post مقایسه سرعت شارژ گلکسی اس ۲۰ اولترا، هواوی P40 پرو و اوپو فایند ایکس ۲ پرو appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala