با توجه به یکی از موثق‌ترین و مشهورترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe، دوربین گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ پلاس قرار نیست زوم ۱۰۰ برابری را ارائه دهد.

با توجه به عدم تفاوت در عملکرد دوربین‌های سری اس و نوت ۱۰ سامسونگ، انتظار داشتیم این شرکت در رابطه با سری ۲۰ از پرچم‌دارهای خود نیز همین سیاست را در پیش گرفته و همان دوربینی را در نوت‌ها استفاده کند که اکنون در کهکشانی‌های سری اس ۲۰ وجود دارد. اما ظاهرا این اتفاق نخواهد افتاد. به عبارتی، حداقل دیگر شاهد آن دوربین معروف با زوم ۱۰۰ برابری نخواهیم بود.

اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ از میزان استقبالی که از این قابلیت به عمل آمد راضی نیست و قصد دارد مسیر متفاوتی را دنبال کند. بدین صورت که در پرچم‌دارهای جدید به جای زوم ۱۰۰ برابری که کاربرد خاصی هم ندارد، میزان معقول‌تری را استفاده کند. بعید به نظر می‌رسد شاهد لنز پریسکوپی یا سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی نباشیم اما اینکه این دوربین‌ها بتوانند به زوم ۱۰۰ برابری دست یابند، حداقل با توجه به گفته‌های Ice Universe، اتفاق نخواهد افتاد. سری اس ۲۰ به صورت اپتیکال، قابلیت زوم ۳.۵ برابری داشتند که این مقدار با کمک لنز پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی به ۱۰۰ برابر به صورت دیجیتال افزایش پیدا می‌کرد.

بیشتر بخوانید: دو تصویر مربوط به طراحی گلکسی نوت ۲۰ منتشر شد

Ice Universe همزمان با توییت قبل در رابطه با عدم بهره‌مندی سری نوت ۲۰ از زوم ۱۰۰ برابری، به این نکته نیز اشاره کرد که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی همچنان در مدل پلاس حضور خواهد داشت اما سنسور جدیدی به آن‌ اضافه می‌شود تا مشکل فوکوس را حل کند. به عبارتی یکی از شناخته شده‌ترین و بزرگ‌ترین مشکلات دوربین اس ۲۰ اولترا دیگر در نوت ۲۰ و برادر بزرگ‌ترش وجود نخواهد داشت.

نکته مثبت ماجرا اینجاست که سامسونگ می‌تواند با اعمال تغییراتی در دوربین‌های خود، هم کیفیت تصاویر را افزایش دهد تا دیگر شاهد چنین رتبه ضعیفی در وب‌سایت Dxomark نباشد، هم اینکه می‌تواند میزان زوم اپتیکال گوشی را افزایش دهد و هم می‌تواند مشکل فوکوس خودکار را حل کند. بنابراین می‌توان حدس زد اگر هواوی باز هم پیشرفت چشمگیری با سری میت ۴۰ نداشته باشد، نوت ۲۰ پلاس به عنوان بهترین پرچم‌دار از لحاظ دوربین شناخته خواهد شد.

اخیرا سامسونگ از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جدیدی رونمایی کرد که از قابلیت‌های متعدد فراوانی از جمله فوکوس خودکار dual-pixel و ترکیب پیکسل Tetracell پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود مشکلات فوکوس خودکار در این سنسور وجود ندارد بنابراین اگر سامسونگ توانسته باشد این مشکل را حل کند، قطعا دوربین نوت ۲۰ پلاس پتانسیل تبدیل شدن به بهترین را خواهد داشت.

نظر شما در این رابطه چیست؟

بیشتر بخوانید: اولین گوشی سری A سامسونگ با لرزشگیر اپتیکال تصویر به زودی عرضه می‌شود

منبع: gsmarena

The post دوربین گلکسی نوت ۲۰ پلاس از زوم ۱۰۰ برابری پشتیبانی نمی‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala