در چند دو سه سال اخیر چندین و چند مدل گوشی هوشمند دیده‌ایم که دارای دوربین پاپ‌آپ بوده‌اند و به طور کل با این تکنولوژی غریبه نیستیم. هدف از ایجاد چنین مکانیزمی در گوشی‌های هوشمند هم این بوده که شرکت‌ها بتوانند نمایشگر گوشی‌های خود را تا حد ممکن بدون حاشیه کنند و قطعه‌های مزاحم در این راه را هم درون بدنه گوشی مخفی کنند. حالا وب‌سایت LetsGoDigital به تازگی اسناد مربوط به پتنت سونی در سال ۲۰۱۸ را بررسی کرده که چند روز پیش آن‌ها به صورت عمومی منتشر شدند و در آن‌ها، شاهد بلندگوهای پاپ‌آپ هستیم! دو بلند در لبه بالا و پایین گوشی که در مواقع نیاز از بدنه خارج می‌شوند تا صدای استریو را مستقیما به سمت کاربر پخش کنند.

این طراحی احتمالا بخشی از فلسفه طراحی‌های OmniBlance سونی است که تا همین اواخر گوشی‌های اکسپریا بر پایه آن‌ها طراحی و ساخته می‌شدند. این ایده به خودی خود واقعا جذاب است و دو بخش بالا و پایین می‌توانند به صورت مجزا از هم و با توجه به شرایط باز و بسته شوند. برای مثال وقتی می‌خواهید سلفی بگیرید، اسپیکر بالایی بیرون می‌آید و دوربین سلفی که در آن ماژول قرار گرفته، استفاده می‌شود. یا وقتی در حال تماس هستید، هر دو بلندگو بیرون می‌آیند که در بخش پایینی، میکروفون خواهد بود و در بخش بالایی هم که بلندگوی مربوط به تماس. وقتی بخواهید صدا ضبط کنید هم تنها بخش پایینی بیرون می‌آید. این ایده واقعا هوشمندانه است و نه تنها باعث می‌شود خروجی صدای چنین گوشی بهتر باشد، بلکه باعث می‌شود تا طراحی مینیمال‌تر و ساده‌تری را هم شاهد باشیم زیرا بیشتر سنسورها و حتی آنتن‌ها می‌توانند در داخل دو ماژول بالا و پایین گوشی قرار بگیرند.

البته این طراحی را بدون نقص هم نیست. برای مثال در بخش‌های بالا و پایین این گوشی که بیرون می‌آیند، احتمال جمع شدن گرد و خاک وجود دارد. جدا از این موضوع، ضد آب بودن چنین گوشی نیز احتمالا غیر ممکن است. این نکته را هم فراموش نکنید که در چنین گوشی شاهد قطعات مکانیکی هستیم که ممکن است به مرور زمان آسیب ببینند یا حتی با یک زمین خوردن خراب شوند و دردسر اضافی ایجاد کنند. اما هرچه باشد، از نظر ظاهری ایده جذابی هستند که سونی می‌توانست با ساختن چنین محصولی، توجهات زیادی را به سمت خود جذب کند. شما درباره این ایده چه فکر می‌کنید؟

منبع: phoneArena

The post سونی یک گوشی با بلندگوی پاپ‌آپ را پتنت کرده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala