طی سال‌های گذشته، گوشی‌های گلکسی اس برای بازار مناطقی مانند آمریکای شمالی، چین و ژاپن با تراشه‌های اسنپ‌دراگون سری ۸۰۰ معرفی شده‌اند. در باقی مناطق جهان هم این گوشی‌ها با تراشه اگزینوس ارائه می‌شوند. به همین خاطر انتظار داریم که برای گلکسی اس ۳۰ هم این روند بار دیگر تکرار شود.

با این حال طبق برخی شایعات مطرح شده، سامسونگ برای گلکسی اس ۳۰ سامسونگ می‌خواهد رویکرد خود را تغییر دهد. دو نفر از افشاگران نه‌چندان مشهور این شایعه را مطرح کرده‌اند که سامسونگ برای گلکسی اس ۳۰ تراشه اسنپ‌دراگون را کنار می‌گذارد و صرفا مدل اگزینوس را راهی بازار می‌کند.

اگرچه چنین اقدامی کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما در کل می‌توان دلایلی را برای این اقدام سامسونگ مطرح کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

دلایل احتمالی حذف تراشه کوالکام از گلکسی اس ۳۰

گلکسی اس 30

گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ بسیار گران‌قیمت هستند و هیچ‌کدام از آن‌ها زیر ۱۰۰۰ دلار قیمت ندارند. یکی از دلایل این قیمت هنگفت به هزینه بالای تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ برمی‌گردد.

البته، ما نمی‌گوییم که هزینه تراشه «تنها» دلیل گران بودن این گوشی‌ها است اما در نهایت در این زمینه نقش مهمی دارد. به همین خاطر اسنپ‌دراگون ۸۷۵ گران‌تر یا در بهترین حالت هم‌قیمت نسل قبلی خود خواهد بود و احتمالا گوشی‌های گلکسی اس ۳۰ بار دیگر با قیمت‌های بسیار هنگفتی به دست کاربران می‌رسند.

حالا باید به این شایعه بپردازیم. سامسونگ تراشه‌های اگزینوس را تولید می‌کند و به همین دلیل با کنار گذاشتن تراشه کوالکام، می‌تواند در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی کند. این صرفه‌جویی باعث می‌شود سامسونگ بتواند قیمت گوشی‌ها را کاهش دهد یا قیمت را ثابت نگه دارد و در عوض سود بیشتری دریافت کند.

گلکسی اس 30

به خاطر داشته باشید که بر اساس چندین گزارش مختلف، گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ فروش چندان مناسبی ندارند. اگرچه بدون شک در این زمینه بحران کرونا موثر بوده، ولی در هر صورت این گوشی‌های گران‌قیمت نتوانسته‌اند توجه کاربران زیادی را جلب کنند.

بنابراین سامسونگ سال آینده باید بتواند برای خانواده گلکسی اس ۳۰ ویژگی‌های جذابی را ارائه کند و از طرفی دیگر از افزایش قیمت آن‌ها جلوگیری کند. به همین دلیل بهره‌گیری از فقط تراشه اگزینوس چندان دور از ذهن محسوب نمی‌شود.

دلایل احتمالی دروغ بودن این شایعه

گلکسی اس 30

برای درست نبودن این شایعه هم می‌توان دلایل مختلفی را مطرح کرد. یکی از این دلایل از منظر روابط عمومی و تبلیغات است زیرا تراشه‌های اگزینوس عموما ضعیف‌تر از همتایان اسنپ‌دراگون هستند. در این زمینه بررسی‌های مختلفی صورت گرفته و بسیاری از کاربران بارها و بارها اعلام کرده‌اند که خواستار بهره‌گیری از مدل‌های مبتنی بر تراشه‌های اسنپ‌دراگون هستند.

به بیان ساده، حذف تراشه کوالکام از گوشی‌های گلکسی اس ۳۰ یک تغییر گسترده خواهد بود که می‌تواند به جای جذب کاربران بیشتر، شمار خریداران این گوشی‌ها را بیش از پیش کاهش دهد. با این حال، سری گلکسی اس برای زنده ماندن در این بازار به تغییرات اساسی نیاز دارد.

سامسونگ

سامسونگ نمی‌تواند بار دیگر گوشی‌های بسیار گران قیمتی را روانه‌ی بازار کند و کار خود تمام‌شده در نظر بگیرد. حتی برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد قیمت خانواده آیفون ۱۲ را کاهش دهد. در این زمینه می‌توانیم به گوشی‌هایی مانند آیفون SE، وان‌پلاس Nord و گوگل پیکسل ۴a اشاره کنیم که نشان می‌دهند شرکت‌ها بیش از پیش در حال توجه به بازار گوشی‌های دارای قیمت مناسب هستند. حتی خود سامسونگ با سرمایه‌گذاری گسترده بر روی گوشی‌های میان‌رده گلکسی A موفق شده توجهات زیادی را جلب کند.

در هر صورت هنوز تا معرفی گوشی‌های گلکسی اس ۳۰ چندین ماه فاصله داریم و فعلا نمی‌توانیم این شایعات را چندان جدی بگیریم. اما در نهایت هم با توجه به وضعیت فعلی گوشی‌های گلکسی اس ۲۰، احتمال حذف تراشه کوالکام از گوشی‌های اس ۳۰ چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: نمایش تبلیغات در گوشی‌های گران‌قیمت سامسونگ باید متوقف شود

منبع: Android Authority

The post آیا گلکسی اس ۳۰ فقط با تراشه اگزینوس راهی بازار می‌شود؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala