گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ قرار است در ماه آگوست رونمایی شوند. یعنی دقیقا زمانی که شرکت کره‌ای هر سال از گوشی‌های سری نوت رونمایی می‌کرد. امسال اما به خاطر کمبود تراشه، سامسونگ تصمیم گرفت تولید سری جدید نوت را به سالی دیگر موکول کرده و به‌جای آن از گوشی‌های تاشو رونمایی کند. به همین خاطر انتظار داریم نمایندگان مورد انتظار شرکت کاملا انتظارات را برآورده کنند چون نگاه‌های زیادی به سمت آن‌ها جلب شده است.

از آن جایی که دو ماه تا عرضه‌ی این گوشی‌ها به بازار باقی مانده، سامسونگ تولید انبوه آن‌ها را هم شروع کرده است. البته اوایل همین ماه بود که شرکت کره‌ای تولید قطعات گلکسی زد فولد ۳ را آغاز کرده بود و با توجه به خبر جدیدی که امروز منتشر شد، به نظر می‌رسد فرایند تولید انبوه خود گوشی نیز آغاز شده است.

خبر مربوطه از سوی افشاگر بسیار معروف یعنی مکس وینبچ منتشر شده؛ شخصی که در ادامه‌ی توضیحات خود به این موضوع نیز اشاره کرد که گلکسی زد فلیپ ۳، دیگر نماینده‌ی تاشوی شرکت کره‌ای که قابلیت تاشوندگی به صورت عمودی داشته و از لحاظ شکل ظاهری هم متفاوت با زد فولد ۳ است، وارد تولید انبوه شده.

البته طبق گفته‌های وینبچ، تولید انبوه گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ از روز دو شنبه آغاز شده بود و این یعنی همه‌چیز تقریبا جلوتر از برنامه‌ریزی خود سامسونگ است. چون پیش‌تر در خبری شنیده بودیم که سامسونگ در نظر دارد در ماه جولای، یعنی ماه میلادی آینده تولید انبوه گوشی‌های خود را آغاز کند و خب می‌بینیم که این اتفاق چندین روز زودتر در حال رخ دادن است.

در رابطه با میزان تولید گوشی‌های تاشو اما دو خبر منتشر شده که یکی از آن‌ها ادعا می‌کند سامسونگ می‌خواهد ۲۵٫۰۰۰ دستگاه در یک روز تولید کند. در حالی که در خبر دوم شاهد این بودیم که تولید ۵۰٫۰۰۰ دستگاه در یک روز در دستور کار شرکت کره‌ای قرار دارد. سامسونگ در سالی که گذشت موفق شد چیزی بین ۲٫۵ تا ۳٫۵ میلیون گوشی هوشمند تاشو به فروش برساند که با در نظر گرفتن قیمت و طراحی خاصی که این گوشی‌ها دارند و همچنین تجربه‌ی یک‌ساله‌ی شرکت در ساخت چنین محصولاتی، می‌تواند آمار خوبی باشد. امسال اما سامسونگ می‌خواهد رقم فروش را تقریبا دو برابر کرده و چیزی بین ۶ تا ۷ میلیون گوشی به فروش برساند. البته این اعداد و ارقام قرار است مجموع فروش دو گوشی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ باشد.

  • گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ احتمالا ۵ شهریور راهی بازار می‌شوند

سامسونگ می‌خواهد امسال ۳ میلیون زد فولد ۳ و ۴ میلیون زد فلیپ ۳ بفروشد

گلکسی زد فولد 3

اما در بهترین حالت، یعنی فروش مجموعا ۷ میلیون گوشی تاشو، قصد سامسونگ تولید و فروش مساوی این دو محصول نیست. در واقع شرکت پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای مدل ارزان‌تر یعنی زد فلیپ ۳ بیشتر باشد؛ همانطور که در نسل کنونی، زد فلیپ ۵G توانست عملکرد بهتری از زد فولد ۲ در فروش از خود به‌جای بگذارد چون هم ارزان‌قیمت‌تر است و هم جمع و جورتر. در نتیجه به نظر می‌رسد اگر گوشی‌های تاشو با قیمت مناسب‌تری راهی بازار شوند، کاربران بسیار بیشتری را به‌سوی خود جلب خواهند کرد که این اتفاق به احتمال فراوان طی یکی دو سال آینده رخ خواهد داد.

در حال حاضر با در نظر گرفتن انتظارات سامسونگ از فروش این دو گوشی، می‌بینیم که نمی‌توان اعداد و ارقام را با آنچه که از سری نوت یا S از پرچم‌داران شرکت کره‌ای انتظار می‌رود مقایسه کرد. در واقع سفارش قطعات برای تولید گوشی‌های تاشو، یک سوم میزان سفارشاتی است که سامسونگ برای تولید گوشی‌های پرچم‌دار خود به تامین‌کنندگان ارسال می‌کند. برای مقایسه کافی است بدانید میزان فروش گوشی‌های نوت از ۱۰ میلیون دستگاه در سال هم عبور می‌کند که خب نمی‌توان آن را با گوشی‌های تاشو مقایسه کرد و خب این موضوع کاملا هم طبیعی است.

گوشی‌های تاشو تازه در ابتدای مسیر قرار دارند و نمی‌توان انتظار داشت فروش فوق‌العاد‌ه‌ای را پشت سر بگذارند. به همین خاطر به نظر می‌رسد همین رویه‌ای که سامسونگ در پیش گرفته کاملا حساب‌شده و منطقی باشد. یعنی تولید کمتر، انتظار معقولانه برای فروش و البته کاهش قیمت تدریجی به نسبت نسل گذشته.

اینطور که گفته می‌شود، گوشی‌های جدید شرکت حدودا ۲۰ درصد به نسبت نسل کنونی ارزان‌تر خواهند بود و این یعنی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ به ترتیب با قیمت پایه‌ی ۱۵۹۹ و ۹۵۹  دلار راهی بازار می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود کاربران بیشتری برای خرید این محصولات ترغیب شده، به سامسونگ در این زمینه بیشتر اعتماد کرده و در سال‌های آینده، به طور کامل به استفاده از این گوشی‌ها روی بیاورند.

لازم به ذکر است در رویداد معارفه‌ی گوشی‌های تاشوی سامسونگ، به احتمال بسیار فراوان و یا بهتر است بگوییم به طور حتم شاهد رونمایی از ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ و واچ اکتیو ۴ هم خواهیم بود.

  • سامسونگ شاید در گوشی‌های تاشوی بعدی از دوربین‌های چرخان عجیب استفاده کند

درباره‌ی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ چه می‌دانیم؟

گلکسی زد فلیپ 3

گلکسی زد فولد ۳ اگر بهترین گوشی تاشوی سال ۲۰۲۱ لقب نگیرد، قطعا یکی از بهترین‌ها خواهد بود و این ادعا چند دلیل هم دارد. اول اینکه شرکت سازنده‌ی آن سامسونگ است؛ یعنی شرکتی که از سال ۲۰۱۹ تاکنون مشغول ساخت گوشی تاشو بوده و اگر در این مسیر مشکلی هم وجود داشته باشد، سامسونگ بیشتر از هر شرکت دیگری به آن آگاه بوده و روش حل آن را می‌داند. همانطور که پیشرفت آن از گلکسی فولد تا گلکسی زد فولد بسیار چشمگیر و محسوس بود و بسیاری از نقاط ضعف گوشی نسل اول در نسل جدید پوشانده شد.

دلیل دوم قابلیت‌هایی است که در گلکسی زد فولد ۳ بکار گرفته خواهد شد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دوربین سلفی زیر نمایشگر تاشو اشاره کرد. دوربینی که گفته می‌شود از لحاظ دریافت نور، ۴۰ درصد بهتر از نمونه‌های مشابه شرکت‌های دیگر عمل کرده و کیفیت تصاویر آن مشابه کیفیت تصاویری است که با دوربین‌های سلفی معمولی به ثبت می‌رسند و این فوق‌العاده است چرا که سامسونگ در اولین تلاش خود در بکارگیری چنین فناوری به چنین میزان از کیفیت و پیشرفت دست پیدا کرده است.

همچنین گفته می‌شود گلکسی زد فولد ۳ از قلم S-Pen هم پشتیبانی خواهد کرد با این تفاوت که درون بسته‌بندی آن خبری از این قلم نخواهد بود و ظاهرا در گوشی‌های سامسونگ، فقط سری نوت با این قلم راهی بازار می‌شوند. سایر مشخصات مربوط به این گوشی را پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بدون امکان افزایش از طریق کارت حافظه‌ی جانبی تشکیل می‌دهند.

اینطور که به نظر می‌رسد گلکسی زد فولد ۳ از نمایشگری ۷٫۵۵ اینچی در حالت باز شده بهره می‌برد که در این صورت باید با نمایشگر ثانویه‌ی ۶٫۲۱ اینچی کار کرد. باتری بکار رفته برای این گوشی احتمالا ۴۳۸۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که با یک شارژر ۲۵ واتی شارژ می‌شود. به نظر می‌رسد چنین باتری قطعا برای زد فولد ۳ مناسب نخواهد بود. اینکه چرا سامسونگ تصمیم گرفته چنین باتری ضعیفی را برای این گوشی با این اندازه در نظر بگیرد مشخص نیست.

گلکسی زد فلیپ ۳۳ اما اگرچه مدل ارزان‌قیمت‌تری خواهد بود اما گفته می‌شود به نمایشگری ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ هم احتمالا وظیفه‌ی امور پردازشی را در آن بر عهده خواهد داشت. اینطور که به نظر می‌رسد، این گوشی از لحاظ وزن مشابه نسل کنونی خواهد بود اما هم حواشی کمتری دارد و هم نمایشگر ثانویه‌ی آن بزرگ‌تر است. لازم به ذکر است این دو گوشی و به طور کلی هر گوشی دیگری که امسال با برند سامسونگ راهی بازار می‌شوند به اندروید ۱۱ به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض خود مجهز خواهند شد.

  • تاریخ رونمایی از گلکسی زد فولد ۳، زد فلیپ ۳ و گلکسی واچ ۴ لو رفت

منبع: PhoneArena

نوشته تولید انبوه گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ آغاز شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala