ساعت‌های هوشمند اپل که تحت عنوان اپل واچ در سراسر جهان به فروش می‌رسند، معروف‌ترین و محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی (در دسته‌ی ساعت‌های هوشمند) به حساب می‌آیند که در بازار وجود دارند. اگرچه قیمت این ساعت‌ها به نسبت مدل‌های مشابه از شرکت‌های رقیب بیشتر است اما به همان میزان، قابلیت‌های خوب، اپلیکیشن‌های جذاب و امکانات فوق‌العاد‌ه‌ای را دریافت خواهید کرد.

در رابطه با ساعت هوشمند مورد انتظار اپل که احتمالا اپل واچ سری ۷ نام‌گذاری می‌شود، خبرهای نسبتا خوبی منتشر شده، اما خب تمام آن‌ها در حد شایعه‌ای بسیار محتمل هستند. تنها چیزی که می‌توان با قاطعیت در رابطه با آن صحبت کرد، پردازنده است. اپل واچ‌ها هر سال با پردازنده‌های نسل جدید رونمایی می‌شوند؛ به همین خاطر اگر بخواهیم به صورت صد‌درصدی در رابطه با یکی از قابلیت‌های اپل واچ سری ۷ که انتظار داریم در سه‌ماه آخر سال جاری میلادی رونمایی شوند، صحبت کنیم، پردازنده‌ای است که قرار است به عنوان قلب تپنده‌ی آن ایفای نقش کند.

می‌دانیم این پردازنده احتمالا S7 نام خواهد داشت و سریع‌تر، قدرتمندتر و بهینه‌تر از پردازنده‌ی بکار رفته در اپل واچ‌های نسل قبل خواهد بود، اما خب سوا از این بهبودی‌های قابل انتظار، چه چیز جدیدی قرار است به لطف این پردازنده‌ها به ساعت‌های هوشمند اپل راه پیدا کند مشخص نیست. تا ماه سپتامبر هم زمان زیادی باقی مانده بنابراین طبیعی است پرسش‌های بدون پاسخ زیادی در رابطه با این ساعت‌ها وجود داشته باشد. تا آن تاریخ هم باید به شایعات و خبرهایی که از سوی افشاگران منتشر می‌شود بسنده کنیم.

  • اپل واچ سری ۷ احتمالا حاشیه‌های باریک‌تر و پردازنده‌ی سریع‌تر خواهد داشت

ساعت هوشمند اپل واچ سری 7

اما در جدیدترین خبری که توسط وب‌سایت MacRumors پیرامون اپل واچ سری ۷ منتشر شده، جزئیات جالبی را شاهد بودیم که نشان‌دهنده‌ی یک ارتقای بسیار هیجان‌انگیز به نسبت قبل است. همانطور که گفته شد، از بابت اینکه اپل واچ سری ۷ از لحاظ پردازنده پیشرفت خواهد داشت مطمئن هستیم و همین موضوع ما را به سرنخ دیگری رسانده است؛ این پردازنده به احتمال بسیار فراوان به لطف طراحی جدیدی تحت عنوان «طراحی دو-طرفه» از لحاظ اندازه، کوچک‌تر از قبل است. همین موضوع باعث می‌شود فضای کافی درون ساعت بوجود بیاید تا دست اپل برای تعبیه‌ی یک باتری بزرگ‌تر باز شود.

اپل واچ‌ها از لحاظ طول عمر باتری وضعیت خیلی خوبی ندارند اما اگر در واچ سری ۷ با تجهیز به یک پردازنده‌ی کوچک‌تر فضای خالی بیشتری در اختیار اپل قرار بگیرد، امکان استفاده از باتری بزرگ‌تر هم فراهم می‌شود و بهانه‌ای برای اپل وجود نخواهد داشت تا از باتری بزرگ‌تری در این ساعت استفاده نکند یا به طور کلی شاهد پیشرفتی در این بخش نباشیم. در این صورت با کوچک‌تر شدن باتری، دیگر نگرانی از بابت افزایش وزن و ضخامت هم وجود نخواهد داشت تا بدین ترتیب یکی از معضلات کاربران اپل واچ احتمالا بدون مشکل خاصی برطرف شود.

همانطور که در بالا اشاره شد، این خبرها هرچند که از سوی منبع معتبری چون MacRumors منتشر شده باشند، اما باز هم در حد یک شایعه هستند و نمی‌توان به صورت صد‌درصدی به صحت آن‌ها اعتماد داشت. بنابراین یا باید منتظر انتشار خبری رسمی از سوی اپل یا منابع داخلی قابل اعتماد باشیم، یا اینکه تا زمان رونمایی از اپل واچ سری ۷ منتظر بمانیم تا همه‌چیز به طور قطعی مشخص شود.

با توجه به خبرهایی که پیش‌تر پیرامون اپل واچ سری ۷ منتشر شده، به نظر می‌رسد مانند گلکسی واچ ۴، در این ساعت هم خبری از سنسور سنجش قند خون نخواهد بود و بیشتر روی بهبود طراحی، نمایشگر و سرعت و قدرت پردازنده کار خواهد شد. بنابراین با در نظر گرفتن چیزهایی که می‌دانیم، نباید انتظار داشته باشیم اپل واچ مورد انتظار با تغییرات نرم‌افزاری چشمگیری به نسبت واچ سری ۶ همراه باشد. البته این موضوع خیلی هم بد نیست چرا که ساعت‌های هوشمند اپل همین حالا هم از لحاظ قابلیت بسیار غنی هستند.

با این حال می‌دانیم اپل واچ سری ۷ آنقدری خوب خواهد بود که اگر در صدر قرار نگیرد، قطعا یکی از بهترین ساعت‌های هوشمندی لقب خواهد گرفت که در سال ۲۰۲۱ راهی بازار می‌شود. اما خب از سویی دیگر به نظر می‌رسد این اولین بار است که شرکت کوپرتینویی رقبای فوق‌العاده قدرتمند، مجهز و سرسختی خواهد داشت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گلکسی واچ ۴ سامسونگ اشاره کرد که قرار است با سیستم عامل WearOS گوگل و پردازنده‌ی ۵ نانومتری مجهز شود.

  • اپل و سامسونگ در سه‌ماه‌ی نخست ۲۰۲۱ پیشتاز بازار گجت‌های پوشیدنی بوده‌اند

منبع: PhoneArena

نوشته اپل واچ سری ۷ به لطف طراحی جدید احتمالا طول عمر باتری بیشتری خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala