به‌تازگی گزارش جدیدی توسط نشریه‌ی DigiTimes منتشر شده است که عنوان می‌کند نسل ششم آیپد مینی مجهز به نمایشگر Mini-LED خواهد بود. در این گزارش تازه منتشر شده آمده است: «Radiant Optoelectronics عرضه‌ی نمایشگر‌های Mini-LED برای نسل بعدی مک‌بوک پرو و آیپد مینی را در اواخر سه‌ ماه‌ی سوم امسال شروع خواهد کرد. همچنین منابع اطلاعاتی صنعتی عنوان کرده‌اند که این شرکت در سه ماه‌ی چهارم حجم عرضه‌ی این نمایشگر‌ها را افزایش خواهد داد.»

در مقایسه با نمایشگر‌های LCD، نمایشگر‌های دارای فناوری Mini-LED دارای روشنایی بیشتر، کنتراست بهبودیافته و نمایش غنی‌تر رنگ مشکی هستند. پیش‌تر تحلیلگر معروف محصولات اپل مینگ چی کو، مدعی شده بود که اپل در حال توسعه‌ی آیپد مینی با نمایشگر Mini-LED است. با وجود مطرح شدن این ادعا توسط این شخص، او همچنین عنوان کرده بود که از یک آیپد مینی با نمایشگر ۷٫۹ اینچی در سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد که البته این پیش‌بینی به حقیقت تبدیل نشد.

با توجه به این موضوع که اپل در حال گسترش استفاده از نمایشگر Mini-LED به دیگر محصولاتش است، رونمایی از آیپد مینی با نمایشگر Mini-LED منطقی به نظر می‌رسد. همان‌گونه که می‌دانید اپل برای اولین‌بار از نمایشگر Mini-LED در نسل جدید آیپد پرو استفاده کرد و پیش‌بینی می‌شود که در نسل جدید مک‌بوک پرو هم از این نوع نمایشگر‌ها استفاده شود.

  • رندرهای آیپد مینی جدید حاشیه‌های باریک و پورت USB-C را نشان می‌دهند

تحلیلگر نشریه‌ی بلومبرگ و Debby wu پیش‌تر گفته‌ بودند که اپل از نسل جدید آیپد مینی در اواخر امسال رونمایی خواهد کرد و عرضه‌ی اجزای مربوط به نمایشگر‌های Mini-LED در سه ماه‌ی سوم امسال آغاز می‌شود که هماهنگ با ادعا‌ی مطرح شده‌ی جدید است.

در ضمن نشریه‌ی ۹to5Mac به‌تازگی گزارش داده است که نسل جدید آیپد مینی تراشه‌ی A15 استفاده شده آیفون‌های ۱۳ و رابط هوشمند Smart Connector برای وصل کردن کیبورد‌ خواهد داشت. همچنین یکی دیگر از افشاکنندگان اطلاعات به نام Jon Prosser گفته است که آیپد مینی جدید دارای اسپیکر‌های بهبود یافته خواهد بود و از قلم Apple Pencil کوچکتری پشتیبانی خواهد کرد.

در نهایت باید بگوییم که اپل از نسل فعلی آیپد مینی در سال ۲۰۱۹ با نمایشگر ۷٫۹ اینچ، تراشه‌ی A12 و دکمه‌ی هوم مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID رونمایی کرد.

  • اپل احتمالا آیفون تاشو را جایگزین آیپد مینی خواهد کرد 

منبع: MacRumors

نوشته نسل بعدی آیپد مینی شاید نمایشگر Mini-LED داشته باشد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala