در مجموع فروش کلی گوشی­ها در بازار چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده که این موضوع تا حد زیادی به ضربه­ی وارد شده بر هواوی برمی­گردد. هواوی که روزی روزگاری رتبه­ی اول این بازار را در اختیار داشت، حالا در آمار منتشر شده توسط IDC در بخش «دیگر شرکت­ها» قرار دارد و آمار فروش گوشی­های این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته نصف شده است.

هواوی

اگرچه ۴ شرکت برتر این بازار با افزایش آمار فروش گوشی­های خود روبرو شده­اند، اما فروش گوشی­های آنر نصف شده که این موضوع به عدم عرضه­ی گوشی­های جدید در این محدوده­ی زمانی برمی­گردد. در این مدت کاربران چینی برای خرید گوشی­های آنر باید بین فقط ۵ گزینه دست به انتخاب می­زدند و این در حالی است که رقبایی مانند اوپو، ویوو و شیائومی هرکدام بیش از ۳۰ گوشی برای کاربران ارائه کرده­اند.

به گفته­ی یکی از مقام­های ارشد شرکت IDC، نوآوری دیگر یک نیروی محرکه برای گوشی­های میان­رده و رده­بالا نیست. به گفته­ی او، شرکت­ها حالا به جای اینکه وارد نبرد سخت­افزاری و نرم­افزاری شوند، می­خواهند تصویر مطلوبی از برند خود ارائه دهند تا کاربران ارتباط بهتری با محصولات آن­ها برقرار کنند.

  • سقوط هواوی؛ آنچه از دست داده‌ایم و آنچه به دست آورده‌ایم

منبع: GSM Arena

نوشته سقوط هواوی در بازار موبایل چین همچنان ادامه دارد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala