در مجموع فروش کلی گوشیها در بازار چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده که این موضوع تا حد زیادی به ضربهی وارد شده بر هواوی برمیگردد. هواوی که روزی روزگاری رتبهی اول این بازار را در اختیار داشت، حالا در آمار منتشر شده توسط IDC در بخش «دیگر شرکتها» قرار دارد و آمار فروش گوشیهای این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته نصف شده است.
اگرچه ۴ شرکت برتر این بازار با افزایش آمار فروش گوشیهای خود روبرو شدهاند، اما فروش گوشیهای آنر نصف شده که این موضوع به عدم عرضهی گوشیهای جدید در این محدودهی زمانی برمیگردد. در این مدت کاربران چینی برای خرید گوشیهای آنر باید بین فقط ۵ گزینه دست به انتخاب میزدند و این در حالی است که رقبایی مانند اوپو، ویوو و شیائومی هرکدام بیش از ۳۰ گوشی برای کاربران ارائه کردهاند.
به گفتهی یکی از مقامهای ارشد شرکت IDC، نوآوری دیگر یک نیروی محرکه برای گوشیهای میانرده و ردهبالا نیست. به گفتهی او، شرکتها حالا به جای اینکه وارد نبرد سختافزاری و نرمافزاری شوند، میخواهند تصویر مطلوبی از برند خود ارائه دهند تا کاربران ارتباط بهتری با محصولات آنها برقرار کنند.
- سقوط هواوی؛ آنچه از دست دادهایم و آنچه به دست آوردهایم
منبع: GSM Arena
نوشته سقوط هواوی در بازار موبایل چین همچنان ادامه دارد اولین بار در دیجیکالا مگ. پدیدار شد.
منبع متن: digikala