روز گذشته خبری منتشر شد مبنی براینکه در کد سورس یکی از برنامه‌های گوگل، قسمت جدیدی تحت عنوان Data Restore Tool دیده شده که از وجود یک اپلیکیشن جدید خبر می‌دهد. این اپلیکیشن ظاهرا Switch to Android نام خواهد داشت و قرار است با هدف تسهیل فرایند سوییچ به اندروید برای کاربران گوشی‌های آیفون طراحی شود. نحوه‌ی عملکرد آن هم کاملا مشابه اپلیکیشن Move to iOS است که در حال حاضر برای کاربران اندرویدی در دسترس قرار دارد.

در حال حاضر روشی که گوگل برای سوییچ از iOS به اندروید برای کاربران در نظر گرفته این است که آن‌ها از مخاطبین، تقویم و رویدادها، تصاویر و … در گوگل درایو فایل پشتیبان تهیه کنند. سپس وقتی همان حساب کاربری گوگل را روی دستگاه جدید خود وارد کردند، محتوای پشتیبان‌گرفته شده از طریق اپلیکیشن‌های مربوطه برایشان انتقال داده خواهد شد.

  • گوگل اکنون به شما می‌گوید چه زمانی نباید به نتایج جست‌و‌جوی آن اعتماد کنید

کد سورس موجود در نسخه‌ی ۱.۰.۳۸۲۰۴۸۷۳۴ ابزار Data Restore Tool به صراحت به وجود برنامه‌ای تحت عنوان سوییچ به اندروید اشاره دارد و در آن به اطلاعات زیر نیز اشاره شده است:

  • برنامه‌ی Switch to Android را از طریق اپ استور دریافت کنید
  • به تنظیمات وای‌فای رفته و
  • به شبکه‌ی مورد نظر متصل شده و رمز عبور مربوطه را وارد کنید.

علاوه بر این‌ها، برخی از زبان‌های موجود در این برنامه تغییر کرده‌اند و به این مورد اشاره دارند که اکنون با کمک این روش دیتاهای بیشتری از iOS به نسبت قبل قابل انتقال هستند. برای مثال در توضیحات آن آمده که برای انتقال اپلیکیشن‌ها، پیام‌ها و مخاطبین، رمز عبور فایل پشتیبان iTunes خود را وارد کنید که این مورد نشان می‌دهد اکنون حتی اپلیکیشن‌ها نیز قابل انتقال هستند.

البته هنوز نمی‌دانیم گوگل چطور می‌خواهد اپلیکیشن‌ها را از iOS به اندروید انتقال دهد. به نظر می‌رسد راهی جز دانلود نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن‌های iOS روی دستگاه جدید وجود نداشته باشد اما خب حتی اگر این اتفاق هم رخ دهد،‌ نمی‌توان با اطمینان گفت دیتای این اپلیکیشن‌ها نیز قابل انتقال خواهد بود.

از طرفی می‌توان با اطمینان در این رابطه اظهار نظر کرد که اپلیکیشن‌های پولی قطعا از این طریق قابل انتقال به گوشی اندرویدی جدید نیستند و کاربر باید مجددا آن‌ها را از طریق پلی‌استور (در صورت موجود بودن) خریداری کند.

  • اندروید در برابر iOS؛ کدام گوشی‌ها بیشتر و زودتر آپدیت می‌شوند؟

منبع: GSMArena

نوشته گوگل در حال طراحی اپلیکیشن سوییچ به اندروید برای iOS است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala