با توجه به خبرها و شایعات مختلفی که تاکنون پیرامون گلکسی زد فلیپ ۳ منتشر شده، به نظر می‌رسد این گوشی ظاهر بسیار زیبا و جذابی خواهد داشت. کمتر از ۲ هفته تا رونمایی از گوشی تاشوی مورد انتظار سامسونگ زمان باقی مانده و در همین راستا امروز شاهد انتشار تصاویر مربوط به قاب محافظ این گوشی بودیم که طراحی زیبا و منحصر بفرد آن را نشان می‌دهد؛ قاب محافظی که گفته می‌شود سامسونگ آن را به همراه گلکسی زد فلیپ ۳ و برای محافظت از آن به فروش می‌رساند.

تصاویر مطبوعاتی از قاب محافظ کهکشانی تاشوی سامسونگ را یکی از منابع داخلی منتشر کرده که به لطف وب‌سایت ۹۱Mobiles توانستیم به آن‌ها دسترسی داشته باشیم. با توجه به این تصاویر، به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد به همراه گلکسی زد فلیپ ۳، تعدادی قاب محافظ را هم در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به فروش برساند تا علاوه بر محافظت از خود گوشی در برابر ضربه‌ها و صدمات احتمالی، ظاهر زیباتری نیز به آن ببخشد.

شرکت کره‌ای مدت‌هاست در طراحی بسیاری از قاب‌های محافظ گوشی‌های خود از چرم استفاده کرده و طبق رندرهای منتشر شده، ظاهرا برای قاب محافظ گلکسی زد فلیپ ۳ هم بار دیگر به این ماده روی آورده تا بدین ترتیب شاهد طراحی بسیار زیبایی باشیم. علاوه بر قاب چرمی، سامسونگ در نظر دارد قاب‌هایی از جنس سیلیکون هم برای گوشی مورد انتظار خود تولید کند که از یک حلقه روی بخش پشتی خود بهره می‌برد تا کاربر بتواند وقتی گوشی در حالت تا شده قرار دارد (بسته) آن را نگاه دارد. علاوه بر این‌ها هستند کاربران زیادی که سیلیکون را به چرم ترجیح می‌دهند، بنابراین استفاده از آن ایده‌ی خوبی جهت تنوع بخشیدن به قاب‌ها بود.

  • گلکسی زد فلیپ شاید به دوربین چرخان به سبک گوشی‌های ایسوس مجهز شود
قاب محافظ گلکسی زد فلیپ 3
قاب محافظ گلکسی زد فلیپ 3
قاب محافظ گلکسی زد فلیپ 3
قاب محافظ گلکسی زد فلیپ 3
قاب محافظ گلکسی زد فلیپ 3
قاب محافظ گلکسی زد فلیپ 3
قاب محافظ گلکسی زد فلیپ 3
قاب محافظ گلکسی زد فلیپ 3
قاب محافظ گلکسی زد فلیپ 3

قاب سیلیکونی دیگر اما به‌جای حلقه، از یک بند بزرگ بهره می‌برد که نام «فلیپ» هم روی آن دیده می‌شود. البته خب مشخص نیست سامسونگ چرا دقیقا چنین بندی را در آن قسمت قرار داده است. شاید هدف اصلی در واقع همان کمک به نگه‌داشتن بهتر گوشی باشد یا اینکه مثلا بتوان آن را به‌راحتی به کمربند متصل کرد!

اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که به سیلیکون علاقه ندارید، احتمالا خوشحال خواهید شد بدانید سامسونگ برای گلکسی زد فلیپ ۳ یک قاب کاملا شفاف هم طراحی کرده که هیچ چیزی روی بخش پشتی آن دیده نمی‌شود. همچنین با توجه به تصاویری که منتشر شده، به نظر می‌رسد حلقه یک قابلیت آپشنال برای این قاب‌ها به حساب می‌آید و می‌توان آن را به قاب ساده هم متصل کرد.

قاب‌هایی که در رابطه با آن‌ها حرف می‌زنیم به دو تکه‌ی مجزا تقسیم می‌شوند که هر یک، بخش‌های بالایی و پایینی گلکسی زد فلیپ ۳ را پوشش می‌دهند. چون همانطور که می‌دانید گوشی به شکل عمودی باز و بسته می‌شود و در بخش میانی آن هم لولای اصلی جهت این کار قرار گرفته است. بخش بالایی اما برخلاف قسمت پایینی قاب که کاملا پوشیده است، یک فضای خالی بزرگ دارد تا نمایشگر ثانویه‌ی ۱٫۹ اینچی و ماژول دوربین زد فلیپ ۳ از طریق آن مشخص باشد. حتی فلش LED را هم می‌توان از طریق یک حفره‌ی بسیار کوچک که در قسمت پایینی فضای خالی روی قاب طراحی شده مشاهده کرد.

  • تریلر رسمی گوشی گلکسی زد فولد ۳ منتشر شد

رنگ‌بندی قاب‌ها و گلکسی زد فلیپ ۳

در رابطه با رنگ‌بندی این قاب‌های جذاب و جالب اطلاع زیادی در اختیار نداریم. البته در تصاویر مطبوعاتی، سه رنگ آن را شاهد بودیم منتها نمی‌دانیم برای هر مدل چه تعداد رنگ‌بندی در نظر گرفته می‌شود. فعلا که به نظر می‌رسد این قاب‌ها در رنگ‌های زیر در دسترس قرار می‌گیرند؛

  • قاب چرمی – قهوه‌ای مایل به زرد
  • قاب سیلیکونی با حلقه – بنفش
  • قاب سیلیکونی با بند – آبی تیره
  • قاب شفاف

اینطور که به نظر می‌رسد، رنگ‌بندی که سامسونگ برای قاب‌هایش در نظر گرفته مشابه رنگ‌هایی است که شرکت کره‌ای قصد دارد گلکسی زد فلیپ ۳ را مزین به آن‌ها راهی بازار کند. خصوصا رنگ قاب سیلیکونی یعنی بنفش که در بسیاری از رندرها چنین رنگی را برای گوشی سامسونگ شاهد بودیم. البته با توجه به آنچه که می‌دانیم، گلکسی زد فلیپ ۳ به احتمال خیلی زیاد در رنگ‌های زیر در دسترس قرار می‌گیرد:

  • کرم
  • بنفش
  • سبز تیره
  • مشکی
  • آبی تیره

درباره‌ی گلکسی زد فلیپ ۳ چه می‌دانیم؟

در رابطه با گلکسی زد فلیپ ۳، قیمت مهم‌ترین فاکتوری است که فعلا به صورت رسمی چیزی از آن منتشر نشده اما گفته می‌شود سامسونگ علی‌رغم تمام بهبودی‌ها و پیشرفت‌هایی که این نسل داشته، آن را با کاهش ۲۰ درصدی به نسبت نسل گذشته راهی بازار خواهد کرد؛ این یعنی گلکسی زد فلیپ ۳ با قیمت حدودا ۱۰۰۰ دلار باید راهی بازار شود (۳۷۹ دلار کمتر از قیمت گلکسی زد فلیپ ۵G).

اگر چنین چیزی درست باشد، باید بگوییم با پرداخت ۱۰۰۰ دلار به محصولی دسترسی خواهید داشت که نمایشگر ۶٫۷ اینچی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز دارد که می‌تواند به صورت عمودی تا شود. همچنین روی پنل پشتی گوشی هم یک نمایشگر ثانویه به اندازه‌ی ۱٫۹ اینچ تعبیه شده که کاربر می‌تواند از طریق آن به اعلانات و مواردی از این دست دسترسی داشته باشد. در کنار این نمایشگر هم دو دوربین را شاهد خواهیم بود که سنسوری به بزرگی ۱۲ مگاپیکسلی دارد (اصلی و فوق عریض).

قلب تپنده‌ی گوشی اسنپدراگون ۸۸۸ است، پردازنده‌ای که در حال حاضر قدرتمندترین تراشه‌ی موجود برای گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید و قرارگیری آن در زد فلیپ ۳ ارزش خرید آن را با توجه به کاهش قیمت حدودا ۲۰ درصدی بسیار افزایش می‌دهد. در کنار این پردازنده اما ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت رم هم در نظر گرفت شده تا بدین ترتیب این گوشی در جمع بهترین‌های بازار از لحاظ قدرت سخت‌افزاری قرار بگیرد.

باتری که برای زد فلیپ ۳ در نظر گرفته شده ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که قطعا برای تامین انرژی مورد نیاز محصولی ۶٫۷ اینچی آن هم با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز اصلا مناسب نیست اما خب فناوری تاشو تازه اول مسیر قرار دارد و انتظار زیادی از آن نداریم. شارژری هم که برای آن در نظر گرفته شده به گزارش بسیاری از خبرگزاری‌ها، ۱۵ واتی است و بعید به نظر می‌رسد درون جعبه وجود داشته باشد.

گلکسی زد فلیپ ۳ به همراه زد فولد ۳، ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴ و هدفون بی‌سیم گلکسی بادز ۲، در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) رسما رونمایی می‌شوند.

  • سامسونگ به فروش بالای گوشی‌های تاشوی جدیدش امید زیادی دارد

منبع: PhoneArena

نوشته تصاویری از قاب محافظ گلکسی زد فلیپ ۳ به بیرون درز کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala