در این نامه که به دست سایت Motherboard رسیده، اپل این استدلال را مطرح کرده که نشت اطلاعات به کاربران، سازندگان لوازم جانبی و خود این شرکت آسیب می‌رساند. اپل مدعی شده که مثلا انتشار ابعاد آیفون پیش از معرفی این گوشی‌ها می‌تواند باعث گمراهی برخی از سازندگان قاب شود زیرا ممکن است لوازم جانبی ناسازگار با محصول نهایی تولید کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بازار لوازم جانبی محصولات اپل حدود ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

اپل

این شرکت همچنین می‌گوید که درز اطلاعات مانع از شگفت‌زدگی و خوشحالی کاربران در رویدادهای معرفی می‌شود. در بخشی از این نامه آمده: «اپل همواره تلاش می‌کند که اطلاعات مربوط به محصولات خود را محرمانه نگه دارد تا محصولات جدید این شرکت هنگام معرفی بتوانند افراد را شگفت‌زده کنند. رازآلود بودن جدیدترین محصولات اپل بخش مهمی از تار و پود این شرکت محسوب می‌شود.»

در ادامه‌ی این نامه آمده: «افشای اطلاعات به منافع کاربران و اپل صدمه می‌زند. بنابراین روشن است که وقتی اطلاعات منتشر نشده در مورد طراحی و عملکرد محصولات اپل محرمانه باقی می‌ماند، ارزش تجاری حقیقی و بالقوه‌ای دارد.» روی هم رفته اپل اخیرا افشاگران را هدف قرار داده تا بتواند جلوی درز اطلاعات را بگیرد. گفته می‌شود این اطلاعات از طریق سرقت برخی مدل‌های اولیه‌ی محصولات اپل به دست می‌آید که از طرف کارگران کارخانه به افراد مختلفی فروخته می‌شوند. به همین خاطر برخی افشاگران حتی چند سال قبل از معرفی یک محصول می‌توانند اطلاعات مختلفی را در مورد آن‌ها فاش کنند.

اپل

بر اساس گزارش سایت Motherboard، این نامه در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) برای افشاگر موردنظر ارسال شده است. هنوز مشخص نیست که اپل برای چند نفر چنین نامه‌ای را ارسال کرده است. همچنین در ماه ژوئن یکی از افشاگران مشهور چینی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که نامه‌ی هشدارآمیزی را درباره‌ی افشای اطلاعات از اپل دریافت کرده است.

به غیر از دلایلی که اپل‌ در این نامه به آن‌ها پرداخته، باید خاطرنشان کنیم که افشای اطلاعات محرمانه ممکن است به رقبا اجازه دهد که قبل از معرفی محصول‌های موردنظر، ویژگی‌های جذاب آن‌ها را کپی‌برداری کنند. همچنین وقتی که در مورد امکانات جذاب‌تر گوشی جدید اطلاع‌رسانی می‌شود، احتمالا تمایل کاربران برای خرید مدل موجود در بازار کاهش پیدا می‌کند.

منبع: AppleInsider

نوشته اپل می‌گوید نشت اطلاعات به کاربران و سازندگان لوازم جانبی آسیب می‌رساند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala