شرکت Kiwoom Securities گزارش داده که سامسونگ طی ۶ ماه گذشته حدود ۱۳.۵ میلیون واحد از سری گلکسی S21 راهی بازار کرده که این یعنی از نظر آمار فروش، یکی از بدترین سری‌های گلکسی S محسوب می‌شوند. برای مقایسه باید بگوییم که آمار فروش سری گلکسی S20 در محدوده‌ی زمانی مشابه حدود ۱۷ میلیون واحد بوده که این یعنی گوشی‌های S21 با ۲۰ درصد کاهش فروش روبرو شده‌اند. از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم که عرضه‌ی این گوشی‌ها همزمان با آغاز بحران کرونا بود.

فروش گلکسی S21

اگر آمار فروش گوشی‌های S21 را با سری S10 مقایسه کنیم، وخامت اوضاع بیشتر به چشم می‌آید. گفته می‌شود سامسونگ در ۶ ماه اول فروش سری گلکسی S10، توانسته حدود ۲۵.۵ میلیون واحد از این گوشی‌ها را به فروش برساند و این یعنی فروش S21 در مقایسه با آن‌ها ۴۷ درصد کاهش یافته است.

بعد از فروش پایین گوشی‌های S20، سامسونگ برای نسل بعدی آن‌ها قیمت پایین‌تری در نظر گرفت و برای جلوگیری از رقابت با محصولات شرکت‌های رقیب، تاریخ معرفی آن‌ها را به ماه ژانویه منتقل کرد. اما همانطور که می‌بینید، با وجود این اقدامات فروش گوشی‌های گلکسی S21 پایین‌تر از انتظارات بوده است.

فروش گلکسی S21

باید دید پرچم‌داران سامسونگ در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ از نظر آمار فروش چه عملکردی خواهند داشت. همانطور که احتمالا می‌دانید، فقط چند روز دیگر سامسونگ از گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ رونمایی می‌کند. در این میان بنا به تصمیم مدیران سامسونگ، امسال شاهد معرفی نسل جدید گلکسی نوت نخواهیم بود.

گفته می‌شود گلکسی زد فولد ۳ با قیمت ۱۶۰۰ دلار و گلکسی زد فلیپ ۳ با قیمت ۱۰۰۰ دلار راهی بازار خواهند شد. بنابراین گروه کوچکی از کاربران توانایی خرید زد فولد ۳ را خواهند داشت ولی احتمالا گلکسی زد فلیپ ۳ با استقبال بیشتری روبرو می‌شود. از طرف دیگر باید به گلکسی S21 فن ادیشن هم اشاره کنیم که احتمالا مانند نسل قبلی مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد.

  • از سامسونگ گلکسی S22 چه انتظاراتی داریم؟

منبع: PhoneArena

نوشته فروش سری گلکسی S21 از گلکسی S20 هم کمتر بوده است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala