آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی دو پرچم‌دار جدید اپل هستند که به نسبت دو مدل پرو قیمت مناسب‌تری دارند. البته مدل مینی خیلی طرفدار زیادی ندارد اما مدل استاندارد سال‌هاست که در بین گوشی‌های اپل بیشترین فروش را دارد و به نظر می‌رسد امسال هم از قاعده مستثنی نباشد. در ادامه اما به بررسی مشخصات و قابلیت‌های این دو گوشی می‌پردازیم.

آیفون ۱۳ مینی مانند مدل سال گذشته نمایشگری ۵٫۴ اینچی از نوع OLED دارد و بنابراین کوچک‌ترین گوشی بین آیفون‌ها به حساب می‌آید. در عوض مدل استاندارد نمایشگری ۶٫۱ اینچی دارد اما از لحاظ کیفیت و نوع پنل و وضوح تصویر تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. این نمایشگر هم به لطف فناوری جدید، ۲۸ درصد از قبل روشن‌تر شده است و روشنایی حداکثری آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. نکته‌ی مثبت ماجرا اینجاست که اکنون اگرچه بریدگی یا همان ناچ را باز هم روی صفحه شاهد هستیم اما این‌بار اندازه‌ی آن ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

برای این گوشی هم مانند نسل گذشته از شیشه‌ی سرامیک شیلد، استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 و ۵ رنگ‌بندی جدید بهره می‌برد که شامل صورتی، آبی، مشکی، قرمز و Starlight (رنگ ستاره‌ای) می‌شود.

در بخش دوربین هم مثل سال گذشته دو گوشی کاملا مشابه هستند. هم آیفون ۱۳ و هم ۱۳ مینی دو دوربین با چینش مشابه روی پنل پشتی خود دارند که البته نوع چینش آن‌ها به نسبت قبل متفاوت شده است. به این صورت که اکنون این دوربین‌ها به شکل مورب درون ماژول مربعی شکل تعبیه شده‌اند.

اولین دوربین اصلی و با اندازه‌ی ۱۲ مگاپیکسل است و دوربین دوم هم سنسوری فوق عریض با اندازه‌ی مشابه دارد. کیفیت سنسور اصلی تغییر خاصی نداشته است اما سنسور فوق عریض به نسبت قبل پیشرفت خوبی دارد که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به لنز ۶ المانه و گشودگی بازتر دریچه دیافراگم اشاره کرد.

باتری که اپل برای مدل ۶٫۱ اینچی در نظر گرفته است، ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد در حالی که باتری مدل ۵٫۴ اینچی ۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعتی است.

 

این مطلب در حال به‌روزرسانی است …

نوشته آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی با باتری بزرگ‌تر رونمایی شدند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala