آیفون ۱۳ امسال هم مانند سال گذشته در چهار مدل رونمایی شد و شاهد تغییرات زیادی در آن‌ها نبودیم. غالبا تغییراتی که اپل در این گوشی‌ها ایجاد کرد سخت‌افزاری است و از لحاظ ظاهر و موارد بیرونی تغییر خاصی را نمی‌بینیم. برای مثال پردازنده‌ی این گوشی‌ها قدرتمندتر از قبل شده است، کیفیت دوربین اندکی بهبود پیدا کرد و ظرفیت حافظه‌ی داخلی هم تا ۱ ترابایت افزایش پیدا کرد که البته مورد آخر فقط برای مدل‌های پرو و پرو مکس است. برای مدل مینی، ظرفیت مدل پایه به ۱۲۸ گیگابایت به‌جای ۶۴ گیگابایت ارتقا پیدا کرد.

آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس هم در مدل پایه‌ی خود ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارند اما قیمت آن‌ها به نسبت نسل گذشته تغییر خاصی نداشته است. همچنین امکان افزایش این حافظه از طریق کارت حافظه‌ی جانبی هم وجود ندارد.

در رابطه با قیمت آیفون ۱۳ و مدل‌های مختلف آن هم بالاخره توانستیم بعد از شایعات و خبرهای مختلف به یک میزان درست دست پیدا کنیم. البته آنچه که در لیست زیر شاهد خواهیم بود فقط برای مدل پایه یعنی با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت است.

گوشی آیفون ۱۳ مینی آیفون ۱۳ آیفون ۱۳ پرو آیفون ۱۳ پرو مکس
آمریکا ۷۰۰ دلار ۸۰۰ دلار ۱۰۰۰ دلار ۱۱۰۰ دلار
کانادا ۹۵۰ دلار ۱۱۰۰ دلار ۱۴۰۰ دلار ۱۵۵۰ دلار
انگلستان ۶۸۰ پوند ۷۸۰ پوند ۹۵۰ پوند ۱۰۵۰ پوند
ایرلند ۸۳۰ یورو ۹۳۰ یورو ۱۱۸۰ یورو ۱۲۸۰ یورو
استرالیا ۱۲۰۰ دلار ۱۳۵۰ دلار ۱۷۰۰ دلار ۱۸۵۰ دلار
آلمان ۸۰۰ یورو ۹۰۰ یورو ۱۱۵۰ یورو ۱۲۵۰ یورو
فرانسه ۸۱۰ یورو ۹۱۰ یورو ۱۱۶۰ یورو ۱۲۶۰ یورو
ایتالیا ۸۴۰ یورو ۹۴۰ یورو ۱۱۹۰ یورو ۱۲۹۰ یورو
لهستان ۳۶۰۰ زلوتی ۴۲۰۰ زلوتی ۵۲۰۰ زلوتی ۵۷۰۰ زلوتی
هندوستان ۷۰٫۰۰۰ روپیه ۸۰٫۰۰۰ روپیه ۱۲۰٫۰۰۰ روپیه ۱۳۰٫۰۰۰ روپیه
چین ۵۲۰۰ یوآن ۶۰۰۰ یوآن ۸۰۰۰ یوآن ۹۰۰۰ یوآن

در نخستین کشورهایی که آیفون ۱۳ در آن در دسترس قرار می‌گیرد، کاربران می‌توانند از دو روز دیگر یعنی از تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آیفون‌ها را پیش‌خرید کنند و در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ شهریور) رسما به آن دسترسی داشته باشند. در برخی از کشورها نظیر تایلند، مالزی اما پیش‌خرید از ۱ اکتبر آغاز می‌شود (۹ مهر) و عرضه‌ی رسمی به بازار یک هفته بعد آغاز می‌شود.

به خاطر داشته باشید که برخی از مدل‌های قدیمی آیفون همچنان در دسترس قرار دارند و تولید آن‌ها متوقف نشده است. برای مثال دو مدل آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس دیگر به فروش نمی‌رسند اما آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی همچنان در آمریکا با قیمت به ترتیب ۷۰۰ و ۶۰۰ دلار در دسترس قرار می‌گیرند. آیفون ۱۱ هم که پرفروش‌ترین گوشی تاریخ اپل لقب گرفت همچنان با قیمت ۶۷۰ دلار در کنار آیفون SE در دسترس قرار دارد.

منبع: GSMArena

نوشته قیمت و تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۳ مشخص شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala