در طول ارائه، اپل یک کلمه در مورد عملکرد اپل واچ سری ۷ صحبت نکرد. این شرکت همواره در مراسم‌های رونمایی به سریع‌تر شدن گجت موردنظر یا کاهش مصرف انرژی اشاره می‌کند اما در جریان ارائه‌ی توضیحات مربوط به این ساعت، اصلا به این موضوع‌ها اشاره‌ای نشد. همچنین اگر همین حالا به سایت اپل سر بزنید، هیچ اشاره‌ای به چیپست اپل واچ سری ۷ نشده است.

حالا یکی از توسعه‌دهندگان iOS با بررسی جدیدترین نسخه‌ی Xcode (که یک پلتفرم برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مختص گجت‌های اپل است)، تایید کرده که پردازنده‌ی موجود در اپل واچ سری ۷ دقیقا همان پردازنده‌ی استفاده شده برای نسل ششم اپل واچ است.

اپل واچ سری 7

هر دوی این ساعت‌ها از پردازنده‌ی t8301 استفاده می‌کنند که شماره مدل پردازنده‌ی موجود در چیپست S6 محسوب می‌شود. با توجه به اینکه نام داخلی هر دوی این پردازنده‌ها یکسان است، پس از نظر سخت‌افزاری هم هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

این اولین باری نیست که اپل از یک چیپست قدیمی برای محصولات خود استفاده می‌کند. اما نکته‌ی قابل توجه این است که اپل برای اپل واچ‌ سری‌ ۷ حتی پردازنده‌ی موردنظر را به طور اندکی تغییر نداده است. این واقعیت که نسل هفتم اپل واچ دارای همان پردازنده‌ی نسل قبلی است، ممکن است مهر تاییدی بر تئوری‌های مربوط به تغییر ساختار این ساعت در لحظه‌ی آخر باشد.

در همین رابطه باید خاطرنشان کنیم اگرچه آیفون ۱۳ و آیپد مینی ۶ از هفته‌ی آینده راهی بازار می‌شوند، ولی اپل برای اپل واچ‌ سری‌ ۷ فقط گفته که در سال جاری به دست کاربران می‌رسد و هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی آن ارائه نکرده است. همچنین مشخصات دقیق سخت‌افزاری این ساعت هم اعلام نشده است.

  • اپل واچ سری ۷ با نمایشگر بزرگ‌تر و بدنه‌ی مقاوم رونمایی شد

منبع: ۹To5Mac

نوشته اپل واچ سری ۷ از همان پردازنده‌ی نسل ششم اپل واچ استفاده می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala