هواوی اعلام کرده بود که قصد ندارد امسال از پرچم‌داران سری میت ۵۰ رونمایی کند و قرار بود با سری P50 سال را به پایان برساند. سری P50 در ماه جولای سال گذشته رونمایی شده بود و قابلیت‌های بسیار خوبی هم داشت. اما وجود سری میت به شرکت چینی کمک می‌کرد در شرایط تحریم، بیشتر بین کاربران دیده شود. اما در واقع همین تحریم‌ها باعث شد هواوی شرایط تولید پرچم‌دار دیگر را نداشته باشد.

اینکه هواوی نمی‌خواهد از سری میت ۵۰ رونمایی کند خبری بود که بسیاری از خبرگزاری‌ها روی آن اتفاق نظر داشتند و تقریبا مطمئن بودیم که خبری از پرچم‌دار جدید نخواهد بود. اما به گزارش یکی از افراد باتجربه از شرکت DSCC (مخفف Display Supply Chain Consultants)، ظاهرا پرچم‌داران سری میت ۵۰ قرار است در سه‌ماه چهارم امسال رونمایی شوند. ماه دقیقی که برای رونمایی از این محصول در نظر گرفته شده، اکتبر است اما روز دقیقی برای آن اعلام نشد. به همین خاطر اگر قرار به رونمایی از این سری باشد باید منتظر ماند و دید چه خبرهایی پیرامون این موضوع منتشر می‌شود.

با توجه به خبرهای اخیر، ظاهرا هواوی قصد دارد در تاریخ ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) رویدادی را در شهر وین اتریش برگزار کند. اگرچه خود شرکت هنوز اعلام نکرد چه محصول یا محصولاتی قرار است رسما در این رویداد رونمایی شود، اما خبرگزاری‌ها بر این باور بودند که شرکت چینی این رویداد را برای عرضه‌ی جهانی سری P50 در نظر گرفته است. همانطور که احتمالا می‌دانید، این سری از پرچم‌داران شرکت به خاطر تحریم‌های گوگل خیلی در خارج از بازار کشور چین طرفدار ندارند به همین خاطر هواوی تصمیم گرفت آن‌ها را در بازار داخلی به فروش برساند. حال چه اتفاقی افتاد که شرکت تصمیم بر عرضه‌ی جهانی این سری گرفت مشخص نیست.

هفته‌ی گذشته تیزری منتشر شد و در آن شاهد محصولی شبیه به هواوی P50 پرو بودیم. اما مشخص نبود که آیا این تصویر به پرچم‌داران سری میت مربوط می‌شد یا خیر. بعد از بررسی‌های دقیق، متوجه شدیم که پایین‌ترین قسمت ماژول دوربین بالاتر از کلید کنترل صدا قرار داشت. در حالی که طراحی گوشی‌های سری P50 متفاوت بود. بدین ترتیب به این نتیجه رسیدیم که این تیزر یک گوشی جدید را نشان می‌دهد.

اینکه آیا هواوی واقعا از سری میت ۵۰ رونمایی می‌کند یا خیر مشخص نیست اما اگر این اتفاق هم رخ دهد، قطعا تعداد آن‌ها بسیار محدود خواهد بود. متاسفانه هنوز نمی‌دانیم باید به کدام خبر پیرامون این موضوع اعتماد کنیم، اما باید تا ۲۱ اکتبر که هواوی قرار است رویداد یاد شده‌ی خود را برگزار کند منتظر بمانیم.

در رابطه با اینکه گوشی‌های سری هواوی میت ۵۰ چه قابلیت‌هایی خواهند داشت یا اینکه طراحی آن‌ها چگونه خواهد بود بی‌خبریم چون گفته شد هواوی از آن‌ها رونمایی نمی‌کند و به همین خاطر اطلاعاتی پیرامون آن‌ها منتشر نشد. اما با در نظر گرفتن شرایطی که اکنون شاهد هستیم، می‌توانیم حدس بزنیم شرکت چینی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ در آن استفاده خواهد کرد، آن هم نه نسخه‌ی ۵G چرا که تحریم‌ها مانع استفاده از پردازنده‌های قدرتمند مجهز به اینترنت ۵G در گوشی‌های این شرکت هستند.

  • هواوی با خرید تراشه‌های ۴G به‌جای ۵G تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند

منبع: GSMArena

نوشته هواوی میت ۵۰ شاید ماه آینده رونمایی شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala