اپل سال گذشته به خاطر وجود مشکلات متعدد موفق نشد گوشی‌هایش را به موقع رونمایی کند. همین موضوع باعث شد عرضه‌ی گوشی‌های این شرکت هم به تعویق بیفتد به این صورت که دو مدل استاندارد و پرو در یک ماه و مدل مینی و پرو مکس در ماه بعد راهی بازار شدند. امسال اما با کاهش شدت بیماری کرونا و همچنین حل مشکلات قبل، شرکت آمریکایی اعلام کرد که مطابق برنامه‌ی هر سال، در همان ماه سپتامبر از آیفون‌ها رونمایی می‌کند که این اتفاق هم رخ داد. اما به نظر می‌رسد باز هم مشکلی در عرضه‌ی دو مدل یعنی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس وجود دارد.

بعد از اینکه اپل از گوشی‌های جدید خود در چهار مدل رونمایی کرد، قرار شد در همین ماه آن‌ها را روانه‌ی بازار نیز کند. طبق اعلام خود شرکت، ۲۴ سپتامبر (۲ مهر)، کاربران اولین دسته از کشورها می‌توانستند گوشی‌های جدید را پیش‌خرید کنند اما دو مدل آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس برخلاف آنچه که انتظار داشتیم در همین ماه بدستشان نخواهد رسید و برای دسترسی به آن باید تا ۶ الی ۱۱ اکتبر (۱۴ – ۱۹ مهر) منتظر ماند.

البته در این بین هم یک استثنا وجود دارد. آیفون ۱۳ پرو مکس گلد با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایت در همین ماه عرضه خواهد شد اما عرضه‌ی سایر مدل‌ها از آیفون ۱۳ پرو مکس به ۱۴ تا ۱۹ مهر موکول شود. از طرفی آیفون ۱۳ پرو در مدل‌هایی با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با رنگ‌های نقره‌ای، گرافیتی، گلد و آبی در همان تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) راهی بازار می‌شوند. همچنین آیفون ۱۳ پرو با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رنگ‌های گلد و آبی هم در همین تاریخ در دسترس قرار می‌گیرد اما برای خرید سایر مدل‌ها باید تا بازه‌ی زمانی یاد شده در ماه مهر (اکتبر) منتظر ماند.

اینکه عرضه‌ی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به تعویق افتاد لزوما به این معنا نیست که عملکرد آن‌ها از نسل گذشته بهتر است و اپل نتوانسته گوشی کافی متناسب با تعداد بالای درخواست‌ها تولید کند. اینطور که به نظر می‌رسد، فروشگاه اپل آنقدری موجودی ندارد که بتواند پاسخگوی نیاز همه‌ی کاربران در مراحل اولیه‌ی فروش باشد.

  • سامسونگ در فروش پرچم‌دار به گرد پای اپل هم نمی‌رسد

منبع: GSMArena

نوشته عرضه‌ی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به بازار یک ماه به تعویق افتاد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala