همانطور که احتمالا می‌دانید، وان‌پلاس هر سال دو بار گوشی‌های پرچم‌دار معرفی می‌کند و سری T معمولا با ارتقاهای قابل توجهی نسبت به مدل‌های اصلی راهی بازار می‌شوند. به عنوان مثال سرعت شارژ ۸T حدود دو برابر وان‌پلاس ۸ است و رفرش ریت نمایشگر ۷T هم ۹۰ هرتز است ولی وان‌پلاس ۷ از نمایشگر ۶۰ هرتز بهره می‌برد. وان‌پلاس در سال ۲۰۱۶ گوشی ۳T را به‌عنوان اولین گوشی سری T معرفی کرد و بعد از ۵ سال، امسال اولین سالی است که مدل جدید سری T به دست کاربران نمی‌رسد.

وان‌پلاس

در کنار لغو ساخت وان‌پلاس ۹T، مدیرعامل این شرکت خبر استفاده از رابط کاربری جدید هم اعلام کرده که قرار است نقاط قوت OxygenOS با ColorOS ترکیب شوند. البته هنوز نام این رابط کاربری جدید اعلام نشده است. اگرچه رابط کاربری گوشی‌های این دو شرکت در پشت صحنه تا حد زیادی مشابه یکدیگر خواهند بود، اما از نظر بصری تفاوت‌های مختلفی خواهند داشت.

در کنار این موضوع، قرار است فناوری شارژ سریع Warp Charge وان‌پلاس‌ با فناوری SuperVOOC اوپو ترکیب شود تا هر دو شرکت در این زمینه امکانات جذاب‌تری را به ارمغان بیاورند. هفته‌ی گذشته خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که ادغام وان‌پلاس‌ و اوپو منجر به تعدیل حدود ۲۰ درصد از افراد شاغل در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شده است.

با وجود این اخبار، وان‌پلاس‌ مدعی شده که همچنان هویت منحصر به فرد این شرکت حفظ می‌شود. اما روی هم رفته با ادغام رابط کاربری و البته افراد شاغل در بخش‌های تحقیق و توسعه، به نظر می‌رسد وان‌پلاس و اوپو به‌زودی تفاوت چندان زیادی با هم نخواهند نداشت.

  • چرا همکاری نزدیک‌تر وان‌پلاس و اوپو نگران‌کننده و هیجان‌انگیز است؟

منبع: XDA-Developers

نوشته لغو ساخت وان‌پلاس ۹T رسما تأیید شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala