سامسونگ از سال ۲۰۲۰ برای گوشی‌های پرچم‌دار خود از صفحه‌ نمایش بزرگ ۶ اینچی استفاده می‌کند. آخرین بار در سال ۲۰۱۹ بود که سامسونگ گوشی پرچم‌دار خود را (گلکسی S10) با صفحه‌ نمایش کمتر از ۶ اینچ عرضه و روانه بازار کرده بود. پرچم‌دار سال ۲۰۲۰ سامسونگ، یعنی گلکسی S20، با صفحه‌ نمایش ۶.۲ اینچی پای به بازار داغ گوشی‌ها گذاشت. این در حالی بود که مدتی بعد گلکسی S20 Ultra، با نمایشگری بزرگ‌تر و با اندازه ۶.۹ اینچی به یکی از بزرگ‌ترین نمایشگر‌های گوشی در دنیا تبدیل شد.

اما امسال اگرچه سامسونگ اندازه نمایشگر گلکسی S21 Ultra را با کاهش ۰.۱ اینچی مواجه کرده است ولی همچنان گلکسی S21 از صفحه نمایش ۶.۲ اینچی همانند پرچم‌دار قبلی خود گلکسی S20 بهره می‌برد.

گلکسی S21 سامسونگ جمع و جورترین پرچم‌دار این شرکت بزرگ است که تا به امروز در بازار جهانی موبایل عرضه شده است، البته این آمار بدون در نظر گرفتن گلکسی Z Flip 3 هنگامی که در حالت تا شدگی قرار دارد در نظر گرفته می‌شود. اما به نظر می‌رسد که نمایشگر گلکسی S22 در سال آینده ابعاد بسیار کوچک‌تری را نسبت به S21 تجربه خواهد کرد.

طبق اعلام Ice Universe که همیشه جزو فاش‌کنندگان اطلاعات و اسرار گوشی‌های سامسونگ بوده است، گلکسی S22 با نمایشگری به ابعاد ۶.۰۶ اینچی پا به عرصه بازار خواهد گذاشت. با توجه به حاشیه‌های باریکی که در طراحی گلکسی S22 استفاده شده است، ابعاد گلکسی S22 می‌تواند در حد و اندازه گلکسی S10، پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ سامسونگ باشد و می‌تواند کوچک‌ترین پرچم‌دار سامسونگ لقب بگیرد.

سری گلکسی S22 احتمالا دوربین زیر نمایشگر نخواهد داشت

آیا گلکسی S22 با ابعاد ۶.۰۶ اینچ گوشی کوچکی تلقی می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که طبیعتا گلکسی S22 آنقدرها هم کوچک نخواهد بود و ابعادی بزرگ‌تر از مینی آیفون ۱۳ با اندازه ۵.۴ اینچ، که به‌تازگی رونمایی شده خواهد داشت. اما از آنجایی که گلکسی اولتراهای سامسونگ از صفحه‌ نمایش بزرگتری نسبت به نسخه پایه پرچم‌داران این کمپانی برخوردار هستند، به نظر منطقی می‌رسد که سامسونگ برای پرچم‌داران خود از افزایش اندازه صفحه نمایش این گوشی‌ها منصرف شده و دست به کاهش ابعاد نمایشگرهای این گوشی‌ها بزند.

علاوه بر این، واضح است که صفحه نمایش کوچک‌تر دلیل مناسب و منطقی برای جبران کاهش ظرفیت باتری گلکسی S22 نیست. گلکسی S22، با باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به بازار عرضه خواهد شد و در مقایسه با ظرفیت باتری پرچم‌دار قبلی سامسونگ یعنی گلکسی S21 با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، با کاهش ۳۰۰ میلی‌آمپری ظرفیت باتری مواجه شده است. به هر حال، امیدواریم که صفحه نمایش‌های جدید سامسونگ مثل قبل نیز نظر طرفداران و کاربران این غول دنیای موبایل را جلب کنند و تراشه‌های اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۸ بتوانند کمبود و مشکلات ناشی از کاهش ظرفیت باتری گلکسی S22 را به میزان قابل‌ قبولی جبران کنند.

به عنوان دنبال‌کننده دنیای تکنولوژی، آیا مایل هستید تا سامسونگ به ساخت گوشی‌های پرچم‌دار با اندازه‌ای کوچک و جمع و جور ادامه دهد؟ به نظر شما اندازه صفحه نمایش چنین گوشی‌هایی چقدر باید باشد؟

انتشار بتای One UI 4.0 برای گلکسی S21 به تعویق افتاد

منبع:SamMobile

نوشته گلکسی S22 شاید کوچک‌ترین پرچم‌دار سامسونگ لقب بگیرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala