در این جلبه پنتاگون و وزارت انرژی موافق این تصمیم بوده‌اند ولی مقامات وزارت بازرگانی و امور خارجه مخالفت خود را با این کار ابراز کرده‌اند. اگر شرکت آنر در این لیست قرار بگیرد، بدون بهره‌گیری از مجوز دولت آمریکا دیگر نمی‌تواند از تکنولوژی‌های آمریکایی استفاده کند.

هواوی در سال ۲۰۱۳ آنر را برای رقابت با دیگر برندهای چینی مانند شیائومی معرفی کرد. حدود ۳ سال بعد، هواوی اعلام کرد که گوشی آنر ۸ را راهی بازار آمریکا می‌کند و با این کار می‌خواست ببیند که آیا می‌تواند از محبوبیت گوشی‌های خود در بازار آمریکا بهره ببرد یا نه. ماه گذشته، آنر اولین پرچم‌داران طراحی و ساخته شده بعد از جدایی از هواوی را معرفی کرد که ابتدا راهی بازار چین و سپس راهی بازارهای جهانی می‌شوند.

آنر آمریکا

در سال ۲۰۱۹، دولت ترامپ نام هواوی که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی بود، به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی مطرح کرد. مدتی بعد، مدیر مالی هواوی با اتهاماتی نظیر دور زدن تحریم‌ها روبرو شد و برای مدتی در کانادا به زندان افتاد. او همچنان در کانادا است و در انتظار حکم استرداد به آمریکا به سر می‌برد.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از دولت بایدن می‌خواهند که با تحت فشار قرار دادن شرکت‌های چینی، جلوی بزرگ‌تر شدن چین به عنوان یک تهدید در صنعت تکنولوژی را بگیرد. ماه گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس آمریکا از وزیر بازرگانی آمریکا خواستند که آنر در لیست سیاه این وزارت قرار بگیرد و هواوی را متهم کردند که با فروش آنر قصد دارد محدودیت‌های آمریکا را دور بزند.

هواوی به دلیل تحریم‌های آمریکا نه‌تنها دیگر نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل در گوشی‌های خود استفاده کند، بلکه برای تامین قطعات هم با مشکلات زیادی روبرو شده است. مثلا اگرچه گوشی پرچم‌دار هواوی P50 از اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد، اما مدل ۴G این تراشه برای گوشی موردنظر استفاده شده است. در ضمن به دلیل این تحریم‌ها، آمار فروش گوشی‌های هواوی افت قابل توجهی داشته‌اند و نام این شرکت دیگر در بین ۵ شرکت بزرگ بازار موبایل دیده نمی‌شود.

  • سقوط هواوی؛ آنچه از دست داده‌ایم و آنچه به دست آورده‌ایم

منبع: The Verge

نوشته سازمان‌های دولتی آمریکا بر سر تحریم آنر اختلاف نظر دارند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala