مایکروسافت سرفیس

سرفیس Duo 2

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در این مراسم از نسل دوم گوشی تاشو خود رونمایی می‌کند. گفته می‌شود این گوشی از دو نمایشگر ۵.۸ اینچی بهره می‌برد که بین آن‌ها یک لولا تعبیه شده است. همچنین ظاهرا در پنل پشتی ۳ دوربین اصلی، اولترا واید و تله‌فوتو قرار دارد. با توجه به افزایش رفرش ریت نمایشگر، ظرفیت باتری این گوشی هم بیشتر شده است. همچنین باید انتظار بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸۸۸ را داشته باشیم.

سرفیس بوک ۴

مایکروسافت سرفیس

به نظر می‌رسد گل سرسبد این مراسم سرفیس بوک ۴ است که لپ‌تاپ پرچم‌دار مایکروسافت محسوب می‌شود. بر اساس پتنت‌ها و رندرهای منتشر شده، مایکروسافت طراحی این محصول را به طور کلی تغییر داده و حالا دیگر نمایشگر آن از بدنه‌ی اصلی جدا نمی‌شود. نسل‌های قبلی سرفیس بوک با نمایشگرهای سنگینی عرضه شدند زیرا تمام قطعات اصلی زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده بود.

اما حالا سرفیس بوک ۴ به راحتی با تغییر جهت نمایشگر از لپ­تاپ به تبلت تبدیل می‌شود تا برای کارهایی مانند طراحی مورد استفاده قرار بگیرد. از بین ویژگی‌های احتمالی می‌توانیم به افزایش اندازه‌ی ترک‌پد، نمایشگر ۱۴ اینچی، دو پورت USB-C و گرافیک‌های NVIDIA RTX اشاره کنیم. هنوز نام نهایی این محصول فاش نشده و شاید به عنوان بوک ۴، لپ‌تاپ پرو و لپ‌تاپ استودیو معرفی شود.

سرفیس پرو ۸

مایکروسافت سرفیس

سرفیس پرو ۸ بیشترین شباهت را به نسل اول سرفیس دارد و مانند نسل نخست که در سال ۲۰۱۲ همراه با ویندوز ۸ عرضه شد، این محصول هم قرار است آغازگر دوران ویندوز ۱۱ باشد. با توجه به اینکه مایکروسافت تعداد زیادی لوازم جانبی برای این محصول عرضه کرده، به احتمال زیاد طراحی آن تغییر چندانی با نسل‌های قبلی نخواهد داشت.

با این حال باید انتظار استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر دارای حاشیه‌های باریک­تر را داشته باشیم و حداقل یکی از مدل‌ها از پورت تاندربولت پشتیبانی می‌کند. مانند دیگر لپ‌تاپ‌های جدید، سرفیس پرو ۸ هم ظاهرا همراه با نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل راهی بازار می‌شود.

سرفیس پرو ایکس و سرفیس گو ۳

مایکروسافت‌ سرفیس‌

سرفیس پرو ایکس قرار است با چیپست ARM جدیدتری راهی بازار شود و نمایشگر آن هم از رفرش ریت بالاتری بهره می‌برد. اما به غیر از این موارد، اطلاعات زیادی در مورد آن فاش نشده است ولی در این میان به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد مدل صرفا وای‌فای این لپ‌تاپ را هم راهی بازار کند.

سرفیس گو ۳ هم به احتمال زیاد فقط از سخت‌افزار بهتری نسبت به نسل قبلی خود بهره می‌برد. مدتی قبل بنچمارک مدل پایین‌رده‌ی این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی Pentium Gold 6500Y اینتل و مدل بالارده‌ی آن با پردازنده‌ی Core i3-10100Y اینتل در گیک‌بنچ دیده شدند.

لوازم جانبی

مایکروسافت‌ سرفیس‌

در کنار این محصولات، مایکروسافت همواره تعدادی لوازم جانبی هم معرفی می‌کند. مثلا باید انتظار معرفی قلم سرفیس پن جدید را داشته باشیم که کاربران سرفیس بوک ۴ می‌توانند از آن استفاده کنند. در رابطه با نسل جدید هدفون و ایرباد مایکروسافت هم هنوز خبری منتشر نشده است.


در هر صورت فردا شب در جدیدترین رویداد مایکروسافت سرفیس این محصولات معرفی می‌شوند که در مطالب جداگانه به آن‌ها می‌پردازیم. بعد از برگزاری این مراسم، نوبت ویندوز ۱۱ است که در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) روند انتشار آن رسما آغاز می‌شود.

  • اگر ویندوز ۱۱ را نصب نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

منبع: Gizmodo

نوشته از رویداد مایکروسافت سرفیس ۲۰۲۱ چه انتظاراتی داریم؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala