در حالی که نمی‌توان آیفون ۱۳ را چندان متفاوت از نسل قبل دانست، اما در همین مدت کوتاه پس از معرفی، فروش ۴ عضو این خانواده در حال سبقت گرفتن از آیفون ۱۲ است.

آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس پرطرفدارترین مدل‌ها هستند

بر اساس اعلام مینگ چی کو که یکی از معروف‌ترین و معتبرترین تحلیل‌گران و البته افشاگران محصولات اپل است، پیش‌فروش سری آیفون ۱۳ تا به حال بیشتر از سری آیفون ۱۲ بوده است.

جای تعحب ندارد که بیشتر نگاه‌ها به نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۳ خیره باشد و سهم نسخه‌ی استاندارد و نسخه‌ی مینی از مدل‌های پرو کمتر باشد. در حالی که مینگ چی کو هنوز به آمار و ارقام خاصی اشاره نکرده است، به‌طور کلی فروش هر ۴ مدل امسال را بیشتر از نسل قبلی اعلام کرده و آن را با پیش‌بینی‌های انجام شده مطابق دانسته است.

هم تحلیل‌گران بازار و هم اپل انتظار داشتند آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس بتوانند نسبت به مدل‌های ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس که سال گذشته معرفی شدند محبوبیت بیشتری کسب کنند. به‌نظر می‌رسد این پیش‌بینی‌ها چندان هم بی‌راه نبوده و در همین مدت کوتاه نشانه‌هایی از احتمال بالای تحقق‌شان دیده می‌شود.

آیفون 13

خبر خوش برای آن‌ دسته از طرفداران که نگران بودند تاخیر اتفاق افتاده در عرضه‌ی مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۲ برای مدل‌های امسال هم پیش بیاید، این است که اپل امسال در تامین قطعات مورد نیاز بسیار بهتر عمل کرده و حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد از سفارش‌های تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ را برای مدل‌های پرو و پرو مکس در نظر گرفته است.

تقریبا ۳۵ تا ۴۰ درصد از پیش‌فروش سری از آیفون ۱۲ به نسخه‌های پرو و پرو مکس اختصاص داشت و اگرچه دو مدل پروی آیفون ۱۳ کمی تاخیر را تجربه کرده‌اند، اما اپل می‌تواند تا ماه نوامبر میزان عرضه و تقاضا را مدیریت کند.

آیا آیفون ۱۴ ارزش صبر کردن را دارد؟

با توجه به آمار اعلام شده، حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد از پیش‌فروش آیفون‌های امسال به مدل‌های آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی اختصاص دارد که این یعنی احتمالا آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچی حتی از آیفون ۱۲ مینی هم ناموفق‌تر عمل خواهد کرد.

با توجه به جدیدتر بودن آیفون ۱۳ مینی شاید تصور شکست آن در برابر ۱۲ مینی و ثبت فروش کمتر کمی سخت باشد، اما چرا باید برای خرید مدلی هیجان داشت که به احتمال زیاد در سال آینده هیچ جانشینی در خانواده‌ی آیفون نخواهد داشت؟

  • آیفون ۱۳ مینی شاید آخرین آیفون مینی اپل باشد

به‌صورت کلی، فروش جهانی آیفون در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال پیش از آن تا ۱۶ درصد رشد داشته است که بخشی از آن به‌لطف ۴ مدل جدید معرفی شده محقق شده است. البته نباید سقوط هواوی در بازار جهانی و مشکلات سامسونگ (مانند کمبود چیپ) را هم در این موفقیت اپل بی‌اثر دانست.

آیفون 14

بر اساس پیش‌بینی‌ها، آیفون ۱۴ احتمالا پس از چندین سال ناچ را کنار خواهد گذاشت و از حفره‌ی دورن نمایشگر برای دوربین سلفی استفاده خواهد کرد. البته آن‌ دسته از طرفداران اپل که منتظر Touch ID زیر نمایشگر و آیفون تاشو هستند، باید حداقل دو سال صبر کنند.

بنابراین، ظاهرا آیفون ۱۴ هم تغییر شگفت انگیزی نسبت به نسل فعلی نخواهد داشت. البته ممکن است اپل در بخش سخت افزاری بهبودهایی را در پردازنده، دوربین، باتری و … ایجاد کند، اما احتمال رونمایی از یک فناوری انقلابی جدید، حداقل تا لحظه‌ی نگارش این مطلب بسیار کم است.

منبع: Phone Arena

نوشته فروش سری آیفون ۱۳ در حال سبقت گرفتن از سری آیفون ۱۲ است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala