پس از رویداد ۷ ژوئن، گمانه زنی‌های بیشتری در مورد هدست واقعیت افزوده‌‌ی اپل مطرح شد. در همین راستا مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، زمان‌بندی مشابهی را برای تولید این گجت جدید شرکت اپل ارائه داد و اعلام کرد که هدست واقعیت افزوده‌‌ی اپل بین ماه آوریل و ژوئن سال آینده به دنیای گجت‌های این شرکت اضافه می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این هدست مرحله دوم از تست اولیه خود را با موفقیت به پایان رسانده است و به مرحله تولید انبوه خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

اولین نسخه از هدست واقعیت افزوده‌ی اپل ممکن است مانند هدست Oculus Rift آمازون ابعاد بزرگی داشته باشد. اما «عینک واقعیت افزوده‌ی اپل» احتمالا با طراحی بسیار جذاب چند سال دیگر معرفی و عرضه می‌شود. در سال‌های اخیر، اپل در حال ساختن پلتفرم واقعیت افزوده‌ی خود بوده است و چندین ویژگی و قابلیت مبتنی بر واقعیت افزوده‌ را در سیستم عامل‌های  iOS و iPadOS ارائه داده است. اقداماتی نظیر این کار به نظر می‌رسد که راه را برای طراحی و تولید «عینک واقعیت افزوده‌ی اپل» هموار کند.

طبیعتا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هدست واقعیت افزوده‌ی اپل در ابتدای عرضه خود با قیمتی ارزان وارد بازار جهانی گجت‌ها شود. بنابر یک گزارش، این هدست واقعیت افزوده‌ حداقل دارای ۱۵ ماژول دوربین، ردیاب چشم‌ها و احتمالا لنز‌های تشخیص عنبیه چشم خواهد بود. قیمت این هدست واقعیت افزوده‌ چیزی در حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود. بنابراین باید صبر کرد و دید که آیا این محصول جدید ابر قدرت دنیای تکنولوژی مثل همیشه می‌تواند توجه کاربران و علاقمندان را به خود جلب کند یا نه.

  • مشخصات نمایشگر آیفون فلیپ لو رفت؛ اپل دو گوشی تاشو آماده می‌کند

منبع: MacRumors

نوشته هدست واقعیت افزوده‌ی اپل در سال ۲۰۲۲ به تولید انبوه می‌رسد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala