همانطور که احتمالا می‌دانید، سامسونگ تصمیم گرفت امسال هیچ پرچم‌داری از سری نوت راهی بازار نکند. دلیل اصلی این موضوع در درجه‌ی اول اضافه شدن سری گلکسی زد فولد به گوشی‌های سامسونگ و همچنین کمبود تراشه‌ی پرچم‌دار بود تا سامسونگ نتواند با خیال راحت پرچم‌داران خود را راهی بازار کند. هرچند منتظریم سری گلکسی نوت را سال آینده ببینیم اما گفته می‌شود شرکت کره‌ای قصد دارد این سری را به طور کامل کنار بگذارد که عدم تمدید نام تجاری گلکسی نوت در کشور کره هم به این شایعات دامن زد.

اما اینطور که به نظر می‌رسد، ظاهرا سامسونگ در حال کار روی یک گوشی از سری گلکسی نوت است. محصولی که به احتمال بسیار فراوان و با توجه به پتنتی که از سوی شرکت به ثبت رسید، از قابلیت تاشوندگی بهره می‌برد. این پتنت را در ابتدا وب‌سایت LetsGo Digital رویت کرد؛ پتنتی که تحت عنوان گلکسی فلکس نوت تاشو ثبت شد. با توجه به تصویر پتنت، ظاهرا قرار نیست برای این گوشی هیچ نمایشگر ثانویه‌ای در نظر گرفته شود. فقط شاهد یک نمایشگر کوچک بیرونی هستیم که در صورت نیاز،‌ کاربر می‌تواند آن را به سمت داخل باز کند تا به اندازه‌ی نمایشگر هم افزوده شود.

همانطور که از نامش پیداست، به نظر می‌رسد سامسونگ برای این گوشی یک قلم S-Pen هم در نظر گرفته است. چرا که در قسمت پشتی گوشی یک محل مخصوص برای قرارگیری قلم قرار دارد که توسط نمایشگر تاشونده محافظت می‌شود. روی پنل پشتی هم از دو دوربین استفاده شده است که احتمالا نیاز کاربران را در این بخش برطرف خواهند کرد.

اینکه پتنتی از یک محصول ثبت شد به این معنا نیست که حتما باید شاهد رونمایی از آن باشیم. چون خیلی مواقع پیش می‌آمد پتنتی به ثبت می‌رسید اما هیچوقت در دنیای واقعی شاهد رونمایی از آن نبودیم. با این حال اگر از علاقه‌مندان به گوشی‌های سری نوت هستید در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن باید بگوییم که می‌توانید در رابطه با امکان ورود آن به بازار امیدوار باقی بمانید. البته سامسونگ پتنتی بر اساس این طراحی را پیش‌تر، در آوریل سال ۲۰۲۰، هم ثبت کرد بود، در ماه اکتبر سال گذشته هم چنین پتنتی در چین ثبت شد. به همین خاطر به نظر می‌رسد تصمیم سامسونگ در راستای تبدیل این محصول به واقعیت خیلی جدی باشد.

  • سامسونگ شاید کار روی سری جدیدی از گلکسی نوت را آغاز کرده باشد

گلکسی نوت تاشو

گوشی گلکسی نوت اولین بار در سال ۲۰۱۱ رونمایی و به اولین محصولی تبدیل شد که به نمایشگری بزرگ‌تر از ۵ اینچ مجهز می‌شود. این محصول با نمایشگر بسیار بزرگ و پشتیبانی از قلم S-Pen توانست در همان بدو ورود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و طی سال‌ها، به یکی از معروف‌ترین و البته محبوب‌ترین برندهای گوشی در جهان تبدیل شود.

سال گذشته سامسونگ از دو مدل گلکسی نوت تحت عنوان گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا رونمایی کرد. مدل اولترا از نمایشگری ۶٫۹ اینچی بهره می‌برد که وضوح تصویر در آن به +QHD می‌رسید و رفرش‌ریت آن هم ۱۲۰ هرتزی بود. دیگر جانشینی برای این گوشی معرفی نشد چرا که سامسونگ موفقیت آینده‌ی خود را در گرو گوشی‌های تاشو می‌بیند و فعلا روی این بخش تمرکز کرده است.

به نظر منطقی می‌آید که سامسونگ نام گلکسی نوت را برای گوشی‌های تاشوی خود استفاده کند چرا که این سری بیشتر در بین کاربران شناخته‌شده هستند. سامسونگ حتی پتنتی برای نمایشگر رول‌شونده هم به ثبت رسانده است که متناسب با نیاز کاربر باز می‌شود. پتنتی که در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده بود نشان می‌دهد که نمایشگر رول‌شونده‌ی سامسونگ به صورت عمودی باز می‌شود در حالی که پتنت دیگر، باز شدن آن به صورت افقی را نشان می‌داد.

طی سال‌های اخیر سامسونگ پتنت‌های زیادی را به ثبت رساند که در تمامی آن‌ها شاهد طراحی‌های عجیب و غریب بودیم. حال اینکه در نهایت کدام یک از این پتنت‌ها قرار است به واقعیت تبدیل شوند اصلا مشخص نیست. اما یک چیز را می‌دانیم و آن هم این است که اگر قرار باشد حتی یکی از این طراحی‌ها هم در نهایت به واقعیت تبدیل شود، شاهد یکی از جذاب‌ترین و زیباترین گوشی‌ها خواهیم بود.

  • هواداران سامسونگ از سری گلکسی نوت نمی‌گذرند

منبع: PhoneArena

نوشته پتنت جدید سامسونگ گوشی گلکسی نوت تاشو را نشان می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala