بر اساس گزارش وب‌سایت MacRumors، وضوح تصویر در صفحه‌نمایش‌های جدید مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ که با نام‌ « Retina» معرفی شده است، ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ پیکسل  و ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ پیکسل خواهد بود که این‌ مشخصات با رزولوشن‌ نمایشگرهای محصولات فعلی و قبلی اپل متفاوت است. به احتمال بسیار زیاد این رزولوشن‌های جدید مشخصات صفحه‌نمایش‌های مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ خواهند بود.

وضوح صفحه‌نمایش‌های مک‌بوک پرو فعلی ۱۶ اینچی و ۱۳ اینچی به ترتیب  ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ و  ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است و این نمایشگر‌ها تراکم پیکسلی ۲۲۶ تا ۲۲۷ پیکسل در هر اینچ را برای هر دو دستگاه فراهم می‌کنند.

در واقع اگر این‌ها رزولوشن‌های جدید مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو باشند، ما شاهد افزایش تراکم پیکسلی در حدود ۲۵۰ پیکسل در اینچ خواهیم بود. بنابراین این نمایشگر‌ها ( ۲x Retina) به چشم‌های ما این اجازه را می‌دهند تا تصاویر را با بالاترین وضوح ممکن ببینیم و از دیدن آن‌ها لذت ببریم.

در حالی که کاربران اپل گزینه‌های متنوعی از نمایشگر‌ با رزولوشن‌های مختلف برای انتخاب در اختیار دارند، اما مدل‌های فعلی مک‌بوک پرو دارای وضوح پیش‌فرضی هستند که رزولوشن آن‌ها بین وضوح صفحه‌نمایش اصلی و صفحه‌نمایش ۲x Retina قرار دارد.به عنوان مثال، مک‌بوک پرو فعلی ۱۶ اینچی با رزولوشن اصلی ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ پیکسل، در مقابل نمایشگر ۲x Retina با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۶۹۰ پیکسل کیفیت تصویر تقریبا یکسانی دارد.

با افزایش چشمگیر تراکم پیکسلی در مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو با استفاده از نمایشگر‌های ۲x Retina، وضوح واقعی تصاویر برای کاربران اپل بسیار جذاب خواهد بود. به این دلیل که در نمایشگر ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو، تصاویر با رزولوشن ظاهری ۱۷۲۸ در ۱۱۲۸ و در مدل ۱۴ اینچی نیز با وضوح تصویر ۱۵۱۲ در ۹۸۲ به نمایش در می‌آیند.

شایعات حاکی از آن است که شرکت اپل در رویداد رسانه‌ای دیگری که تا قبل از پایان سال برگزار می‌کند، احتمالا در ماه اکتبر یا نوامبر، از مدل‌های جدید مک‌بوک پرو رونمایی و آن‌ها را آماده عرضه به بازار جهانی گجت‌ها خواهد کرد.

  • سامسونگ برای تولید نمایشگر OLED مک‌بوک پرو ۲۰۲۲ آماده می‌شود

منبع:MacRumors

نوشته رزولوشن نمایشگر مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ شاید بیشتر از نسل قبلی باشد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala