در حالی که از قبل خبر خاصی در رابطه با تاریخ رونمایی از گوشی میان‌رده‌ی گلکسی M52 5G منتشر نشده بود (البته آخرین خبر در این رابطه به ۲۸ شهریور اشاره داشت)، سامسونگ امروز و در شرایطی که کسی انتظارش را نداشت از این محصول رونمایی کرد. گلکسی M52 5G میان‌رده‌ی جدید از سری گلکسی M است که طبق شنیده‌ها،‌ هفته‌ی آینده هم در دسترس قرار می‌گیرد. این گوشی در حال حاضر با تمام مشخصات فنی خود در وب‌سایت رسمی سامسونگ شعبه‌ی لهستان دیده شده است اما متاسفانه از بابت قیمت آن هنوز خبری در اختیار نداریم.

اما می‌پردازیم به خود گوشی تا ببینیم سامسونگ چه مشخصات و قابلیت‌هایی را برای میان‌رده‌ی جدید خود در نظر گرفته است. گلکسی M52 5G نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع سوپر امولد پلاس دارد که وضوح تصویر در آن +FHD است. در بخش مرکز-بالای نمایشگر هم یک حفره‌ی کوچک جهت تعبیه‌ی دوربین سلفی دیده می‌شود که میزبان سنسوری به بزرگی ۳۲ مگاپیکسل نیز هست. رفرش‌ریت این نمایشگر به ۱۲۰ هرتز می‌رسد که برای یک میان‌رده تجهیز به چنین نمایشگری فوق‌العاده به نظر می‌رسد. همچنین باید به کلید پاور اشاره کنیم که سامسونگ سنسور اثرانگشت را نیز درون آن تعبیه کرده است.

گلکسی M52 5G اگرچه یک میان‌رده است اما از پردازنده‌ی جدید و بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۷۷۸G به عنوان قلی تپنده‌ی خود بهره می‌برد. این پردازنده بر پایه‌ی لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید شده است و توانایی پردازشی فوق‌العاده‌ای دارد. چهار هسته‌ی ابتدایی این پردازنده به دو دسته‌ی یک و سه‌تایی تقسیم می‌شوند که نوع هسته‌های آن Cortes-A78 است. یعنی همان هسته‌هایی که بعد از Cortex-X1، سه هسته‌ی بزرگ تراشه‌هایی نظیر اسنپدراگون ۸۸۸ را تشکیل می‌دهند.

گلکسی M52 5G همچنین از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی هم بهره می‌برد تا بدین ترتیب بتوانیم ادعا کنیم میان‌رده‌ی جدید شرکت کره‌ای در انجام هیچ کاری کم نمی‌آورد و با عملکردی نزدیک به یک پرچم‌دار، کاربران را همراهی خواهد کرد.

اما می‌رسیم به دوربین،‌ جایی که ترکیب آشنایی را شاهد هستیم. یعنی همان ترکیبی که سامسونگ غالبا برای گوشی‌های میان‌رده‌اش در نظر می‌گیرد، با این تفاوت که این‌بار خبری از سنسور سنجش عمق نیست و فقط دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ‌f/1.8، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 در ماژولی مستطیل شکل به چشم می‌خورند.

گلکسی M52 5G
گلکسی M52 5G

برای تغذیه‌ی این مجموعه‌ی قدرتمند و جذاب هم یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است که کاربر می‌تواند با شارژر ۲۵ واتی آن را با سرعت قابل قبولی شارژ کند. البته متاسفانه در بسته‌بندی این محصول شارژری با این سرعت دیده نمی‌شود. حال نمی‌دانیم آیا منظور از این حرف این است که شارژری با سرعت کمتر درون بسته‌بندی وجود دارد یا اینکه اصلا شارژری را شاهد نخواهیم بود که البته به نظر می‌رسد همان حدس اول درست باشد و سامسونگ یک شارژر ۱۵ واتی را درون جعبه قرار داده باشد. در بخش نرم‌افزار هم اندروید ۱۱ را سوار بر رابط کاربری One UI 3.1 شاهد هستیم که با توجه به اینکه این محصول از سری M است، باید انتظار داشته باشیم به مدت دو سال به اندروید جدید به‌روزرسانی شود.

گلکسی M52 5G قرار است هفته‌ی آینده در رنگ‌های آبی، مشکی و سفید راهی بازار شود. همانطور که بالاتر اشاره شد، در رابطه با قیمت این محصول هیچ اطلاعی نداریم اما شایعات حاکی از آن است که سامسونگ آن را با قیمت ۳۸۰ یورو، معادل ۴۵۰ دلار یا ۳۰ هزار روپیه راهی بازارهای مختلف خواهد کرد.

منبع: GSMArena

نوشته سامسونگ گلکسی M52 5G با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G رسما رونمایی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala