اکثر گوشی‌های هوشمند معمولی قدیمی دارای صفحه نمایش ۶۰ هرتزی هستند. ۶۰ هرتزی بودن صفحه‌نمایش به این معنی است که صفحه‌نمایش ۶۰ بار در ثانیه به روز می‌شود. سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی، از جمله وان پلاس و سامسونگ، این فناوری را خیلی زودتر از اپل پذیرفتند و این نوع صفحه‌نمایش در بین این برندها مقوله‌ای آشنا به حساب می‌آید. آیفون ۱۳ پرو و ​​پرو مکس با نمایشگر‌های Super Retina XDR قابلیت پشتیبانی از رفرش‌ ریت ۱۲۰ هرتزی را دارند و معنی جدیدی از روان بودن را در سیستم عامل iOS 15، برای کاربران خود فراهم می‌کنند.

پس از آزمایش و تست اولیه از iOS 15 که نشان داد بسیاری از اپلیکیشن‌های ثالث نمی‌توانند از رفرش ریت استاندارد ۶۰ هرتز صفحه نمایش ProMotion آیفون ۱۳ پرومکس فراتر روند، اکنون شرکت اپل وعده داده است که به توسعه‌دهندگان این اجازه را می‌دهد تا از امکانات فوق‌العاده صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی استفاده و رضایت بیشتر کاربران و علاقمندان خود جلب کنند. این شرکت در این باره اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان برای ورود به سیستم باید یک کلید جدید Info.plist طبق دستورالعملی که اپل به زودی اعلام خواهد کرد، به  اپلیکیشن خود اضافه کنند. علاوه بر این، با یک به روز رسانی که شرکت اپل قصد دارد منتشر کند مشکل نرسیدن انیمیشن های Core Animation به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز حل خواهد شد.

انیمیشن‌های استاندارد و جلوه‌های مربوط به اسکرول محتوا به طور خودکار توسط ProMotion و بدون نیاز به دخالت توسعه‌دهندگان در نوشتن کد خاصی، افزایش می یابد. این عمل موجب صرفه‌جویی دستگاه در مصرف باتری می‌شود که در شرایط ضروری، رفرش ریت نمایشگر می‌تواند تا ۱۰ هرتز نیز کاهش یابد. برای افزایش طول عمر باتری اپلیکیشن‌ها می‌توانند در صورت انجام فعالیت خاصی مانند بازی ها، از پشتیبانی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر دستگاه استفاده کنند. شرکت اپل کلیه مراحلی که توسعه‌دهندگان این شرکت برای استفاده کامل از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی باید انجام دهند را به زودی در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

خلاصه‌ی این مطلب به زبانی ساده و عامیانه را اینطور می‌شود بیان کرد که در مدل‌های پرو آیفون ۱۳، انیمیشن‌ اپلیکیشن‌های دیگر توسعه‌دهندگان مثل اپلیکیشن‌‌های اپل می‌تواند کاملا روان و با کیفیت بالا اجرا شود و کاربران و علاقمندان این غول بزرگ دنیای تکنولوژی را مثل همیشه راضی نگه دارد.

  • کالبدشکافی آیفون ۱۳ تغییرات گسترده‌ی سخت‌افزاری را نشان می‌دهد

منبع: ۹to5mac

 

نوشته اپل محدودیت رفرش‌ریت در آیفون ۱۳پرو و پرومکس را رفع خواهد کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala