طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران، در هنگام تلاش برای باز کردن قفل آیفون ۱۳ با استفاده از اپل واچ، پیغام خطایی برای آن‌ها نمایش داده می‌شود که از ناتوانی در ارتباط با اپل واچ حکایت دارد و از کاربر می‌خواهد از قفل نبودن اپل واچ روی مچ دست خود و همچنین قفل نبودن آیفون خود اطمینان حاصل کنند.

آیفون اپل واچ

حتی بعضی از کاربران اعلام کرده‌اند این مشکل را در هنگام باز کردن قفل‌های آیفون‌های قدیمی‌تر با اپل واچ، از جمله آیفون ۱۱ مکس، مشاهده کرده‌اند.

اپل هم‌زمان با معرفی iOS 14.5 از قابلیت باز کردن گوشی با اپل واچ رونمایی کرد تا آن دسته از کاربران که با استفاده از Face ID مشکل دارند، بتوانند از راه‌کاری ساده‌تر برای باز کردن قفل دستگاه خود استفاده کنند. البته مشکل کاربران با Face ID پس از همه‌گیری کووید-۱۹ و الزام به استفاده از ماسک به‌وجود آمد.

  • Face ID زیر نمایشگر شاید تا زمان معرفی آیفون ۱۴ آماده نشود

همه‌ی آیفون‌هایی که به سیستم تشخیص چهره‌ی Face ID مجهز هستند، یعنی آیفون X و مدل‌های پس از آن، می‌توانند از ویژگی مذکور بهره ببرند. البته برای باز کردن این مدل‌ها با ساعت هوشمند اپل، باید بلوتوث هر دو دستگاه روشن باشد.

همچنین، نیاز است قابلیت Wrist detection اپل واچ هم روشن باشد و ساعت روی مچ کاربر قرار داشته باشد و البته قابلیت حفاظت با رمز عبور هم فعال شده باشد تا بتوان قفل گوشی را باز کرد.

پس از اعلام مشکل در استفاده از این ویژگی توسط تعدادی از کاربران، اپل از آن‌ها درخواست کرده است تا هنگام عرضه‌ی به‌روز رسانی جدید، با استفاده از وارد کردن رمز عبور قفل آیفون خود را باز کنند.

کوپرتینویی‌ها هنوز از علت وقوع این مشکل در مدل‌های آیفون ۱۳ چیزی اعلام نکرده‌اند و تنها به بیان این که مشکل را با ارائه‌ی یک به‌روز رسانی حل خواهند کرد بسنده کرده‌اند.

منبع: The Verge

نوشته اپل وعده داد مشکل باز نشدن قفل آیفون ۱۳ با اپل واچ به‌زودی حل می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala