با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که به احمال زیاد هدست واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی اپل در اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. گویا قبل از عرضه‌ی این هدست واقعیت افزوده یا مجازی، اپل می‌خواهد که نرم‌افزار کامل، اکوسیستم و خدمات لازم مربوط به این هدست را درست کرده باشد. کو می‌گوید به این دلیل است که اپل مجبور شده تا برنامه‌های زمانی مربوط تولید انبوه این هدست را با تأخیر مواجه کند و تولید انبوه این هدست را از سه‌ ماه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ به سه ماه‌ی آخر سال ۲۰۲۲ منتقل کند.

با توجه به گفته‌های کو می‌توان گفت که اپل به بهترین راه حل ممکن در طراحی صنعتی هدست واقعیت مجازی یا افزوده‌ی خود دست یافته است. همان‌طور که می‌دانید ساخت هدست‌های اینچنینی پیچیده بوده و این هدست‌های باید به‌گونه‌ای ساخته شوند که در زمان استفاده هم راحت باشند. کو همچنین عقیده دارد که اپل در زمان طراحی این هدست با چالش‌های بیشتری در مقایسه با شرکت‌های دیگر رو‌به‌رو شده است، زیرا این شرکت می‌خواهد تا هدستی را تولید کند که کاربرد آن فراتر انجام بازی باشد. این تحلیلگر درباره‌ی هدست واقعیت مجازی یا افزوده‌ی اپل می‌گوید:

در مقایسه با گوشی‌های هوشمند،‌ هدست‌های واقعیت مجازی یا افزوده دارای جزئیات بسیار زیادی در زمان طراحی هستند، زیرا شرکت‌ها باید این هدست‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کنند که در زمان استفاده راحت باشند. در نتیجه ما عقیده داریم که اپل در حال امتحان کردن بهترین راه‌حل‌های ممکن برای طراحی این هدست است.

نکته‌ی اصلی در موفقیت یک هدست واقعیت افزوده یا مجازی به نرم‌افزار، اکوسیستم و خدمات آن هدست بستگی دارد. ما عقیده داریم که اپل برای هدست واقعیت مجازی یا افزوده‌ی خود کاربرد‌های گوناگونی را در نظر گرفته است و تنها بر روی کاربر‌د‌های مربوط به بازی این هدست تمرکز نکرده است. در نتیجه چالش‌های ساخت نرم‌افزار، اکوسیستم و خدماتی که اپل در حال ساختن آن‌هاست، بسیار بیشتر از دیگر شرکت‌های سازنده‌ی هدست‌های اینچنینی در جهان است.

هدست واقعیت افزوده‌ی اپل

در حالت کلی، کو انتظار دارد که همانند اضافه شدن قابلیت لمس چندگانه به آیفون، اپل بتواند که انقلابی را در رابط کاربری هدست‌های اینچنینی ایجاد کند. این شخص در ادامه می‌گوید که اپل می‌تواند این عقیده که این هدست‌ها تنها برای بازی هستند را تغییر دهد و این شرکت به خوبی می‌تواند هدست واقعیت مجازی یا افزوده‌‌ای را تولید کند که دارای کاربرد‌های متنوعی باشد.

کو پیش‌تر گفته بود که ممکن است اپل از هدست واقعیت افزوده یا ترکیبی خود در سه ماه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ رونمایی کند. البته باید بگوییم که این شخص پیش‌تر هم گفته بود که ممکن است اپل از این هدست در سال ۲۰۲۱ رونمایی کند.

  • هدست واقعیت افزوده‌ی اپل ۱۵ دوربین خواهد داشت • 

شایعه‌های منتشر شده درباره‌ی هدست واقعیت افزوده یا مجازی اپل نشان می‌دهند که این هدست طراحی ظاهری مشابه با هدست Oculus Quest خواهد داشت. اما این هدست دارای طراحی ظاهری زیبایی است و اپل در آن از مواد سبک و پارچه‌ای مانند برای افزایش راحتی آن استفاده کرده است.

خبر‌های منتشر شده نشان می‌دهند که این هدست دارای دو نمایشگر با رزولوشن بسیار بالای ۸K است و ممکن است این نمایشگر دارای تکنولوژی Micro-OLED باشد. همچنین گویا این هدست دارای دوربین‌های بسیار زیادی برای تشخیص چشم، سر و دیگر کاربرد‌های مربوط به واقعیت افزوده است.

در نهایت ممکن است که این هدست در زمان استفاده به آیفون وابسته باشد. در ضمن شایعه‌های دیگری هم وجود دارند که می‌گوید اپل در حال بررسی گذاشتن چندین ورودی برای هدست خود است. در نهایت باید بگوییم که اپل در حال کار کردن بر روی عینک‌های هوشمندی هم هست. البته باید بگوییم که انتظار می‌رود بعد از رونمایی از این هدست از این عینک‌های هوشمند هم رونمایی شود.

  • هدست واقعیت ترکیبی اپل سیستم ردیابی چشم خواهد داشت

منبع: MacRumors   

نوشته تولید هدست واقعیت مجازی یا افزوده اپل ممکن است تا پایان ۲۰۲۲ به‌تاخیر بیفتد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala