مک‌بوک پرو 14 اینچی

اگر شما با پرداخت ۲۰۰ دلار اضافی، تراشه‌‌ی M1 Pro ده هسته‌ای را برای مک‌بوک پروی خود انتخاب کنید، این لپ‌تاپ با شارژ ۹۶ واتی به شما عرضه می‌شود. شایان ذکر است که فقط نسخه‌ی پایه مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی از این قابلیت استفاده نمی‌کند و سایر مدل‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی این مک‌بوک‌ها با استفاده از آداپتورهای قوی‌تر از این قابلیت بهره‌‌ می‌برند.

اگر نمی‌خواهید ۲۰۰ دلار برای این مدل هزینه کنید، شما می‌توانید به‌صورت جداگانه این شارژر را با قیمت ۷۹ دلار خریداری نمایید. البته ۷۹ دلار هم قیمت کمی برای خرید یک شارژر نیست ولی از ۲۰۰ دلار برای ارتقای پردازنده‌ی پردازنده‌ی مک‌بوک بسیار کمتر است. بد نیست بدانید که اپل در مراسم Unleashed خود علاوه بر مک‌بوک‌ پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی از نسل سوم هدفون‌های بی‌سیم نیز رونمایی کرده است.

همانطور که احتمالا می‌دانید، مک‌بوک پرو جدید اپل در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچ طراحی شده است. اپل برای نسل جدید مک بوک پرو به سراغ طراحی تازه‌ای رفته و حالا شاهد افزودن ناچ به بالای نمایشگر آن‌ها هستیم. این‌بار کوپرتینویی‌ها مدل ۱۴ اینچی را به خانواده مک بوک پرو اضافه کرده‌اند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. حاشیه‌های سمت چپ و راست و هم بالای نمایشگر مک بوک پرو حالا باریک‌تر از قبل است و تنها ۳.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. علاوه بر این در بالای نمایشگر، یک بریدگی به چشم می‌خورد که میزبان دوربین سلفی با رزولوشن ۱۰۸۰p است. اما عجیب اینکه با وجود ناچ در بالای نمایشگر، شاهد مجهز شدن مک‌بوک پرو جدید به سیستم تشخیص چهره فیس‌آی‌دی نیستیم.

مهم‌ترین تغییر نمایشگر‌ پرو موشن مک بوک پرو،‌ پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی است. مک بوک پرو مشابه دو مدل آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس نرخ رفرش نمایشگر را بسته به شرایط استفاده، به طور خودکار تنظیم می‌کند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. علاوه بر این کاربران می‌توانند نرخ رفرش را به طور دستی تنظیم کنند. این ویژگی به خصوص به کار تولید کنندگان محتوای ویدیویی می‌آید تا به کمک آن بتوانند نرخ رفرش را بر اساس محتوای دلخواه خود تنظیم نمایند.

  • نتایج بنچمارک‌ مک‌بوک پرو از عملکرد بی‌نظیر پردازنده‌ی M1 مکس خبر می‌دهد

نمایشگر هر دو مدل مک بوک پرو از تکنولوژی مینی LED یعنی همان فناوری استفاده شده در آیپد پرو جدید بهره می‌برد. این نمایشگر به قابلیت لوکال دیمینگ مجهز شده که به لطف آن امکان تنظیم جداگانه روشنایی در بخش‌های مختلف با دقتی بالاتر از نمایشگرهای LED قدیمی‌ را دارد. نام لیکویید رتینا هم اشاره به لبه‌های خمیده در ۴ گوشه نمایشگر دارد که ظاهری مدرن به مک بوک پرو جدید بخشیده است. از دیگر مشخصات نمایشگر باید به روشنایی ۱۰۰۰ نیتی و کنتراست با نسبت یک میلیون به یک اشاره کرد.

اپل در این لپ‌تاپ‌ها از سیستم صوتی مجهز به ۶ اسپیکر استفاده کرده که از صدای فضایی (Spatial Audio) و همچنین دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. این محصولات همچنین از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و سه میکروفن بهره می‌برند. اپل پنج سال قبل زمانی که لپ‌تاپ‌های جدید خود را به شارژ USB-C مجهز کرد،‌ مگ‌سیف را کنار گذاشت، اما اکنون مگ‌سیف ۳ را به آخرین سری لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو بازگردانده است. به گفته اپل، مک‌بوک پرو جدید می‌تواند از طریق USB-C تاندربولت شارژ شود، اما پلاگین مگ‌سیف ۳ جدید و به روز شده، قدرت بیشتری نسبت به قبل ارائه می‌دهد. درگاه جدید مگ‌سیف از اتصال مغناطیسی آشنای اپل که در سال ۲۰۰۶ شاهد آن بودیم، بهره می‌برد.

اپل در کنار جدیدترین مدل مک‌بوک پرو، از ایرپادز ۳ هم رونمایی کرد که نسبت به نسل قبلی امکانات جذاب‌تری را ارائه می‌کند. اپل برای طراحی این هدفون بی‌سیم از ایرپادز پرو الگوبرداری کرده و به همین خاطر شاهد پایه‌ی کوتاه‌تری هستیم که از حسگر لمسی هم استفاده می‌کند. طبق اعلام اپل، ایرپادز ۳ در برابر آب و عرق مقاوم است و خریداران می‌توانند از عمر باتری ۶ ساعته بهره ببرند. همچنین در صورتی که از کیس استفاده کنید، در مجموع به مدت ۳۰ ساعت می‌توانید از این هدفون بی‌سیم استفاده کنید. اپل برای ساخت این محصول توجه ویژه‌ای به صدای فراگیر و دالبی اتموس نشان داده و به همین خاطر در کل صدای بسیار بهتر و باکیفیت‌تری را پخش می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده، کیفیت میکروفون هم به لطف بهره‌گیری از فناوری AAC-ELD بهبود قابل توجهی پیدا کرده است. ایرپادز ۳ می‌تواند به صورت آنی صدا را برای گوش بهینه‌سازی کند.

بنابراین قطعا غول آمریکایی امسال با معرفی این محصولات بی‌نظیر توانسته نظر کاربران و علاقمندان بیشتری را به خود جلب کند و به نظر می‌رسد که هم‌چنان به یکه‌تازی خود در دنیای فناوری و تکنولوژی ادامه می‌دهد.

  • ریلمی سال ۲۰۲۲ از گوشی هوشمندی با شارژ ۱۲۵ وات رونمایی می‌کند

منبع: Ubergizmo

نوشته آداپتور ۶۷ واتی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی اپل از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala