ردمی

نمایشگر‌ ۴K تلویزیون‌های هوشمند مدل X 2022 شیائومی، از قابلیت HDR و دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند. آنها ۹۴ درصد از رنگ DCI P3 را پوشش می‌دهند و دارای کالیبراسیون خوبی هستند. رابط کاربری MIUI TV 3.0 روی چیپست چهار هسته‌ای  Cortex A73 با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از دیگر مشخصات این دو تلویزیون هوشمند خواهند بود. سیستم صوتی این تلویزیون‌ها، ساب ووفر ۸ واحدی است که به‌واسطه آن صدای دور از فاصله ۱۰ متری پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این دستیار صوتی داخلی Xiao Ai آن استفاده از آن را بسیار ساده‌تر می‌کند.

تلویزیون‌های هوشمند مدل X 2022 ردمی از تاریخ ۳۱ اکتبر ( ۹ آبان ماه) از طریق فروشگاه‌های شیائومی در چین برای فروش در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. پیش فروش این دو محصول نیز از امروز آغاز می‌شود. قیمت مدل ۵۵ اینچی ۲۷۰۰ یوان (۴۲۰ دلار/۳۶۵ یورو/۳۱۵۰۰ پوند) و مدل ۶۵ اینچی نیز ۳۵۰۰ یوان (۵۵۰ دلار/۴۷۰ یورو/۴۱۰۰ پوند) خواهد بود.

شیائومی اوایل سال جاری اولین سری از تلویزیون های هوشمند ردمی ایکس ، Redmi Smart TV X Series را در هند عرضه کرد. تلویزیون‌های سری می شیائومی بازه قیمتی گسترده ای دارند و از محصولات اقتصادی تا رده بالا را پوشش می‌دهند، ولی تلویزیون‌های ردمی در اندازه بزرگ معرفی شدند و برچسب قیمتیشان آن‌ها را در بخش میانی بازار قرار می‌دهد. ردمی اعلام کرده که در هند بیش از ۱۷۰ میلیون دستگاه تلویزیون وجود دارد، که از این میان حدود ۱۰۰ میلیون هنوز تلویزیون‌های CRT هستند، ۵۰ میلیون تلویزیون‌های غیرهوشمند و ۲۰ میلیون باقیمانده نیز تلویزیون‌های هوشمند هستند. با وجود فرصتی به این بزرگی، ردمی می‌خواهد برند خود را در بخش تلویزیون‌های هوشمند جا بیاندازد و مثل همیشه در مقایسه با سایر تولیدکنندگان در این عرصه ارزان‌ترین دستگاه‌ها را عرضه کند.

  • شیائومی تولید انبوه اولین خودروی الکتریکی خود را سال ۲۰۲۴ آغاز می‌کند

اولین تلویزیون‌های هوشمند ردمی در سه سایز ۵۰ اینچ، ۵۵ اینچ و ۶۵ اینچ عرضه شد. در این سه تلویزیون هوشمند، به جز اندازه صفحه نمایش سایر مشخصات یکسان است. هر سه این تلویزیون‌ها دارای پنل ۴K LED با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل هستند و از محتوای +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها همچنین پشتیبانی از دالبی ویژن را نیز به‌همراه دارند. در بخش درونی، این تلویزیون‌های هوشمند از تراشه‌ی استفاده شده در تلویزیون Mi QLED که تراشه‌ی ۴ هسته‌ای ۶۴ بیت مدیاتک ۶۹۱۱ است، بهره می‌برند. هر سه تلویزیون از ۲ گیگ رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی بهره می‌برند.

موتور تصویر Vivid شیائومی نیز در این دستگاه‌ها تعبیه شده است تا با ارائه‌ی رنگ‌های واقعی‌تر، تجربه بصری بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. ویژگی The Reality MEMC نیز برای تبدیل محتوای ۲۴ فریم بر ثانیه به ۶۰ فریم بر ثانیه در این دستگاه‌ها استفاده شده است. گستره رنگ DCI-P3 و رنگ Adobe RGB نیز از مواردی هستند که در تلویزیون‌های هوشمند ردمی پشتیبانی می‌شوند. در مورد حالت‌های تصویر نیز شما گزینه‌هایی همچون دالبی ویژن روشن، تاریک، بازی، +HDR10 ، HDR شفاف ، استاندارد ، فیلم و … خواهید داشت.

در بخش صدا نیز از یک اسپیکر ۳۰ وات با پشتیبانی از DTS Virtual X، دالبی اودیو و دالبی اتموس استفاده شده است. فناوری DTS Virtual X که توسط شرکت DTS ارائه شده سبب بهبود باس، ایجاد صدای فراگیر مجازی و مکالمات واضح‌تر می‌شود. تلویزیون‌های هوشمند ردمی از رابط کاربری PatchWall UI بهره می‌برند که بر پایه سیستم‌عامل Android TV 10 است. از ویژگی‌های نرم‌افزاری این دستگاه‌ها می‌توان به جستجوی کلی، توصیه‌های هوشمند، حالت کودک و مرکز کاربر اشاره کرد که مورد آخر تریلر‌های آتی را به شما نشان می‌دهد.

همچنین تلویزیون‌های هوشمند ردمی به همراه برنامه‌‌‌‌ی داخلی Mi Home عرضه شده که می‌توان از آن برای کنترل دستگاه‌های خانه هوشمندی همچون لامپ هوشمند می، دوربین می و … استفاده کرد. این برنامه برای تلویزیون ساخته شده و از حالت تصویر در تصویر نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی های این تلویزیون ها می توان به کروم کست داخلی، گوگل اسیستنت، و فروشگاه گوگل پلی اشاره کرد. همچنین آن‌ها از فناوری ALLM (حالت تاخیر زمانی کم خودکار) نیز پشتیبانی می‌کنند.

  • شیائومی مشخصات و قیمت تلویزیون‌های Mi TV ES 2022 را اعلام کرد

منبع: GSMArena

نوشته شیائومی از دو تلویزیون‌ ردمی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala