سامسونگ بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان به حساب می‌آید اما این موضوع اصلا باعث نمی‌شود شاهد اتفاقات عجیب پیرامون آن نباشیم. اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت کره‌ای به خاطر نقض قوانین پتنت که متعلق به شرکت SQWIN SA بود، از فروش ۶۱ مدل مختلف از گوشی‌هایش در کشور روسیه منع شد.

SQWIN SA یک شرکت سوئیسی است که ادعا کرد سامسونگ Pay مبتنی بر سیستم پرداخت این شرکت است. این شرکت حدودا هشت سال پیش بود که پتنت مربوط به این فناوری را در روسیه به ثبت رساند و سامسونگ هم در سال ۲۰۱۵، سیستم پرداخت انحصاری خود را معرفی و اواخر سال ۲۰۱۶ هم روسیه را به کشورهای تحت پوشش این سرویس اضافه کرد. اما اینطور که به نظر می‌رسد، همه چیز مطابق برنامه‌های شرکت کره‌ای پیش نرفت.

سیستم پرداخت سامسونگ سومین سیستم پرداخت بدون تماس در کشور روسیه به حساب می‌آید که بعد از اپل Pay و گوگل Pay با ۳۰ و ۳۲ درصد از سهم بازار، ۱۷ درصد را به خود اختصاص داده است. همچنین گفته می‌شود جریمه‌ی نقض قوانین ثبت پتنت شامل اپل و گوگل هم بشود. حال چرا چنین اتفاقی باید رخ دهد مشخص نیست چون گزارشی مبنی بر تخلف این دو شرکت منتشر نشده است.

  • گلکسی زد فلیپ ۳ مدل Bespoke Edition با ۴۹ ترکیب رنگی جدید رونمایی شد

در حال حاضر سامسونگ Pay فقط مورد بحث قرار دارد و شکایتی هم که صورت گرفت فقط از این شرکت بوده است. در ماه جولای امسال بود که دادگاه روسیه حق را به SQWIN SA داد و امروز هم نتیجه‌ی این دعوی مشخص شد. طبق این حکم، سامسونگ دیگر نمی‌تواند ۶۱ گوشی خود را که شامل گوشی‌های تاشوی شرکت هم می‌شوند در روسیه به فروش برساند.

نام دقیق این گوشی‌ها هنوز به دستمان نرسیده است اما گفته می‌شود گوشی‌های تاشوی جدید شرکت یعنی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ و مدل‌های قدیمی‌تر آن‌ها و همچنین یک سری از گوشی‌های میان‌رده از سال ۲۰۱۷ نظیر گلکسی J5 2017 که تولید آن متوقف هم شده است در این لیست قرار دارند. البته این تصمیم ظاهرا قابل بررسی دوباره است و سامسونگ می‌تواند به آن اعتراض کند. بنابراین فعلا اتفاق خاصی نیفتاده است تا ببینیم پاسخ سامسونگ به این ادعاها چه خواهد بود.

البته اینطور که به نظر می‌رسد سامسونگ به این حکم اعتراض و درخواست تجدید نظر خود را ارسال کرده است و باید دید چه نتیجه‌ای از آن حاصل می‌شود. شرکت کره‌ای در بازار روسیه دومین شرکت برتر از لحاظ فروش گوشی به حساب می‌آید و این حکم می‌تواند واقعا به آن صدمه بزند.

  • جدیدترین رندرهای گلکسی S22 اولترا طراحی متفاوت دوربین را نشان می‌دهد

منبع: PhoneArena

نوشته سامسونگ از فروش گوشی‌های تاشوی جدیدش در روسیه منع شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala