خبر جدید: یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری با نام استیو اچ مک‌فلای معتقد است تصویری که Ice Universe در توییتر به اشتراک گذاشت به احتمال بسیار فراوان همان طرحی خواهد بود که سامسونگ برای طراحی گلکسی S22 اولترا از آن استفاده می‌کند. در رابطه با محل تعبیه‌ی فلش هم گفته می‌شود سامسونگ می‌خواهد حفره‌ی سمت راست-بالا را برای تعبیه‌ی سنسور لیزری فوکوس خودکار و فلش LED در نظر بگیرد تا مجبور نشود نظمی که این ماژول جدید دارد را برهم بزند. اقدامی که آنر در طراحی گوشی آنر ۵۰ انجام داد.

خبر اصلی از قرار زیر است …

سامسونگ قصد دارد گلکسی S22 اولترا را اوایل سال ۲۰۲۲ راهی بازار کند. از بابت این موضوع مطمئن هستیم اما تنها چیزی که هنوز رسما تایید نشده، طراحی پنل پشتی این گوشی است که تصاویر مختلفی از آن تاکنون به انتشار رسید. در واقع بسیاری از خبرگزاری‌ها روی دو تصویر اتفاق نظر دارند که بین این دو هم تفاوتی بسیار جزئی به چشم می‌خورد. اولین تصویر، ماژول پشتی P شکل را نشان می‌دهد که دوربین‌ها درون آن قرار گرفته‌اند. دومین تصویر هم دو خط عمودی را به صورت جدا از هم نشان می‌دهد.

اینکه در نهایت کدام یک از این دو طراحی برای گلکسی S22 اولترا در نظر گرفته می‌شود مشخص نیست ولی طبق آخرین اطلاعاتی که در این زمینه منتشر شده است، گفته می‌شود این محصول طراحی شبیه به ال‌جی Velvet خواهد داشت. محصولی که قرار بود یکی از خاص‌ترین گوشی‌های ال‌جی در بازار باشد که متاسفانه با خروج رسمی ال‌جی از بازار گوشی‌های هوشمند، چنین اتفاقی رخ نداد.

اما اگرچه این شرکت پرآوازه‌ی کره‌ای از بازار گوشی خارج شد اما هنوز هم به خاطر نوآوری‌ها و قابلیت‌های خوبی که معرفی کرد از یادها نرفته است. اگر به خاطر داشته باشید دوربین فوق عریض یکی از نوآوری‌های این شرکت بود. از نمایشگرهای لمسی و پردازنده‌های چند هسته‌ای هم می‌توان به عنوان سایر مواردی یاد کرد که در ابتدا با ال‌جی آن‌ها را شناختیم و اکنون در گوشی‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما این تمام ماجرا نیست چرا که به نظر می‌رسد سامسونگ در طراحی گلکسی S22 اولترا، پرچم‌دار مورد انتظارش برای سال بعد،، قرار است از لحاظ طراحی پنل پشتی هم از طراحی یکی از محصولات ال‌جی الگو بگیرد.

جدیدترین توییتی که یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری یعنی Ice Universe منتشر کرده است نشان می‌دهد این خبر حقیقت دارد. این افشاگر تصویری از قاب پشتی گلکسی S22 اولترا را با کاربران به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد شرکت کره‌ای واقعا در طراحی آن از ال‌جی Velvet الگو گرفته است. البته افشاگر یادشده در توضیحات مربوط به این تصویر نوشت که این تصویر نمی‌تواند نهایی‌ترین تصویر قاب پشتی گلکسی S22 اولترا باشد چرا که محلی برای تعبیه‌ی فلش در آن وجود ندارد. آنچه که می‌بینیم سه فضای خالی بزرگ برای تعبیه‌ی دوربین‌های اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو است و دو فضای خالی دیگر هم احتمالا برای سنسور لیزری فوکوس خودکار و دوربین تله‌فوتوی دیگر است.

  • شیشه‌ی محافظ گلکسی S22 از نمایشگر بزرگ‌تر و بدون حاشیه‌‌ی آن خبر می‌دهد

گلکسی S22 اولترا ال‌جی

البته گلکسی S22 اولترا در این صورت اولین گوشی سامسونگ با این طراحی نخواهد بود. پیش از این دیدیم که سایر گوشی‌های این شرکت نظیر گلکسی A32 که در فوریه‌ی همین ماه هم راهی بازار شد از این طراحی بهره بردند. البته به نظر می‌رسد میزان بیرون‌زدگی دوربین‌های گلکسی S22 اولترا بسیار بیشتر و اندازه‌ی حفره‌های هر دوربین هم بزرگ‌تر باشد چرا که سنسورهای بزرگ‌تری قرار است درون آن بکار گرفته شود.

طبق خبرها و شایعات کنونی، گلکسی S22 اولترا قرار است به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دو دوربین تله‌فوتوی ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی با میزان بزرگ‌نمایی ۳ و ۱۰ برابری اپتیکال مجهز شود. همچنین یک سنسور لیزری فوکوس خودکار و فلش LED هم درون این محصول بکار گرفته خواهد شد تا این گوشی هم مانند گلکسی S21 اولترا با ۴ دوربین راهی بازار شود.

اطلاعات دیگر پیرامون این محصول هنوز کامل منتشر نشده است اما گفته می‌شود نمایشگر این گوشی هم ۶٫۸ اینچی از نوع LTPO OLED و با رفرش‌ریت متغیر ۱۲۰ هرتز خواهد بود. همچنین به نظر می‌رسد نسبت تصویر در این نمایشگر اکنون عریض‌تر خواهد بود و حواشی هم کاهش محسوسی خواهند داشت. اندازه‌ی سنسور دوربین سلفی تغییر خاصی به نسبت قبل نخواهد داشت و همان ۴۰ مگاپیکسل است اما طبق آنچه که شنیدیم، ظاهرا حفره‌ای که روی نمایشگر برای آن در نظر گرفته شده است، کوچک‌تر از آن چیزی است که در حال حاضر در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت شاهد هستیم.

برخلاف گلکسی S21 اولترا که از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کرد اما درگاهی برای قرارگیری قلم درون آن وجود نداشت، به نظر می‌رسد گلکسی S22 اولترا درست مانند گوشی‌های سری نوت، در درون خود فضایی برای قرارگیری قلم خواهد داشت تا بدین ترتیب کاربران دیگر مجبور نباشند هزینه‌ی بیشتری برای خرید قلم و سپس یک قاب محافظ برای نگه‌داری آن بپردازند. این حرکت از سوی سامسونگ شاید باعث شود کاربران بسیار بیشتری به خرید مدل اولترا رغبت نشان دهند. خصوصا اینکه این کار باعث می‌شود کاربران و علاقه‌مندان به گوشی‌های سری گلکسی نوت هم از توقف تولید این سری آشفته نباشند. اتفاقی که با گلکسی S21 اولترا شاهد آن نبودیم و بسیاری‌ها از قابلیت‌های آن ناراضی بودند.

گلکسی S22 اولترا اما از لحاظ ظرفیت باتری هیچ تغییری به نسبت نسل کنونی و نسل قبل‌تر از آن نخواهد داشت. این یعنی یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی درون آن به عنوان منبع تغذیه ایفای نقش می‌کند که البته عملکرد آن در دو نسلی که شاهد بودیم واقعا خوب و رضایت‌بخش بود.

در بخش پردازنده هم به احتمال بسیار فراوان اگزینوس ۲۲۰۰ با تراشه‌ی گرافیکی ساخت AMD و اسنپدراگون ۸۹۸ با لیتوگرافی ۴ نانومتری را شاهد خواهیم بود که گفته می‌شود توان پردازشی فوق‌العاده بالایی خواهند داشت و می‌توانند به گلکسی S22 اولترا به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ کمک کنند.

طبق گزارشات منتشر شده، به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد پرچم‌دار قدرتمند خود را در رنگ‌های قرمز، مشکی و سفید، در فوریه‌ی سال ۲۰۲۲ رونمایی و به بازار عرضه کند. اما هنوز به صورت رسمی نمی‌دانیم کدام یک از اطلاعات بالا در رابطه با این گوشی در نهایت درست از آب در خواهد آمد. بنابراین باید منتظر ماند و دید چه پیش می‌آید.

  • جدیدترین رندرهای گلکسی S22 اولترا طراحی متفاوت دوربین را نشان می‌دهد

منبع: PhoneArena

نوشته گلکسی S22 اولترا ظاهری شبیه به ال‌جی Velvet خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala