پیش‌بینی می‌شود ایرپادز پرو ۲ در سال آینده توسط اپل معرفی شود. طبق ادعای بلومبرگ، با توجه به کاهش پایه‌های ایرپادز در نسل سوم، ممکن است در نسل دوم ایرپادز پرو این پایه‌ها به‌صورت کامل حذف شوند. البته این پیش‌بینی تا کنون در هیچ یک از تصاویر منتسب به نسل دوم ایرباد کاملا بی‌سیم استریوی اپل دیده نشده‌ است.

  • ویدیوی رسمی معرفی ایرپادز ۳ را تماشا کنید

ایرپادز پرو 2

شحصی که تصاویر مربوط به ایرپادز پرو ۲ را منتشر کرده مدعی است آن‌ها را از طریق منابع داخلی اپل به‌دست آورده است. در این تصویر، تنها تفاوت آشکار بین ایرپادز پرو با نسل دوم این است که نسل دوم از سنسور اپتیکالی که در زیر هر ایرباد قرار گرفته بهره‌مند نیست.

با توجه به این که اپل به‌جای استفاده از سنسور اپتیکال در ایرپادز ۳ از سنسور تشخیص پوست کمک گرفته است، نبود سنسور اپتیکال در تصاویر فاش شده از ایرپادز پرو ۲ احتمال صحت این تصاویر را افزایش می‌دهد.

ممکن است مانند بعضی از افراد، برای شما هم سوال پیش بیاید که حفره‌های شبیه به حفره‌ی اسپیکر گوشی‌های هوشمند در زیر کیس شارژ ایرپادز پرو ۲ چه کاربردی دارند. منبع فاش کننده‌ی تصاویر برای این پرسش پاسخ جالبی دارد.

ایرپادز پرو 2

قرار است اپل سال آینده و هم‌زمان با به‌روز رسانی iOS 16 ویژگی جدید پشتیبانی از Find My را برای بادهای ایرپادز پرو ۲ و کیس آن به‌صورت جداگانه عرضه کند. بنابراین، حفره‌های اسپیکر در قسمت پایین کیس برای پخش صدای هشدار در نظر گرفته شده‌اند تا در صورت گم شدن کیس، کاربر راحت‌تر آن را پیدا کند.

همچنین، این منبع ادعای خبرنگار بلومبرگ درباره‌ی حذف پایه‌های بادها در نسل دوم ایرپادز پرو را رد می‌کند و معتقد است که چنین تغییری به این زودی در طراحی ایرپادز پرو اعمال نخواهد شد. در حالی که اپل تمایل دارد ایرپادز را تا جای ممکن به محصولی جمع‌و‌جورتر تبدیل کند، حذف پایه‌های بادز می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد، اما در عین حال اپل را با چالش بزرگی برای پیدا کردن فضای کافی برای جای دادن قطعات مختلف به‌کار رفته در مدار مواجه خواهد کرد.

بنابراین، با وجود این که گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها در حال آزمایش نسخه‌ای جدید از ایرپادز پرو ‌‌۲ هستند که ظاهر گردتری دارد و پایه‌های آن حذف شده‌اند، احتمالا این طراحی جدید هیچ‌گاه در تولید نسخه‌ی نهایی محصول استفاده نخواهد شد.

در حال حاضر مشخص نیست، اپل چه نوع تغییراتی را در ایرپادز پرو ۲ اعمال می‌کند، اما احتمالا بیشتر این تغییرات به مشخصات سخت افزاری مانند افزایش ظرفیت باتری و استفاده از چیپ جدید برای ارائه‌ی تجربه‌ی شنیداری بهتر مربوط شوند.

یکی از تغییرات ظاهری که در تصاویر فاش شده به آن اشاره شده، اضافه شدن یک نگه‌دارنده‌ی فلزی برای اضافه کردن بند به کیس ایرپادز پرو ۲ است. اپل پیش از این در هیچ یک از نسل‌های ایرپادز از نگه‌دارنده‌ی بند استفاده نکرده بود، اما شاید در نسل بعدی ایرپادز پرو که سال آینده معرفی خواهد شد، از این ویژگی به‌عنوان یک تغییر جدید استفاده کند.

اپل در زمان معرفی ایرپادز ۳، قیمت ایرپادز ۲ را همچنان ثابت نگه داشت (۱۲۹ دلار) و نسل سوم را با قیمت ۱۷۹ دلار راهی بازار کرد. ایرپادز پرو هم اکنون با قیمت ۲۴۹ دلار به‌فروش می‌رسد. اما زمانی که ایرپادز پرو ۲ وارد بازار شود، انتظار داریم قیمت نسل اول ایرپادز پرو کاهش یابد تا نسل دوم با ۲۴۹ دلار به‌فروش برسد، یا قیمت نسل دوم کمی بیشتر از ۲۴۹ دلار باشد. در واقع هدف اپل این است که این خانواده را در سه ‌رده‌ی «خوب»، «بهتر» و «بهترین» ارائه کند.

ایرپادز ۳

با توجه به این که تصاویر فاش شده هنوز به‌صورت رسمی توسط اپل تایید (یا تکذیب) نشده‌اند، نباید با اطمینان ۱۰۰ درصدی به آن‌ها نگریست. معمولا هر چه به معرفی یک محصول نزدیک‌تر می‌شویم، تصاویر و رندرهای بیشتری از ظاهر آن به همراه مشخصات محصول منتشر می‌شوند و با توجه به این که پیش‌بینی می‌شود ایرپادز پرو ۲ در ماه مارس معرفی شود، بهتر است برای دسترسی به اطلاعات دقیق‌تر تا آن زمان صبر داشته باشیم.

منبع: Phone Arena

نوشته تصاویر فاش شده از ظاهر ایرپادز پرو ۲ خبر می‌دهند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala