اسنپدراگون ۷۷۸G در بین گوشی‌های میان‌رده طرفداران زیادی پیدا کرده و مدل پلاس آن هم طبیعتا توان بیشتری ارائه می‌کند. هسته‌ی اصلی این تراشه سرعت ۲.۵ گیگاهرتز (در مقایسه با ۲.۴ گیگاهرتز) به ارمغان می‌آورد و پردازنده‌ی گرافیکی آن هم ۲۰ درصد سرعت بیشتری دارد. دیگر مشخصات این چیپست تفاوتی با مدل اصلی ندارد.

اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس

اسنپدراگون ۶۹۵

این تراشه جانشین اسنپدراگون ۶۹۰ است که حالا از امواج میلی‌متری ۵G پشتیبانی می‌کند. از بین بهبودهای صورت گرفته می‌توانیم به افزایش ۱۵ درصدی سرعت پردازنده و افزایش ۳۰ درصدی سرعت پردازنده‌ی گرافیکی اشاره کنیم. همچنین کوالکام برای تولید این تراشه از فناوری ساخت ۶ نانومتری استفاده ولی نسل قبلی مبتنی بر فناوری ۸ نانومتری بود.

کوالکام

اسنپدراگون ۶۸۰

اسنپدراگون ۶۸۰ برخلاف دیگر چیپست‌های این فهرست فاقد مودم ۵G است. روی هم رفته این تراشه شباهت زیادی به اسنپدراگون ۶۶۵ دارد ولی به جای فناوری ساخت ۱۱ نانومتری، از فناوری ۶ نانومتری استفاده شده و در ضمن باید به پشتیبانی از نمایشگر ۹۰ هرتز با رزولوشن FHD+ و بلوتوث ۵.۱ اشاره کنیم. از طرف دیگر، اسنپدراگون ۶۶۵ از مودم X12 استفاده می‌کند ولی این چیپست جدید مبتنی بر مودم X11 است.

اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس

اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس مانند مدل اصلی مبتنی بر فناوری ساخت ۸ نانومتری است ولی پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی آن سرعت بیشتری ارائه می‌کنند. از دیگر امکانات این تراشه می‌توانیم به پشتیبانی از نمایشگرهای ۱۰۸۰p+ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز اشاره کنیم. در ضمن به لطف مودم X51، پشتیبانی از امواج میلی‌متر و فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز ۵G امکان‌پذیر شده است.


گفته می‌شود شرکت HMD Global که سازنده‌ی گوشی‌های نوکیا است، قصد دارد از اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس برای تعدادی از گوشی‌های جدید خود استفاده کند. اوپو هم به دنبال استفاده از اسنپدراگون ۶۹۵ است و شیائومی هم قصد دارد تراشه‌های ۶۹۵ و ۷۷۸G پلاس را در گوشی‌های خود تعبیه کند.

هنوز معلوم نیست که اولین گوشی‌های مبتنی بر این تراشه‌ها در چه تاریخی راهی بازار می‌شوند. البته از آنجایی که مدل‌های پلاس تفاوت خاصی با مدل‌های اصلی خود ندارند، احتمالا گوشی‌های مجهز به این تراشه‌ها زودتر معرفی می‌شوند.

  • هر آنچه باید درباره‌ی چیپست موبایل (SoC) بدانید

منبع: GSM Arena

نوشته کوالکام از ۴ چیپست میان‌رده رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala