گلکسی S21 فن ادیشن طی این چند وقت اخیر به یکی از خبرسازترین محصولات سامسونگ تبدیل شده است چرا که کاربران زیادی منتظر ورود آن به بازار هستند اما این اتفاق هر بار به خاطر دلایلی به تعویق می‌افتد. در ابتدا گفته می‌شد چون بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه با مشکل در تامین تراشه‌ی پرچم‌دار مواجه شده‌اند و از آن جایی هم که در گلکسی S21 فن ادیشن از همین تراشه‌ها استفاده می‌شود، بنابراین سامسونگ نمی‌تواند این گوشی را به آن اندازه‌ای که مد نظر دارد تولید کند و می‌خواهد عرضه‌ی آن را به تاخیر بیندازد.

از سویی دیگر امسال سامسونگ محصولی از سری نوت راهی بازار نکرد اما به‌جای آن گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ را معرفی کرد که در آن‌ها از تراشه‌های پرچم‌دار استفاده شده است. همین موضوع سبب شد سامسونگ نتواند بین گلکسی S21 فن ادیشن و گوشی‌های تاشوی خود تصمیم بگیرد. از طرفی گوشی تاشو چون در ابتدای مسیر قرار دارد باید در اندازه‌ای تولید بشود که نیاز کاربران را پاسخگو باشد. گلکسی S21 فن ادیشن هم طرفداران بسیار فراوانی دارد که منتظر ورود آن به بازار هستند. اما گوشی‌های تاشو دقیقا آن چیزی هستند که شرکت کره‌ای روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است و نمی‌تواند یک پرچم‌دار مقرون به صرفه را به آن‌ها ترجیح دهد. خصوصا اینکه این محصول باید در تعداد بسیار زیاد هم تولید شود.

اما از زمانی که گوشی‌های زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ رونمایی شدند به این سمت، شاهد انتشار خبرهای زیادی از سوی افشاگران متعدد و خبرگزاری‌های گوناگون بودیم که معتقد بودند گلکسی S21 فن ادیشن قرار است رونمایی شود. اما هیچوقت به تاریخ دقیقی در این رابطه اشاره نمی‌شد و ما هم هیچ اطلاعی از این بابت نداشتیم. هنوزم که هنوزه تاریخ رونمایی و عرضه‌ی این گوشی نامشخص است و خبرهای زیادی پیرامون این موضوع منتشر می‌شود. اما امروز متوجه شدیم که صفحه‌ی پشتیبانی گلکسی S21 فن ادیشن راه‌اندازی شده است. شرکت کره‌ای پیش‌تر و در پی خبر کنسل شدن عرضه‌ی این گوشی این صفحه را پاک کرده بود اما بار دیگر شاهد راه‌اندازی آن هستیم.

  • گلکسی S21 فن ادیشن شاید دی ماه عرضه شود؛ معرفی گلکسی S22 عقب می‌افتد؟

گلکسی S21 فن ادیشن؛ آیا این گوشی زودتر از انتظار عرضه می‌شود؟

بعد از اینکه در رویداد گلکسی آنپکد ۲ هم خبری از گلکسی جدید نبود، بسیاری از افشاگران و خبرگزاری‌ها روی این موضوع که گلکسی S21 فن ادیشن سال ۲۰۲۲ راهی بازار می‌شود اتفاق نظر پیدا کردند. اما راه‌اندازی دوباره‌ی صفحه‌ی پشتیبانی بعد از اینکه شرکت کره‌ای تقریبا در تمامی کشورهایی که قرار بود این گوشی عرضه شود این صفحه را پاک کرد می‌تواند به این معنا باشد که به احتمال بسیار فراوان گلکسی S21 فن ادیشن به‌زودی رونمایی خواهد شد. البته در این صفحه چیز خاصی را در رابطه با خود گوشی شاهد نیستیم؛ جز شماره مدل آن (SM-G990B). امیدواریم واقعا سامسونگ تصمیم خود را در این رابطه تغییر داده باشد چرا که گلکسی S21‌ فن ادیشن با قیمت مناسب و عملکرد عالی که احتمالا خواهد داشت می‌تواند سود خوبی را برای سامسونگ به همراه داشته باشد.

همانطور که گفته شد، صفحه‌ی پشتیبانی این گوشی هیچ چیزی جز شماره مدل آن را نشان نمی‌دهد بنابراین هنوز نمی‌دانیم در چه تاریخی قرار است شاهد رونمایی از این گوشی باشیم. اما همین اقدام از سوی سامسونگ می‌تواند به این معنا باشد که رونمایی احتمالی بسیار نزدیک است. البته هنوز هم این امکان وجود دارد که گلکسی S21 فن ادیشن مطابق آنچه که بسیاری از افشاگران و خبرگزاری‌ها گفته‌اند، در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۲ یعنی تقریبا یک ماه زودتر از سری گلکسی S22 راهی بازار شود. حتی برخی از خبرگزاری‌ها هم روی این موضوع که این گوشی به همراه سری گلکسی S22 رونمایی می‌شود اتفاق نظر داشتند اما شاید این اتفاق رخ ندهد چرا که این گوشی به خاطر ارزش خرید بالایی که دارد شاید فروش پرچم‌دارهای جدید شرکت را با مشکل مواجه کند.

  • گلکسی S21 فن ادیشن شاید ۲۱ دی معرفی شود

از گلکسی S21 فن ادیشن چه می‌دانیم و چه انتظاراتی داریم؟

صفحه‌ی پشتیبانی گلکسی S21 فن ادیشن

اما تاخیر در عرضه‌ی گلکسی S21 فن ادیشن لزوما به این معنا نیست که اطلاعاتی در رابطه با آن در اختیار نداریم. از آن جایی که قرار بود این گوشی خیلی قبل‌تر از این‌ها رونمایی شود، به همین خاطر در رابطه با جزئیات آن اطلاعات زیادی در اختیار داریم. این گوشی در ابتدا وارد چرخه‌ی تولید شد، سپس مشکل کمبود تراشه روی این روند تاثیر منفی گذاشت و عرضه‌ی این گوشی هم کنسل شد. سپس متوجه شدیم چیزی کنسل نشده و فقط یک تاخیر یک ماهه را شاهد خواهیم بود. بعدا متوجه شدیم این تاخیر شاید چندین ماهه باشد. بنابراین بسیاری از کاربران کاملا سردرگم شدند و اینطور به نظر می‌رسد که هیچ چیز از این گوشی نمی‌دانیم در حالی که اینطور نیست و اتفاقا همه چیز جز تاریخ دقیق رونمایی و عرضه مشخص شده است.

موضوعی که باید بدانیم این است که در حال حاضر کمبود تراشه کل صنعت تولید گوشی را با مشکل مواجه کرده است و این موضوع فقط به سامسونگ و محصولات این شرکت محدود نمی‌شود. حتی اپل هم که به نظر می‌رسد مشکلی در تامین قطعات مورد نیاز برای محصولاتش ندارد هم دچار مشکل شده است و نمی‌تواند یک سری از محصولاتش را در زمان تعیین شده راهی بازار کند. این موضوع را شاید بتوانیم اصلی‌ترین دلیل تاخیر در عرضه‌ی این گوشی بدانیم. اما در رابطه با مشخصات فنی گلکسی S21 فن ادیشن باید بگوییم که این گوشی قرار است به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شود. یعنی همان پردازنده‌ای که در پرچم‌دارهای سری گلکسی S21 و بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی ایفای نقش می‌کند. این پردازنده در گوشی‌های تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ هم بکار گرفته شده است به همین خاطر همانطور که اشاره شد طبیعی بود که تغییر در برنامه‌های قبلی شرکت کره‌ای را شاهد باشیم.

همچنین گفته می‌شود این گوشی چیزی بین گلکسی S21 و S21 پلاس خواهد بود. یعنی به طور کلی هیچ تفاوتی با این گوشی‌ها نخواهد داشت. بدنه‌ی پلاستیکی، دوربین سه‌گانه در ماژولی ادغام شده با بدنه‌ی گوشی، نمایشگر تخت با وضوح +FHD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، دوربین سلفی با وضوح و عملکرد یکسان و بسیاری موارد دیگر از نقاط اشتراک گلکسی S21 فن ادیشن با پرچم‌داران سامسونگ، خصوصا مدل استاندارد به حساب می‌آیند. نمایشگری که سامسونگ برای این محصول در نظر گرفت است ۶٫۵ اینچی یا در کمترین حالت، ۶٫۴ اینچی و از نوع AMOLED خواهد بود. یعنی فقط اندازه است که آن را از گلکسی S21 متمایز می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد نباید منتظر چیز جدیدی باشیم.

در بخش دوربین هم به احتمال زیاد شاهد بکارگیری لنزهای ۳۲، ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی به ترتیب به عنوان سنسور اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو هستیم. همچنین یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم کل این مجموعه را تغذیه خواهد کرد اما اینکه شارژری که سامسونگ به همراه آن راهی بازار می‌کند ۲۵ واتی است یا مانند نسل گذشته ۱۵ واتی مشخص نیست. این گوشی همانطور که گفته شد از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ به عنوان قلب تپنده‌ی خود بهره می‌برد و در کنار آن هم از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده شده است. این یعنی گلکسی S21 فن ادیشن قادر خواهد بود تمام فرامین شما را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

در حالی که این گوشی از لحاظ قابلیت و توان پردازشی و گرافیکی هم‌سطح با پرچم‌دارهای کنونی شرکت کره‌ای است اما قیمت فوق‌العاده مناسبی دارد و گفته می‌شود در بیشترین میزان خود ۷۰۰ دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. حال باید دید سامسونگ چه مدل‌هایی از این گوشی را و با چه قیمت‌هایی راهی بازار می‌کند. فعلا که تاریخ رونمایی، عرضه و قیمت گلکسی S21 فن ادیشن به عنوان اطلاعات نامعلوم باقی مانده‌اند.

  • سامسونگ شاید تولید گلکسی S21 فن ادیشن را لغو کند

منبع: PhoneArena

نوشته صفحه‌ی پشتیبانی گلکسی S21 فن ادیشن راه‌اندازی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala