MIUI در سال ۲۰۱۵ توانست از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کند و از آن زمان رشد آن به صورت تصاعدی افزایش یافته است. سه سال بعد از این تاریخ، شیائومی دستیابی به رکورد ۲۰۰ میلیون کاربر فعال را جشن گرفت و در سال ۲۰۱۹ تعداد کاربران فعال MIUI به ۳۰۰ میلیون نفر رسید. همچنین اوایل ۲۰۲۱ اعلام شد که ۴۰۰ میلیون کاربر از MIUI استفاده میکنند.
مدتی قبل شیائومی از نسخهی بهبود یافتهی MIUI 12.5 رونمایی کرد که طبق ادعای این شرکت، ۱۶۰ مشکل سیستمی و ۲۲۴ باگ موجود در اپلیکیشنها را برطرف کرده است. شیائومی همچنین اعلام کرده که نسخهی موردنظر در تمام سطوح بهینهسازی را به ارمغان آورده است تا کاربران با تجربهی بهتری روبرو شوند.
شیائومی حالا مشغول آمادهسازی MIUI 13 مبتنی بر اندروید ۱۲ برای گوشیهای واجد شرایط است. بر اساس گزارشها، این آپدیت برای گوشیهای گرانقیمتی مانند میکس ۴، می ۱۱ و می ۱۱ لایت آماده شده و بهزودی به دست کاربران آنها میرسد. ظاهرا فقط تا چند هفتهی دیگر، شیائومی از MIUI 13 رونمایی میکند که قرار است از چندین ویژگی جدید بهره میبرد.
بسیاری از کاربران نمیدانند که شیائومی در ابتدا به عنوان یک شرکت نرمافزاری فعالیت میکرد و رابط کاربری MIUI هم اولین محصول آن بود که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد. در نسخههای ابتدایی MIUI شاهد بهرهگیری گسترده از المانهای طراحی iOS بودیم ولی به مرور زمان شیائومی تقلید را کنار گذاشت و برای رابط کاربری خود هویت منحصر به فردی را ارائه کرد.
یکی از ویژگیهای جنجالی MIUI بحث نمایش تبلیغات در بخشهای مختلف آن است. شیائومی بارها اعلام کرده که از طرف گوشیهای خود سود اندکی را دریافت میکند و با نمایش تبلیغات در رابط کاربری خود میتواند تا حدی قیمت گوشیهای خود را کاهش دهد. البته به دلیل افزایش فشارها، این تبلیغات تا حدی تعدیل شدهاند.
شیائومی در حال حاضر روزبهروز بزرگتر میشود و طبیعتا شمار کاربران گوشیهای این شرکت هم افزایش پیدا میکند. بنابراین بسیاری از کاربران با MIUI آشنایی دارند و اگرچه این رابط کاربری تا چند سال قبل به داشتن باگهای عجیب و غریب شهرت داشت، ولی دیگر بسیاری از مشکلات آن برطرف شدهاند و باید ببینیم طی چند سال آینده تعداد کاربران MIUI با چه سرعتی افزایش پیدا میکند.
- راهنمای MIUI؛ هر آنچه از رابط کاربری گوشیهای شیائومی باید بدانید
منبع: GizmoChina
نوشته شمار کاربران رابط کاربری MIUI شیائومی از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرد اولین بار در دیجیکالا مگ. پدیدار شد.
منبع متن: digikala