گوگل حدود ۳ سال قبل وارد بازار گوشی‌های میان‌رده شد. پیکسل ۳a در سال ۲۰۱۹ با همان دوربین و نرم‌افزار گوشی‌های پرچم‌دار به دست کاربران رسید. پیکسل ۴a هم مجهز به همان دوربین بود ولی در این میان پیکسل ۴a 5G عملا تفاوت زیادی با پیکسل ۵ نداشت. پیکسل ۵a هم به جای پلاستیک از بدنه‌ی جذاب‌تری بهره می‌برد و در ضمن ضدآب هم هست.

بر اساس رندرهای منتشر شده از پیکسل ۶a، طراحی آن مشابه گوشی‌های سری پیکسل ۶ است و در ضمن ظاهرا برای اولین بار بین گوشی‌های میان‌رده‌ی گوگل، بدون جک هدفون در دست کاربران قرار می‌گیرد. اگرچه طی سال‌های گذشته گوشی‌های پیکسل سری a با همان دوربین اصلی مدل‌های پرچم‌دار راهی بازار شده‌اند، ولی اینبار ظاهرا چنین چیزی عملی نخواهد شد.

پیکسل 6a

طبق بررسی‌های صورت گرفته روی کدهای اپلیکیشن دوربین گوگل، دوربین اصلی پیکسل ۶a مبتنی بر سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی IMX363 سونی است. باید خاطرنشان کنیم این همان سنسوری است که گوشی‌های پیکسل ۳ تا پیکسل ۵a همراه با آن راهی بازار شده‌اند. از طرف دیگر، گوشی‌های سری پیکسل ۶ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور GN1 استفاده می‌کنند.

به غیر از بحث تعداد مگاپیکسل، سنسور GN1 به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از IMX363 است که در نتیجه به دلیل دریافت نور بیشتر، کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد. اگرچه کیفیت بالای دوربین گوشی‌های گوگل تا حد زیادی متکی به الگوریتم‌های نرم‌افزاری است، اما از طرف دیگر نمی‌توانیم اهمیت سنسور دوربین را کتمان کنیم.

در پنل پشتی پیکسل ۶a همچنین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر هم قرار دارد که احتمالا از نوع اولترا واید خواهد بود. برای دوربین سلفی هم باید انتظار بهره‌گیری از سنسور ۸ مگاپیکسلی داشته باشیم. از طرف دیگر، خوشبختانه این گوشی هم مانند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو با همان چیپست تنسور به دست کاربران می‌رسد. در نهایت باید ببینیم گوگل چه قیمتی برای این گوشی در نظر گرفته و در چه تاریخی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

منبع: ۹۱Mobiles

نوشته گوگل پیکسل ۶a ممکن است با چیپست تنسور و دوربین‌های قدیمی عرضه شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala