براساس اخبار منتشر شده در شبکه اجتماعی ویبو، هواوی از نسل بعدی لولای شرکت Zhaoli Technology استفاده خواهد کرد که مدتی است روی آن کار می‌کند. این شرکت اعلام کرده که تنها یک تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند از این لولای جدید استفاده خواهد کرد و به نظر می‌رسد که آن شرکت، هواوی باشد.

گفته می‌شود که لولای جدید در مقایسه با لولاهایی که قبلاً توسط هوآوی استفاده شده، پیچیدگی کمتری دارد. همچنین این لولا نیز نسبت به کاربردی که در گذشته داشت، قابل اعتمادتر است. نکته‌ی مثبت دیگری درباره‌ی لولای شرکت Zhaoli Technology قیمت آن است که به دلیل استفاده‌ی قطعات کمتر در این لولا، هزینه‌ی کمتری نسبت به لولای قبلی خواهد داشت.

  • اولین گوشی تاشوی اوپو ممکن است با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شود

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که گوشی هوشمند تاشوی جدید هواوی، می‌تواند میت V نام داشته باشد اما هنوز نام مشخصی برای آن تایید نشده است. به نظر می‌رسد که این گوشی تاشو، به‌زودی همراه با چیپست Kirin 9000 معرفی و روانه‌ی بازار جهانی گوشی‌های تاشو شود. همانند گوشی‌های اخیر هوآوی احتمالاً به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت، این گوشی تنها یک مدل ۴G داشته باشد.

همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره شد، آخرین گوشی تاشوی هواوی با نام میت X2 اسفند ۹۹ به دنیای گوشی‌های هوشمند تاشو معرفی شد. از سال ۲۰۱۹ و معرفی گوشی میت X، این دومین‌بار است که هواوی از گوشی تاشدنی دیگری رونمایی می‌کند. هواوی میت X2 درمقایسه‌با مدل اولیه‌ ازلحاظ طراحی ظاهری تغییر چشمگیری تجربه کرده و این بار گوشی به‌سمت درون تا می‌شود، درحالی‌که نسخه‌ی پیشین به‌سمت بیرون تا می‌شد.

هواوی میت X2 در بخش داخلی نمایشگر بزرگی دارد و وقتی آن را تا کنید، در بخش بیرونی صفحه‌نمایشی خارجی مقابل چشمان‌تان قرار می‌گیرد. بدین‌ترتیب، زبان طراحی هواوی میت X2 تا حد زیادی ما را یاد گوشی‌های سری گلکسی فولد سامسونگ می‌اندازد. شایان ذکر است که این گوشی بدون خدمات موبایلی گوگل موسوم به GMS دردسترس قرار گرفته و این مورد باعث شده تا میزان تقاضا برای آن در خارج از چین کم باشد.

صفحه‌نمایش داخلی هواوی میت X2 هشت‌اینچی با وضوح ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ پیکسل و صفحه‌نمایش بیرونی آن ۶/۴۵ اینچی با وضوح ۲۷۰۰ در ۱۱۶۰ پیکسل است. هر دو صفحه‌نمایش گوشی از نوع OLED هستند و رفرش ریت آن‌ها به حداکثر ۹۰ هرتز می‌رسد. گوشی میت X2 از یک صفحه نمایش داخلی قابل انعطاف با نسبت طلایی ۸: ۷.۱ استفاده می‌کند که با اولین فیلم نانو نوری مگنترون در صنعت هم پوشانی شده است. این قابلیت می‌تواند بازتابندگی را به کمتر از ۱.۵٪ کاهش دهد.

لولای دوتایی میت X2 با استفاده از مواد کامپوزیت الیاف کربن و فولاد با مقاومت بالا، ساختار پیچیده‌ای دارد. مقاومت مواد فلزی مایع مبتنی‌بر زیرکونیوم استفاده شده در لولا می‌تواند به ۲۱۰۰MPa برسد. همان‌طورکه پیش‌تر اعلام شده بود، هواوی میت X2 از پردازنده‌ی پرچم‌دار Kirin 9000 استفاده می‌کند که اتفاقی تعجب‌برانگیز است، زیرا شرکت چینی از ماه‌ها پیش قدرت تولید تراشه‌های پرچم‌دار خانواده‌ی Kirin را از دست داده بود. قبل از این، از Kirin 9000 در گوشی میت ۴۰ پرو استفاده شده است.

گوشی تاشوی هواوی

این محصول با پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای با فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز همراه است. این تراشه یک GPU 24 هسته‌ای را ادغام می‌کند و قابلیت پردازش تصویر نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در این گوشی تاشدنی چینی‌ها، از هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است. باتری میت X2 را می‌توان با استاندارد ۵۵ وات در زمانی سریع شارژ کرد.

گوشی میت X2 از یک دوربین چهارگانه مجهز به Leica بهره می‌برد. دوربین اصلی ۵۰MP آن دارای سنسور RYYB 1/1.28 اینچ است و از OIS پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این لنز قابلیت پشتیبانی از بزرگنمایی نوری ۱۰ برابر را نیز دارد. دوربین پریسکوپ ۸ مگاپیکسلی از بزرگنمایی دیجیتال ۱۰۰ برابر بهره می‌برد. لنز فوق العاده واید این گوشی هوشمند دارای رزولوشن ۱۶MP و دیافراگم f / 2.2 است. دوربین تله فوتو این گوشی از رزولوشن ۱۲MP، دیافراگم f / 2.4 و  لرزشگیر نوری پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی هواوی X2 در بخش بیرونی گوشی قرار گرفته و وضوح  ۱۶ مگاپیکسلی دارد. این گوشی ازلحاظ فنی سومین گوشی تاشدنی این شرکت چینی محسوب می‌شود. باید دید گوشی تاشوی جدید شرکت هواوی می‌تواند در برابر گوشی‌های تاشوی سایر برندها حرفی برای گفتن داشته باشند یا خیر.

  • هواوی احتمالا تولید انبوه گوشی‌های تاشوی نسل بعدش را آغاز کرده است

منبع: Gizmochina

نوشته گوشی هوشمند تاشوی آینده هواوی از لولای نسل جدید بهره می‌برد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala