گلکسی A13 قرار است جای A12 را پر کند که از اینترنت ۵G بهره نمی‌برد و با قیمت ۱۸۰ دلار در قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار گرفت. A13 به غیر از داشتن مودم ۵G، در زمینه‌های دیگر هم با بهبود قابل توجهی روبرو شده است. به عنوان مثال به جای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، حالا کاربران می‌توانند از ۶۴ گیگابایت ظرفیت استفاده کنند. همچنین باید به بهره‌گیری از نمایشگر ۹۰ هرتز و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هم اشاره کنیم. البته مانند نسل قبلی، اندازه‌ی نمایشگر A13 به ۶.۵ اینچ می‌رسد.

در پنل پشتی این گوشی شاهد دوربین سه‌گانه هستیم که در کنار دوربین اصلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. برای مقایسه باید بگوییم که گلکسی A12 از دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، اولترا واید ۵ مگاپیکسلی، ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این یعنی سامسونگ دوربین اولترا واید را از گوشی A13 حذف کرده ولی در عوض برای دوربین اصلی از سنسور بسیار بهتری استفاده کرده است. همچنین کاربران برای ثبت عکس‌های سلفی می‌توانند از دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده کنند. این در حالی است که A12 از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گلکسی A13

گلکسی A13 مانند نسل قبلی مبتنی بر باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده‌ی آن چیپست Dimensity 700 مدیاتک است. اگرچه A13 به عنوان جانشین A12 عرضه شده، ولی به نظر می‌رسد مدل ارزان‌تر گلکسی A32 محسوب می‌شود. گوشی‌های A13 و A32 هر دو دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی هستند.

رزولوشن نمایشگر LCD گلکسی A13 به ۱۶۰۰ در ۷۲۰ می‌رسد که برابر با رزولوشن A12 است. اما از طرف دیگر، مانند A32 از رفرش ریت ۹۰ هرتز بهره می‌برد. همچنین گلکسی A32 از چیپست Dimensity 720 استفاده می‌کند که تفاوت زیادی با Dimensity 700 ندارد. در این میان مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی به دوربین‌های آن‌ها برمی‌گردد.

گلکسی A32 از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. روی هم رفته گلکسی A13 احتمالا مورد توجه کاربرانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند یک گوشی ۵G ارزان‌قیمت با امکانات مناسب را خریداری کنند.

  • هدف واقعی سامسونگ از حذف گلکسی نوت چه بود؟

منبع: CNET

نوشته گلکسی A13 با قیمت ۲۵۰ دلار معرفی شد؛ ارزان‌ترین گوشی ۵G سامسونگ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala