سامسونگ در حال حاضر گوشی‌های میان‌رده‌ی فراوانی در بازار گوشی‌های هوشمند دارد و هر چند وقت یک بار هم به تعداد آن‌ها اضافه می‌کند. بدین صورت که اکنون اگر قرار باشد یک گوشی میان‌رده یا اقتصادی خریداری کنید، با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید، امکان ندارد که سامسونگ در آن محدوده‌ی قیمتی یک نماینده در بازار نداشته باشد. اینطور هم که به نظر می‌رسد، به‌زودی شاهد یک گوشی میان‌رده‌ی دیگر هم از این شرکت خواهیم بود؛ محصولی که قرار است جانشین گلکسی A22 شود.

سامسونگ گلکسی A22 را در سال ۲۰۲۱ یعنی همین امسال راهی بازار کرد. این گوشی به واسطه‌ی بهره‌مندی از قابلیت‌های خود در کنار قیمت بسیار مناسبی که داشت توانست خیلی زود نظر مثبت کاربران را جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های شرکت کره‌ای تبدیل شود. در نتیجه‌ی این موضوع، شرکت تصمیم گرفت جانشین این محصول را هم راهی بازار کند تا بدین ترتیب این عملکرد خوب همچنان حفظ شود.

گوشی جدیدی که در رابطه با آن صحبت می‌کنیم، گلکسی A23 5G نام دارد و با در نظر گرفتن خبرهایی که تاکنون پیرامون آن منتشر شده است می‌دانیم که در یک سری بخش‌ها خصوصا دوربین به نسبت نسل گذشته‌ی خود پیشرفت محسوسی خواهد داشت. طبق اطلاعاتی که از وب‌سایت معتبر گلکسی‌کلابز منتشر شده است، گلکسی A23 از دوربینی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی خود بهره خواهد برد. این در حالی است که در گلکسی A22 از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌شود. این یکی از جدیدترین سنسورهای سامسونگ است که منحصرا برای گوشی‌هایی در همین محدوده طراحی شده و گفته می‌شود کیفیت بهتری هم به نسبت سنسورهای قبلی دارد.

  • اولین رندرهای سامسونگ گلکسی A33 منتشر شد

اینطور که به نظر می‌رسد، در سایر بخش‌ها این دو گوشی نباید خیلی با یکدیگر متفاوت باشند. برای مثال دوربین چهارگانه، پشتیبانی از اینترنت ۴G و ۵G و باتری پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی. اینکه چه پردازنده‌ای به عنوان قلب تپنده در گلکسی A23 فعالیت خواهد کرد هنوز مشخص نیست اما می‌توان تا حدودی پیش بینی کرد که در این زمینه، عملکرد این گوشی بهتر از نسل گذشته‌ی خود یعنی گلکسی A22 خواهد بود.

اینکه سامسونگ امسال از گلکسی A23 رونمایی کند تا حدودی بعید به نظر می‌رسد چون همانطور که گفته شد، گلکسی A22 اواسط همین سال در دسترس قرار گرفت و اگر قرار به معرفی جانشین آن باشد، باید سال آینده این اتفاق رخ دهد. این احتمال هم وجود دارد که در رویدادهایی نظیر CES 2022 یا MWC 2022 شاهد رونمایی از این گوشی باشیم اما فعلا هیچ یک از این رویدادها به عنوان تاریخ قطعی رونمایی از گلکسی جدید در نظر گرفته نشده است.

همانطور که اشاره شد، سامسونگ طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به سری گلکسی A داشته است. از اوایل امسال هم با معرفی یک سری گوشی‌های میان‌رده‌ی جذاب نظیر گلکسی A52 و A72 با قابلیت‌های جذابی نظیر استاندارد IP67، دوربین تله‌فوتو، باتری قدرتمند و مواردی از این دست که پیش‌تر محدود به پرچم‌دارها بود نشان داد که از این پس توجه ویژه‌ای به این بخش خواهد داشت. حتی گفته می‌شود گلکسی A73 به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد که در صورت تحقق یافتن، واقعا پیشرفت بزرگی به حساب می‌آید. اگرچه شرکت کره‌ای همچنان بیشتر درآمد خود را از فروش پرچم‌دار به دست می‌آورد اما خوشحالیم که بالاخره تمرکز این شرکت روی گوشی‌های میان‌رده منعطف شده چون به نظر می‌رسد این بخش سوددهی بیشتری در طول زمان داشته باشد.

  • تصاویر لو رفته از سامسونگ گلکسی A13 4G طراحی دوربین آن را نشان می‌دهد

منبع: PhoneArena

نوشته گلکسی A23 با دوربین بهتر و پشتیبانی از اینترنت ۵G عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala