مدتی قبل اعلام شد که اپل قصد داشته در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۹۰ میلیون آیفون راهی بازار کند که به دلیل همین مشکلات اشاره شده، آمار تولید را با کاهش ۱۱ درصدی به ۸۰ میلیون رسانده است. گفته می‌شود شرکت‌های Broadcom و Texas Instruments در زمینه‌ی تامین تراشه‌های موجود در آیفون با مشکل مواجه شده‌اند و به همین خاطر اپل ناچار شده میزان تولید آیفون را پایین بیاورد. سال گذشته زمان انتظار برای تحویل این تراشه‌ها حدود ۱۲ هفته بوده ولی حالا اپل برای دسترسی به این قطعات باید حدود ۲۲ هفته صبر کند.

در ابتدا اپل امیدوار بود که سال آینده می‌تواند این کاهش تولید را جبران کند ولی حالا به گفته‌ی تامین‌کنندگان قطعات آیفون ۱۳، ظاهرا سال آینده هم قرار نیست اوضاع عرضه‌ی قطعات این گوشی‌ها چندان بهبود پیدا کند. البته بر اساس گزارش مالی اپل، مدیران این شرکت پیش‌بینی کرده‌اند که در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۲ درآمد اپل با افزایش ۶ درصدی به ۱۱۷.۹ میلیارد دلار می‌رسد.

آیفون

با توجه به اینکه در حال حاضر کاربران برای خرید آیفون ۱۳ باید زمان زیادی منتظر بمانند، برخی از این افراد تصمیم گرفته‌اند در عوض سال آینده یکی از مدل‌های سری آیفون ۱۴ را بخرند. گفته می‌شود که حداقل یکی از مدل‌های سری آیفون ۱۴ بدون بریدگی نمایشگر راهی بازار خواهد شد.

در آخرین گزارش مالی شرکت اپل آمده که کمبود جهانی تراشه منجر به کاهش ۶ میلیارد دلاری درآمد این شرکت در فصل تعطیلات می‌شود. در هر صورت اپل در حال حاضر هم با کمبود قطعات و هم با مشکل کاهش تقاضا برای خرید سری آیفون‌ ۱۳ دست و پنجه نرم می‌کند و باید ببینیم با توجه به این مشکلات، درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ تا چه حد با تغییر روبرو می‌شود.

  • مقایسه‌ی آیفون ۱۳ پرو مکس با آیفون ۱۲ پرو مکس

منبع: The Verge

نوشته اپل با مشکل کاهش عرضه و تقاضای آیفون روبرو شده است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala