اما بعدا معلوم شد که گوشی‌های هوشمند تاشوی موجود در بازار عملکرد بسیار خوبی دارند و فراتر از انتظارات ظاهر شده‌اند. گزارش تحقیقاتی منتشر شده توسط آژانس نظارتی DSCC اشاره می‌کند که در سه ماهه‌ی سوم سال جاری، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو با افزایش ماهانه ۲۱۵ درصدی و سالانه ۴۸۰ درصدی همراه بوده است.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که گوشی‌های تاشوی سامسونگ ۹۳ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند در حالی که گوشی‌های تاشوی هواوی ۶ درصد باقی مانده از سهم بازار را از آن خود کرده‌اند. به بیانی دیگر می‌توان گفت که در حال حاضر دو شرکت سامسونگ و هواوی بازار گوشی‌های هوشمند تاشو را در اختیار دارند که البته هواوی به دلیل تحریم ایالات متحده آمریکا به بازار چین محدود شده است.

  • هواوی احتمالا تولید انبوه گوشی‌های تاشوی نسل بعدش را آغاز کرده است

آژانس نظارتی DSCC پیش‌بینی می‌کند که در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری، عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو به بازار از ۲.۶ میلیون دستگاه در سراسر جهان به ۴ میلیون دستگاه افزایش یابد. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که این مقدار تا سال آینده به ۲۰ میلیون دستگاه افزایش می‌یابد، اما انتظار می‌رود بازار امسال فروش کمتر از ۱۰ میلیون گوشی هوشمند تاشو را ثبت کند.

از نظر مدل گوشی‌های تاشو، محبوب‌ترین گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۳ است و پس از آن گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۵G قرار دارند، در حالی که نسخه‌ی ۴G و ۵G هواوی میت ایکس ۲ رتبه‌های چهارم یا پنجم این لیست را به خود اختصاص داده‌اند.

بد نیست بدانید که در کنار سامسونگ، هواوی هم در حال ساخت یک گوشی تاشوی جدید از سری میت است که احتمالا همین ماه از آن رونمایی می‌کند. گفته می‌شود که این گوشی جدید قیمت کمتری نسبت به سایر گوشی‌های تاشو دارد و شاید این عامل سهم هواوی از بازار گوشی‌های هوشمند تاشو را تحت تأثیر خود قرار دهد.

گوشی‌های تاشوی سامسونگ سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند تاشو را مال خود کرده‌اند. این یعنی غول کره‌ای دنیای فناوری در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند طعم موفقیت را چشیده است. پس از استقبال گسترده‌ی کاربران از گلکسی زد فولد و فلیپ ۳، گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ چند ماه دیگر به بازار عرضه خواهند شد. از آنجایی که نسل سوم نسبت به نسل قبلی‌اش پیشرفت قابل توجهی داشته، به ما گفته شده که انتظارات خود را درباره‌ی گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ کاهش دهیم. این به این معنی است که قرار نیست با محصول بسیار متفاوتی نسبت به نسل قبل روبه‌رو شویم.

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ از جایگاه اختصاصی قلم S Pen و دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برد و زد فلیپ ۳ هم نمایشگر بیرونی بسیار بزرگی دارد. هر دو گوشی نسبت به مدل‌های قبلی خود دوام بیشتری دارند و همچنین در برابر آب مقاوم هستند. گویا سامسونگ برای نسل بعدی قصد دارد قابلیت‌های موجود در این گوشی‌ها را کمی تغییر داده و چند ویژگی جدید به آن اضافه کند. شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی گلکسی زد فولد ۴ حاکی از آن است که این گوشی پرچم‌دار تاشوی جدید سامسونگ از دو دوربین در زیر نمایشگر بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد که این گوشی‌ها هم همانند نسل قبلیشان در ماه آگوست سال ۲۰۲۲ (مرداد ماه ۱۴۰۱) معرفی شوند و غول کره‌ای فناوری امیدوار است که فروش گوشی‌های تاشوی خود را از ۳/۲ میلیون سال آینده به ۹/۸ میلیون برساند که هدف‌گذاری دقیق این شرکت را نشان می‌دهد.

  • رنگ‌های گلکسی S21 فن ادیشن سامسونگ به همراه قیمت احتمالی آن لو رفت

منبع: Gizmochina

نوشته سامسونگ ۹۳ درصد از سهم بازار گوشی‌های تاشو را تصاحب کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala