البته استفاده از مجرای حرارتی در این گوشی هنوز به تایید رسمی نرسیده، اما پتنتی که در سال ۲۰۲۰ برای هواوی ثبت شده این مقوله را تأیید می‌کند. اما باز هم مطمئن نیستیم که این پتنت مربوط به گوشی هواوی میت وی باشد. در هرصورت زمان‌بندی آن منطقی به نظر می‌رسد و اگر چنین چیزی عملی شود خیلی تعجب نخواهیم کرد.

این مجرا که در سرتاسر گوشی تعبیه شده، انعطاف‌پذیری خاصی دارد. نکته‌ی دیگر در مورد هواوی میت وی، تاریخ رونمایی و عرضه‌ی آن است. این گوشی بر اساس گزارش یک افشاگر در شبکه اجتماعی ویبو، ۲۳ دسامبر (۲۴ آذر ماه) معرفی می‌شود و نقطه‌ی عطف رویداد آینده هواوی خواهد بود.

  • تایمز گلکسی زد فلیپ ۳ را در فهرست بهترین نوآوری‌های سال ۲۰۲۱ قرار داد

جدا از این گوشی، هواوی قرار است در این رویداد از محصولات دیگر خود نظیر تلویزیون، لپ‌تاپ و یک دستبند هوشمند Fit Mini نیز رونمایی کند. تاریخ عرضه‌ی هواوی میت وی از تیزر منتشر شده‌ی هواوی نیز قابل استناد است که در این تیزر یک گوشی هوشمند تاشوی شده بسته شده به چشم می‌خورد و نوید رونمایی از آن را در اواخر دسامبر ( اوایل دی ماه) به کاربران می‌دهد.

همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شد، هواوی قرار است از لولای پیشرفته‌تری در گوشی تاشوی جدید خود استفاده کند. به نقل از منابع آگاه در شبکه اجتماعی ویبو، هواوی از نسل بعدی لولای شرکت Zhaoli Technology استفاده خواهد کرد که مدتی است روی آن کار می‌کند. این شرکت اعلام کرده که تنها یک تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند از این لولای جدید استفاده خواهد کرد و به نظر می‌رسد که آن شرکت، هواوی باشد.

باید خاطر نشان کنیم که لولای جدید در مقایسه با لولاهایی که قبلاً توسط هواوی استفاده شده، پیچیدگی کمتری دارد. همچنین این لولا نیز نسبت به کاربردی که در گذشته داشت، قابل اعتمادتر است. نکته‌ی مثبت دیگری درباره‌ی لولای شرکت Zhaoli Technology قیمت آن است که به دلیل استفاده‌ی قطعات کمتر در این لولا، هزینه‌ی کمتری نسبت به لولای قبلی خواهد داشت.

دیگر شایعات منتسب به این گوشی، از شباهت هواوی میت وی به گلکسی زد فولد سامسونگ خبر می‌دهند. این طور به نظر می‌رسد استقبال گسترده‌ی کاربران و علاقمندان از گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ و به زبانی دیگر موفقیت این غول کره‌ای در فروش این محصول، انگیزه‌ای برای سایر شرکت‌های تولیدکننده ایجاد کرده تا آن‌ها هم برای طراحی و ساخت چنین گوشی‌هایی با برند شرکتشان اقدام کنند.

هواوی میت وی

بد نیست بدانید که هواوی علاوه بر مشکلات متعددی که سازندگان گوشی‌های هوشمند با آن مواجه هستند نظیر کمبود جهانی تراشه، با محدودیت‌های تحریم‌های آمریکا نیز دست و پنجه نرم می‌کند. به همین دلیل، چند سالی است که ما دیگر شاهد درخشش هواوی در صنعت گوشی‌های هوشمند نیستیم و این شرکت چینی دیگر مانند گذشته نمی‌تواند تعداد زیادی گوشی و تبلت تولید کند.

البته هواوی تصمیماتی برای مقابله با مشکلات خود اتخاذ کرده که به عنوان مثال می‌توان به واگذاری طرح‌های گوشی‌های خود را به دیگر شرکت‌ها اشاره کرد که این اقدام باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند با بهره‌گیری از برند خود وارد بازار گوشی‌های هوشمند شوند. از دو شرکت Xnova و TD Tech می‌توان به عنوان کاندیدهای همکاری با هواوی یاد کرد که هر دوی این شرکت با بهره‌گیری از طرح‌های هواوی، گوشی‌های مختلفی را تولید خواهند کرد که سپس با برند خود راهی بازار می‌کنند.

شایان ذکر است که این اقدام، آخرین تلاش‌های هواوی برای حفظ بخش گوشی‌های هوشمند است تا حداقل بتواند تعدادی از متخصصان خود را نگه دارند. باید دید در نهایت هواوی با مشکلات متعدد خود چگونه مقابله خواهد کرد و آیا می‌تواند شکوه از دست رفته‌ی خود را به صنعت گوشی‌های هوشمند بازگرداند یا نه.

  • سامسونگ ۹۳ درصد از سهم بازار گوشی‌های تاشو را تصاحب کرد

منبع: GSMArena

نوشته گوشی تاشوی هواوی میت وی ۲۴ آذر همراه با چند محصول دیگر رونمایی می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala