جان پروسر همچنین در ماه آوریل (فروردین ماه) گفته بود که این ساعت هوشمند در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد که Business Insider هفته‌ی گذشته به آن اشاره کرده است. این افشاگر با اطلاعاتی که در مورد پیکسل واچ گوگل منتشر کرده، خود را در حد و اندازه‌ی تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ چی کو نشان داده است. اگر این ساعت هوشمند در سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ رونمایی شود، پروسر با این اطلاعات تقریبا توانسته ۱۰ ۱۱ ماه زودتر از رونمایی اطلاعات مربوط به آن را منتشر کند و این آماری بی‌نظیر برای او تلقی می‌شود.

با این حال، بهترین افشاگری تمام دوران متعلق به افشاگری کو در فوریه ۲۰۱۷ (۱۳ بهمن ۱۳۹۵) است که جزئیات ظاهر جدید آیفون X (که در آن زمان به نام آیفون ۸ شناخته می‌شد) را نشان داده بود. در آن گزارش، کو توانسته بود اندازه صفحه‌نمایش هر سه آیفونی که اپل در ماه سپتامبر (شهریور ماه) عرضه کرد را با دقت کامل فاش کند، در مورد لنز عمق میدان این گوشی بحث و آن را انقلابی در صنعت دوربین گوشی‌های هوشمند بنامد.

  • مایکروسافت اج گوگل کروم را هنگام دانلود آن به سخره می‌گیرد

یکی دیگر از بهترین افشاگری‌ها متعلق به ایوان بلاس است که تصویری غیرعادی از یک گوشی را فاش کرد و گفت که این گوشی HTC One (M7) است که در ژانویه ۲۰۱۳ (۱۲ دی ۱۳۹۱) رونمایی می‌شود و همینطور هم شد. این افشاگری تنها دو ماه قبل از معرفی گوشی منتشر شد، اما چیزی که باعث می‌شود این افشاگری واقعا بی‌نقص تلقی شود، این بود که ظاهر گوشی آنقدر با اکثر گوشی‌های دیگر در آن زمان متفاوت بود که اکثر مردم واقعی بودن آن را باور نمی‌کردند.

اکنون بهتر است به موضوع اصلی خود یعنی ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل برگردیم. جان پروسر برخی از تصاویر تبلیغاتی رسمی این ساعت هوشمند را منتشر کرده که به گفته‌ی او از منابعی در داخل شرکت گوگل به بیرون درز پیدا کرده است. کاربران پیکسل اکنون می‌توانند منتظر یک گجت پوشیدنی فوق‌العاده باشند. عدم اعتماد گوگل به سیستم عامل Wear OS ظاهراً باعث شد که این ساعت در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه نشود. همچنین تصمیم سامسونگ برای جایگزینی تایزن، سیستم عامل اختصاصی خود، با Wear OS برای ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ ممکن است تمام اطمینان مورد نیاز گوگل برای این اقدام را فراهم کند.

گوگل قصد دارد در این ساعت هوشمند، از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی بهره ببرد که فقط برای کاربران گوگل پیکسل واچ در دسترس خواهند بود. این استراتژی شبیه به برخی قابلیت‌هایی است که فقط در گوشی‌های پیکسل گوگل وجود دارد. اما هدف اصلی این غول فناوری، نشان دادن قابلیت‌ها و توانایی عملکردی سیستم عامل اختصاصی Wear OS است.

البته باید خاطر نشان کنیم که در نوامبر ۲۰۱۹ ( آبان ۱۳۹۸)، رویدادی اتفاق افتاد که طبق گفته‌ی تحلیلگران باعث شد گوگل توسعه پیکسل واچ را جدی‌تر بگیرد. در این رویداد آلفابت، شرکت مادر گوگل، فیت‌بیت سازنده‌ی ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های ورزشی را به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار خریداری کرد. یکی از اهداف گوگل برای انجام دادن این کار، ساخت ساعت هوشمند برای رقابت با اپل واچ است. در آن زمان، گوگل گفت که این اتفاق می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا گجت‌های پوشیدنی ساخته‌ی خود را وارد بازار جهانی کنند.

گوگل پیکسل واچ

عرضه‌ی ساعت هوشمند پیکسل واچ مطمئناً اکوسیستم گوگل را تقویت می‌کند، اکوسیستمی که امسال با عرضه‌ی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو با حواشی زیادی روبرو شده است. علیرغم مشکلاتی که معمولی به نظر می‌رسد و هر سال بر گوشی‌های جدید پیکسل تأثیر می‌گذارد، این گوشی‌ها فروش خوبی داشته‌اند و گوگل هم توانسته با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم افزاری برخی مشکلات عجیب این گوشی نظیر شماره‌گیری خودکار و تاخیر اسکنر اثر انگشت را رفع کند.

شایان ذکر است، یکی از این به‌روزرسانی‌ها باعث غیرفعال شدن قابلیت Magic Eraser در گوشی‌های برخی از کاربران شده است. همچنین آخرین گزارشات مربوط به مشکلات این گوشی، از شارژ نشدن و مشکل وصل نشدن به اینترنت همراه خبر می‌دهند. با این حال به نظر می‌رسد که گوگل این مشکلات را هم با ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های نرم افزاری حل خواهد کرد. اما امیدواریم که گوگل پیکسل واچ، با مشکلات این چنینی در روز‌های اولیه عرضه‌ی خود مواجه نشود، زیرا این مشکلات به ظاهر کوچک قطعا در روند فروش محصولات گوگل تاثیرگذار خواهند بود.

  • بهترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ۲۰۲۱ در گوگل پلی معرفی شد

منبع: Phonearena

نوشته رندر‌های تبلیغاتی رسمی ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ لو رفت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala