در مورد بیشتر این کامپیوترها طی ماه‌های گذشته گزارش‌های مختلفی منتشر شده است. خبرگزاری بلومبرگ مدت‌ها قبل گزارش داد که نسل جدید مدل پایین‌رده‌ی مک‌بوک پرو مانند مک‌بوک ایر از چیپست M2 بهره می‌برد. گفته می‌شود پردازنده‌ی این چیپست از نظر تعداد هسته‌های پردازنده تفاوتی با M1 ندارد و از حداکثر ۱۰ هسته‌ی پردازشی برای پردازنده‌ی گرافیکی بهره می‌برد.

مدتی قبل اپل از دو مدل جدید مک‌بوک پرو رونمایی کرد که از بین مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری آن‌ها می‌توانیم به حذف تاچ‌بار، بهره‌گیری از پورت‌های بیشتر و نمایشگر دارای بریدگی اشاره کنیم. در این میان، برخی گزارش‌ها از کنار گذاشتن مدل پایین‌رده‌ی مک‌بوک پرو خبر می‌دادند و اعلام کردند که مدل رده‌بالای مک‌بوک ایر جایگزین آن خواهد شد. اما حالا بر اساس این گزارش، اپل ظاهرا تولید این مدل مک‌بوک پرو را کنار نگذاشته و سال آینده شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

در رابطه با مشخصات این مدل مک‌بوک پرو هنوز جزئیات زیادی فاش نشده ولی به نظر می‌رسد بین مدل جدید مک‌بوک ایر و مدل‌های رده‌بالای فعلی مک‌بوک پرو قرار می‌گیرد. در این میان باید ببینیم که آیا طراحی آن هم مشابه مدل‌های رده‌بالا است یا نه.

کامپیوتر مک

در حال حاضر مدل ۲۴ اینچی آی‌مک از چیپست M1 بهره می‌برد و با حداقل قیمت ۱۲۹۹ دلار راهی بازار شده است. به غیر از این مدل، کاربران به مدل ۲۷ اینچی هم دسترسی دارند که از تراشه‌ی اینتل بهره می‌برد و برای خرید آن باید حداقل قیمت ۱۷۹۹ دلار بپردازند. بر اساس شایعات منتشر شده، نسل جدید مدل ۲۷ اینچی آی‌مک تحت عنوان آی‌مک پرو همراه با چیپست‌های M1 پرو و M1 مکس عرضه خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های احتمالی آن می‌توانیم به بهره‌گیری از نمایشگر mini-LED اشاره کنیم و ظاهرا حداقل قیمت آن در حدود ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

در کنار آی‌مک، نباید مک مینی را از قلم بیندازیم که به دلیل بدنه‌ی جمع‌وجوری که دارد، مورد توجه کاربران زیادی قرار می‌گیرد. خبرگزاری بلومبرگ ماه‌ها قبل گزارش داد که اپل در حال توسعه‌ی مدل رده‌بالای مک مینی است که همراه با تراشه‌های M1 پرو و مکس معرفی می‌شود. همانطور که می‌بینید، اپل برای تمام مدل‌های رده‌بالای کامپیوترهای مک می‌خواهد از تراشه‌های M1 پرو و مکس استفاده کند. همچنین گفته می‌شود این مدل جدید مک مینی از پورت‌های بیشتری بهره می‌برد و ظاهرا به جای دو پورت تاندربولت موجود در مدل فعلی، با چهار پورت تاندربولت روبرو خواهیم شد.

کامپیوتر مک

در گزارش جدید بلومبرگ، به نام مک پرو هم اشاره شده است. باید خاطرنشان کنیم مک پرو یک سیستم بسیار حرفه‌ای و طبیعتا بسیار گران است که عملا برای تعداد محدودی از کاربران تولید می‌شود. بعد از سال ۲۰۱۳، حدود ۶ سال خبری از نسل جدید مک پرو نبود تا اینکه در سال ۲۰۱۹ از مک پرو جدید با طراحی متفاوت رونمایی شد. با توجه به اینکه این سیستم به توان سخت‌افزاری بسیار زیادی نیاز دارد، مشخص نیست که آیا برای نسل بعدی این سیستم از یک تراشه‌ی اختصاصی جدید می‌شود یا نه. در این میان، برخی می‌گویند اپل در حال آماده‌سازی دو مدل جدید مک پرو است که یکی از آن‌ها از تراشه‌ی جدید سری Xeon اینتل استفاده می‌کند و دیگری مبتنی بر چیپست M1 مکس است.

اپل با مهاجرت به سمت تراشه‌های اختصاصی، روزبه‌روز فاصله‌ی خود را از دیگر سازندگان کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها افزایش می‌دهد و باید ببینیم در سال ۲۰۲۲ آیا نسل جدید کامپیوترهای مک می‌توانند این فاصله را بیشتر کنند یا نه.

  • ۷ دلیل مهم که اگر مک دارید باید آیفون بخرید

منبع: MacRumors

نوشته اپل روی ۵ کامپیوتر مک برای عرضه در سال ۲۰۲۲ کار می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala