نسل نهم آیپد پایین‌رده سال جاری با ویژگی‌هایی مانند چیپست A13 و دوربین سلفی اولترا واید معرفی شد. از سال ۲۰۱۷، اپل هر ساله مدل‌های جدید آیپد پایین‌رده را راهی بازار کرده است. این مدل‌ها معمولا ارتقای گسترده‌ای نسبت به یکدیگر دریافت نمی‌کنند و مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها به چیپست برمی‌گردد که با توجه به قیمت پایین این مدل‌ها، چنین چیزی طبیعی است. بنابراین سال ۲۰۲۲ هم احتمالا شاهد ادامه‌ی این رویکرد خواهیم بود. با این حال، هنوز در مورد ویژگی‌های این مدل گزارش موثقی منتشر نشده است.

آیپد

بر اساس شایعات منتشر شده، در ابتدا به نظر می‌رسید امسال آیپد پایین‌رده با بدنه‌ی باریک‌تر مشابه آیپد ایر ۳ و نمایشگر بزرگ‌تر عرضه می‌شود اما چنین چیزی عملی نشد. بنابراین شاید برای نسل بعدی این آیپد‌ هم همان طراحی قدیمی مورد استفاده قرار بگیرد. در رابطه با آیپد‌ ایر جدید هم ظاهرا اپل قصد داشته از نمایشگر اولد سامسونگ استفاده کند که ظاهرا این موضوع عملی نشده و نسل بعدی آیپد‌ ایر بار دیگر با نمایشگر LCD از راه می‌رسد.

در مورد مشخصات آیپد‌ ایر جدید هم نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم ولی به نظر می‌رسد مشخصات سخت‌افزاری مشابه آیپد‌ مینی خواهد داشت. برای یادآوری باید بگوییم که جدیدترین مدل آیپد‌ مینی از چیپست A15 و اینترنت ۵G بهره می‌برد. روی هم رفته اپل در بازار تبلت‌ها همچنان حرف اول را می‌زند و با وجود اینکه شرکت‌های اندرویدی متعددی در این حوزه فعالیت دارند، ولی عملا سامسونگ تنها شرکت مهمی است که به ساخت تبلت‌های اندرویدی ادامه می‌دهد. باید ببینیم طی سال ۲۰۲۲ آیا این رویه تغییر پیدا می‌کند یا نه.

  • اپل آیپد را برای افزایش تولید آیفون قربانی می‌کند

منبع: MacRumors

نوشته آیپد پرو با شارژ بی‌سیم، آیپد ایر ۵ و آیپد ۱۰ در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala